יוליוס בר: הורדת תחזית הדירוג של מודי׳ס עבור ממשלת סין לא תעצור את תוכניות הנפקות האג"ח של הממשל המרכזי

המשקיעים כבר הכירו ותמחרו את הסיכונים הללו

 

 

 
Photo Iryna Drozd Dreamstime.comPhoto Iryna Drozd Dreamstime.com
 

מיכאל לוי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
06/12/2023

ריצ'רד טאנג, אנליסט מחקר מניות באסיה, בבנק ניהול העושר "יוליוס בר": הורדת תחזית הדירוג של מודי'ס עבור ממשלת סין לא תעצור את תוכניות הנפקות האג"ח של הממשל המרכזי".

"הורדת תחזית דירוג האשראי של סין לשלילית מיציבה על ידי מודי'ס מונעת מכמה סיבות.

ראשית, מודי'ס סבורים כי התמיכה הפיננסית שמסופקת ע"י הממשל המרכזי לממשלות המקומיות ולמפעלים בבעלות המדינה עשויה לייצר סיכונים נרחבים לחוסנה הפיסקאלי של סין. שנית, הורדת הדירוג נובעת מתחזיות צמיחה נמוכות וממגזר הנדל"ן האיטי, שבולמים את אפקטיביות המדיניות הכלכלית של ממשלת סין.

אנו מאמינים כי המשקיעים כבר הכירו ותמחרו את הסיכונים הללו בפועל, גם בשוק המניות וגם באג"ח. לאור קשיי המימון, ממשלת סין פתחה לאחרונה במספר מהלכים כלכליים הכוללים הנפקות אג"ח עבור הממשלות המקומיות, הנפקות אג"ח מיוחדות של משרד האוצר לצורך מימון תשתיות והעברת כספים מהממשל המרכזי לממשלות המקומיות. למרות שצעדים אלו אכן עלולים להעמיס את הלחץ הפיננסי על סין, אנו רואים בהם כנכונים והכרחיים כדי למנוע מהכלכלה ליפול לספירלה שלילית על רקע היחלשות האמון המקומי.

הכוח הכלכלי של סין הגדולים מספקים בידוד והגנה מסוימים למטבע, בעוד שליטתה של הממשלה על הכלכלה והמערכת הפיננסית מסייעת לספק יציבות בזמן שהכלכלה נאבקת על רקע שינוי יעדי המדיניות.

אנו סבורים שסיכון הורדת הדירוג לא יעצור את הנפקות את תוכניות הנפקת האג"ח של סין ובהתחשב בדירוג הנוכחי שלה, לא סביר שהוא יגרור מחירה כפויה של אג"ח סיניות. לעומת שוק האג"ח, הורדת תחזית הדירוג כן גרמה בחלקו לסנטימנט ירוד בשוק המניות במהלך הימים האחרונים, שכן משקיעים הפיצו שמועות על הורדת דירוג פוטנציאלית עוד לפני ההודעה הרשמית. אנו סבורים כי ייתכן ששוק המניות הגיב בצורה מוגזמת, בהתחשב בכך שהטיעונים להורדת תחזית הדירוג כבר נידונו היטב בעבר."

x