האיסור בסין על כריית ביטקוין נכשל, נתונים חדשים חושפים כמה כוח כרייה מגיע מסין

פלטפורמת המסחר אהובה על בני הדור הצעיר Robinhood נכנסת עמוק יותר לתחום הקריפטו

 

 

 
Image by Gerd Altmann from PixabayImage by Gerd Altmann from Pixabay
 

אסף אלמליח אנליסט קריפטו, Proxibit
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
19/05/2022

נקודות מפתח:

רובין הוד שמה דגש על עולם הקריפטו- השקת ארנק צפויה בקרוב.

האיסור בסין על כריית ביטקוין נכשל, נתונים חדשים חושפים כמה כוח כרייה מגיע מסין.

on-chain – סיכוני המאקרו וזרימת המטבעות לבורסות.

רובין הוד שמה דגש על עולם הקריפטו- השקת ארנק צפויה בקרוב

פלטפורמת המסחר אהובה על בני הדור הצעיר Robinhood נכנסת עמוק יותר לתחום הקריפטו עם פיתוח ארנק מבוזר משלה לנכסים דיגיטליים. 

ב -17 במאי, Robinhood  הכריזה על ארנק Web3, חדש שיאפשר ללקוחות "לקבל שליטה על הנכסים הדיגיטליים שלהם". החברה הוסיפה כי הארנק יהיה ארנק multichain (יעבוד על מספר רשתות במקביל – המובילות ככל הנראה) החדש שלה יושק כאפליקציה עצמאית ולא פיצ'ר בתוך האפליציה של רובין הוד. הוא יכלול עיצוב דומה ל-Robinhood, אשר מפשט את פונקציות המסחר במטבעות דיגיטליים והשתתפות בפרוטוקולי DeFi .

הארנק יהיה דומה למתחרים כמו MetaMask בכך שמשתמשים יוכלו להחזיק את המפתחות לנכסי הקריפטו שלהם (non-custodial). ארנקים דומים של בורסות קריפטו כמו  Coinbase ו-Binance שונים ביסודם , הם מענקים לחברה השומרת שליטה על המפתחות הפרטיים, מה שהופך אותם לריכוזיים, משהו שעלה לכותרות בשבוע האחרון בעקבות הודעתה העלומה של Coinbase על כך שאם החברה תפשוט רגל אין לה התחייבות כלפי כספי הלקוחות. 

החברה טענה כי הארנק גם יציע מסחר והחלפה בין מטבעות ללא עמלות רשת, אחסון NFT וחיבור לשווקי NFT, השתתפות במגוון פלטפורמות DeFi ותמיכה בהיצע רב של מטבעות.

מייסד שותף ומנכ"ל Robinhood, , ולד טנב אמר: "על ידי הצעת אותה עלות נמוכה ועיצוב נהדר שאנשים למדו לצפות מ-Robinhood, ארנק ה-web3 שלנו יקל על כל אחד להחזיק את הנכסים הדיגיטליים שלו ולחוות את כל ההזדמנויות שיש למערכת הפיננסית הפתוחה להציע"

הארנק עדיין לא זמין, אבל יש רשימת המתנה לגישה מוקדמת לתוכנית הבטא בקיץ הקרוב, והחברה הצהירה שהוא יהיה זמין לכל הלקוחות עד סוף השנה.

Robinhood ידועה בעיקר כפלטפורמת מסחר במניות, מה שעשה את שמה במהלך טירוף המסחר במניות של 2021 בהשפעת הקורונה, זאת וגם, רובין הוד ידועה גם במודל עיסקי שאינו תמיד מיטיב עם לקוחותיה, למרות שעמלות המסחר הם אפסיות ברובין הוד, חשוב לזכור את המשפט הידוע: "אם אתה לא משלם עבור מוצר, אתה מוצר". רובין הוד מרוויחה כסף ממכירת פקודות מסחר של המשקיעים בפלטפורמה שלה לצד שלישי. היא מוכרת מידע. 

האיסור בסין על כריית ביטקוין נכשל, נתונים חדשים חושפים כמה כוח כרייה מגיע מסין

כריית ביטקוין חוזרת לחדשות השבוע, עם נתונים חדשים שמראים כי סין היא מדינת כריית הביטקוין השנייה בגודלה, למרות איסור מוחלט לכרות ביטקוין במדינה.

ביולי בשנה שעברה, ממשלת סין אסרה על כריית ביטקוין. מלבד עמדתה של בייג'ינג לגבי קריפטו באופן כללי, האיסור בא בטענה כי הוא תומך במטרתה של סין להפוך למדינה עם אפס פליטות פחמן עד 2060.

המרכז לכלכלה אלטרנטיבית של אוניברסיטת קיימברידג' הציג מידע באוגוסט האחרון, המראה כי אחוז הכרייה שבא מסין ירד כמעט לאפס. עם זאת, מאז האיסור, היו דיווחים רבים על פעילות כרייה בלתי חוקית במדינה ומאמצים ממשלתיים להדוף את הכרייה.

