EPM ב Fundit - למה חברה שמפתחת תרופות קנאביס מופיעה על המסך כל שעה ? מה לא מספרים לכם...

EPM תנפיק מניות ב Fundit אבל איך זה שהיא מסוגלת לפרסם יותר מהחברות הכי גדולות במשק ?

 

 

 
Image by Adriano Gadini from PixabayImage by Adriano Gadini from Pixabay
 

מורן שקד
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
23/03/2022

לא הבנתם למה חברה שאמורה לפתח תרופות על בסיס קנאביס עולה בפרסומת כל שעה בערוצים החשובים ביותר בישראל ?

קבלו את התשובה:
החברה יוצאת להנפקה לציבור שלא דרך המוסדיים (לא ברור אם זה בגלל שהמוסדיים לא ממש מעוניינים)

ואת זה לא תשמעו בפרסומת: רשת וקשת הן בעלות מניות בחברה בתמורה לשרותי פרסום. לא היה פשוט למצוא את המידע הזה וחבל.

לדעתנו כל חברה שמשלמת במניות עבור פרסום, כמו ליברה ביטוח למשל, אמור להיות איזה שהוא גילוי נאות בעניין, בפרסומת עצמה.

סכומי הפרסום עצומים - כ 13 מיליון שקלים:



ועכשיו לפרטי ההנפקה:

החברה המפתחת תרופות על בסיס מולקולות קנאבינואידיות סינתטיות מציעה מניות לציבור ותתחיל להיסחר בבורסה לתל אביב מיד בתום ההנפקה. "ההנפקה תאפשר לציבור להצטרף ראשון לדרכה של החברה כבר עם צעדיה הראשונים בבורסה", אמר רשף סויסה, מנכ"ל ומייסד EPM
 
חברת התרופות הישראלית EPM, המפתחת תרופות על בסיס מולקולות ייחודיות בהשראת צמח הקנאביס, פרסמה מצגת למשקיעים לקראת הנפקתה בבורסה לניירות ערך בתל אביב. על פי המצגת, המבוססת על תשקיף שפרסמה החברה ביום 28 בפברואר 2022, החברה תנפיק 11.37% ממניותיה תמורת 44.5 מיליון שקלים, המקנים לה שווי של 381 מיליון שקל לפני הכסף.
 
"ההנפקה תאפשר לציבור להצטרף ראשון בין שווים לדרכה של החברה כבר עם צעדיה הראשונים בבורסה", אמר רשף סויסה, מנכ"ל ומייסד EPM. "חזון החברה הוא להביא לעולם את הדור הבא של תרופות המתבססות על חומצות קנבינואידיות סינתטיות בהשראת צמח הקנאביס עם מינימום תופעות לוואי. לתרופות אלו פוטנציאל להוות אלטרנטיבה לטיפול בסטרואידים במחלות שונות ולשפר את בריאותם של מיליוני מטופלים בארץ ובעולם".
 
EPM תנפיק את מניותיה בבורסה לתל אביב בהצעה אחידה בדרך של מכרז, שבו גופים מוסדיים וכלל הציבור זוכים לתנאי השתתפות שווים. "הנפקת מניות החברה לציבור מתבצעת מתוך אמונה שחזון החברה משותף וצריך להיות נגיש לכולם – כל אחת ואחד מוזמנים להצרף למסע", נכתב במצגת החברה. 
 
החברה, שהוקמה בשנת 2017, גייסה עד היום כ-40 מיליון שקלים והגישה 51 בקשות לפטנטים על מולקולות שמחקות ומרחיבות את התכונות הרפואיות בצמח הקנאביס ומיוצרות באופן סינתטי. בצוות ההנהלה של החברה עומדים בכירים מעולם הרפואה, שלהם ניסיון מוכח בפיתוח תרופות על בסיס קנבינואידים סינתטיים, בהם יו"ר החברה, ג'וליאן גאנגולי, לשעבר נשיא חברת התרופות אלרגן ונשיא חברת הקנאביס GW. פרופ' זאב רוטשטיין משמש כנשיא EPM וכראש הוועדה הרפואית המייעצת. 
 
המלצת כלכלנים היא לקרוא טוב טוב את התשקיף ובמיוחד את בפסקה הבאה:

החל ממועד הקמתה ונכון למועד התשקיף, החברה פועלת בתחום מחקר ופיתוח של תרופות. לאור אופייה של החברה כחברה הפועלת בתחום המחקר והפיתוח כאמור, במקרה של כישלון בפיתוח של מוצר כזה או אחר,
עלולה השקעת החברה בפיתוח מוצריה לרדת לטמיון. כמו כן יובהר, כי כחברת מחקר ופיתוח, על מנת לספק את המימון הנדרש להשלמת הליך המחקר והפיתוח של מוצרי החברה, נדרשת החברה לגיוסי הון עד ליצירת תזרים מזומנים חיובי ממכירת מוצריה לשם מימון הוצאותיה השוטפות.

כלומר במילים פשוטות אם החברה לא תצליח לייצר הכנסה מפיתוח שתוכל לממן את פעילותה או לגייס הון שיספיק לפעילותה היא לא תוכל להמשיך להתקיים. המשקיע צריך להבין שגיוסי הון עתידיים עלולים להפחית עד למינימום את השקעתו בחברה.

למי בכל זאת מתאימה השקעה שכזו ? למי שמשקיע לטווח ארוך ומוכן לקחת את הסיכון שהשקעתו תרד לטמיון. חברות פיתוח רבות הסבו הפסדים גבוהים למשקיעים בשנים האחרונות. שקללו זאת בבואכם להשקיע.

לתשקיף

רוצים לקבל רעיונות השקעה חינם  ? הרשמו למועדון המשקיעים של FUNDER 

כמו כן הירשמו חינם להודעות מאתר FUNDER באמצעות הדפדפן שלכם.

אתר FUNDER הינו אתר ניהול ההשקעות הגדול בישראל בו גולשים כ 1.5 מיליון איש/ה בשנה.
x