השבוע, המרכז לכלכלה אלטרנטיבית של אוניברסיטת קיימברידג' פרסם מפה עדכנית של נתוני הכרייה, לפי הנתונים העדכניים ביותר, ארה"ב נותרה מדינת כריית הביטקוין הגדולה ביותר, בהתבסס על נתוני ינואר 2022. עם 37.84% לכריית הביטקוין העולמית. עם זאת, סין חוותה זינוק מ-0% (אוגוסט-2021) ל-21.11%, ומדורגת כעת כמדינת כריית הביטקוין השנייה בגודלה.


נראה כי המאמצים לדכא את כריית הביטקוין הבלתי חוקית נכשלו. בעקבות המאמצים לבלום את הכרייה הבלתי חוקית, בייג'ין לא צפויה להישאר שקטה לאורך זמן. 

on-chain –  סיכוני המאקרו וזרימת המטבעות לבורסות  

אנו אחרי שבועיים של ירידות אגרסיביות בשוק הקריפטו  וסביבת מאקרו רוויה בחוסר וודאות – אינפלציה, עליות ריבית, קריסת מטבעות יציבים (UST שקרס לחלוטין ו USDT שאיבד את הצמדה לדולר לזמן קצר), כניסת רגולציה צפויה על המטבעות היציבים. גם המטבע השני בגודלו מבחינת שווי שוק מצא עצמו צולל במהירות, אך באופן מיוחד ניתן לראות באיתריום בפרט נפחי מסחר חריגים ביותר, שיא של כמעט שנה.


כרגיל, עם גורמי המאקרו הלא מעודדים, אם לא תהיה אווירה אופטימית בשווקי ההון (וב S&P בפרט) , יש סבירות קטנה מאוד שהקריפטו (נכס עם מרכיב סיכון גבוה יותר) יצור עליות משמעותיות. עם זאת, ברגע שה- S&P יקפוץ, סביר להניח שנראה קפיצה אגרסיבית אפילו יותר בשוק הקריפטו.

בעוד שראינו ירידה עקבית בהיצע המטבעות שקיים בבורסות בשנה האחרונה, ב-1 במאי 2022 נרשמה עלייה עצומה בהיצע בבורסות כאשר אנשים מיהרו לצאת מהפוזיציות שלהם, מה שבא לידי ביטוי במחיר עצמו. נזכיר: כאשר הזרימה של מטבעות נוטה לכיוון הארנקים הפרטיים זה מעיד על פחות "נזילות" בשוק ורצון של המשקיעים לשמור את המטבעות לטווח הארוך. במצב ההפוך, כאשר המטבעות עוברים מהארנקים הפרטיים לבורסות, המשקיעים והסוחרים מאותתים שברצונם למכור.


השאלה עכשיו היא מה הלאה? עלייה נוספת בכמות המטבעות הזורמים לבורסות עשויה לתדלק ירידות נוספות אך גם מאותתת שאנשים מוותרים לחלוטין, כלומר שהמכירה תעשה מתוך פחד גרידא. וזה מייצר הזדמנויות קנייה.

נתון מעניין נוסף נקרא MVRV 90d , המודד את היחס בין רווח להפסד של מחזיקי המטבע – במקרה נוכחי נביט על מטבע האיתריום כמקרה בוחן על השוק כולו. ה- MVRV מראה כי בטווח הבינוני ישנם יותר מפסידים ממרווחים כעת מתוך מחזיקי המטבע כולם. אנו כמעט ב"אזור ההזדמנויות", אשר באופן היסטורי נוצרת בו רצפה למחיר המטבע.


לסיכום, נתוני ה - on-chain מסמנים התקרבות בעוד צעד אחד קרוב יותר ליצירת רצפת מחירים, עם זאת נתוני המאקרו הלא מעודדים אינם סבירים לתמוך בעליות בשוק הקריפטו ובהכרח יהוו מכשול. בטווח הקצר, עושה רושם שהמשך מגמת הירידות סבירה, אך בעלי ההון הגדול כבר התחילו ברכישות ענק (ע"פ נתוני on-chain) ובטווח הארוך, הזדמנויות הקנייה מתחילות להתגבש.

בהצלחה לכל המשקיעים.

דיסקליימר

החברה בעלת אישור המשך עיסוק מספר 57505 למתן שירות בנכס פיננסי מכוח בקשה לרישיון למתן שירות בנכס פיננסי לרשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון. החברה אינה בעלת רישיון כהגדרתו בחוק הסדרת העיסוק בייעוץ השקעות, בשיווק השקעות ובניהול תיקי השקעות, תשנ"ה-1995. אין באמור באתר משום ייעוץ ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מס ואין בו משום תחליף לשירותים כאמור המתחשבים בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. אין באמור באתר משום המלצה בנוגע לכדאיות השקעה במטבעות וירטואליים ו/או במוצרים או מכשירים פיננסיים כלשהם ואין בדברים משום הזמנה ו/או הצעה לביצוע פעולות במוצרים הנזכרים. אין באמור כדי להוות התחייבות להשאת תשואה כלשהי. השקעה במטבעות וירטואלים הינה מסוכנת ועשוייה לגרום להפסד של מלוא ההשקעה. תחום המטבעות הוירטואליים  כרוך בחוסר וודאות רגולטורי, מיסויי ויישומי על ידי גופים שונים עמם נדרשים יחסי גומלין לצורך ביצוע פעולות.

x