מישורים זוכה לביקושי שיא ומנפיקה אג"ח בהיקף של מעל 80 מיליון שקל

החברה תכננה לגייס אג"ח בהיקף של 50 מיליון שקלים אך ביקושי שיא של מעל 130 מיליון שקלים הובילו להרחבת הגיוס לכ-81.6 מיליון שקלים, במרווח אטרקטיבי של 3.93% מאג"ח ממשלתי

 

 

 
אלון וקסמן, צילום: אבירם ולדמןאלון וקסמן, צילום: אבירם ולדמן
 

עומר רגב
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
07/01/2024

אלון וקסמן, מנכ"ל מישורים: "אסטרטגיית הפעילות המבוזרת שלנו מוכיחה את עצמה ויוצרת איזון בתוצאות, גם בתנאי שוק משתנים ומאתגרים."

אמיר תמרי, יו"ר מישורים: "הניהול המקצועי של מישורים, פורטפוליו הנכסים האיכותי והיציבות הפיננסית שגיוון הנכסים יוצר באים לידי ביטוי בביקושים הגבוהים שקיבלנו להנפקת האג"ח"

מישורים שבשליטת אלכס שניידר ובניהולו של אלון וקסמן, מגייסת אג"ח בהיקף של כ-81.6 מיליון שקלים. הגיוס מבוצע באמצעות הרחבת סדרת אג"ח ט' של מישורים שהיקפה כ-135 מיליון שקלים ומועד הפירעון שלה צפוי לסוף שנת 2028. אגרת החוב נושאת ריבית צמודת מדד של 3.37%. מישורים תכננה להרחיב את הסדרה בכ-50 מיליון שקלים אך לאחר שהוזרמו ביקושים של כ-131.4 מיליון שקלים, החליטו בחברה להגדיל את היקף הגיוס. בעקבות ביקושי היתר שנרשמו בהנפקה, נקבע לאיגרות החוב מחיר מינימאלי המשקף תשואה שנתית צמודה של כ- 5.07% ומרווח של 3.93% מאג"ח ממשלתית רלוונטית.

הבעת האמון של הגופים המוסדיים במישורים, שביצעה את אחת ההנפקות הבודדות בחודשים האחרונים לחברות שאינן בדירוג A (ההנפקה זכתה לדירוג Baa1 עם אופק יציב ממדרוג), מגיעה על רקע תוצאות החברה סולו מורחב ללא סקיילין ברבעון השלישי שהציגו הכנסות שגדלו בכ-13% לכ-34.8 מיליון ש"ח, לעומת כ-30.8 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. ה-NOI מנכסים זהים גדל בכ-14.7% והסתכם בכ-24.1 מיליון ש"ח לעומת כ-21 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. ה-FFO טיפס בתשעת החודשים הראשונים ב-13.8% לכ-28.9 מיליון שקל, לעומת כ-25.4 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

האסטרטגיה המבוזרת של החברה שכוללת הישענות על פעילות משרדים ושטחי מסחר בישראל ופורטפוליו של מרכזים מסחריים פתוחים בארה"ב, מאפשרים לחברה לאזן את פעילותה גם בתקופות משבר. פעילות החברה בארה"ב מניבה כיום יותר מ-60% מהכנסותיה והיא מאזנת את ההאטה בשוק המקומי. התפוסות במרכזים המסחריים בארה"ב עומדות על כ-95%.

לאחרונה ביצעה החברה עסקת מכירה של מתחם בילו סנטר שרכשה בשנת 2005 בתמורת כ-14.5 מיליון שקלים. המתחם נמכר באוקטובר האחרון בתמורת כ-46 מיליון שקלים כאשר ערך הנכס בספרי החברה עמד על כ-43.5 מיליון שקלים, מחיר המכירה, כ-5% מעל המחיר בספרים. 

אלון וקסמן, מנכ"ל מישורים: "אנו מודים למשקיעים על הבעת האמון בחברה. אסטרטגיית הפעילות המבוזרת שלנו מוכיחה את עצמה ויוצרת איזון בתוצאות, גם בתנאי שוק משתנים ומאתגרים. הפעילות בארה"ב מאזנת כיום את השוק המקומי ומאפשרת לנו גידור סיכון. מנגד, בעיתות משבר גלובלי, הפורטפוליו שלנו בישראל, שנמצא במעגלים שני ושלישי לאזורי הביקוש, מאפשר לנו ליצור עוגן יציב מהשוק המקומי."

אמיר תמרי, יו"ר מישורים: "הניהול המקצועי של מישורים, פורטפוליו הנכסים האיכותי והיציבות הפיננסית שגיוון הנכסים יוצר באים לידי ביטוי בביקושים הגבוהים שקיבלנו להנפקת האג"ח. אנו ממשיכים להצעיד את מישורים באופן אחראי ומצפים להתאוששות השוק המקומי, עם התייצבות המצב הבטחוני".

לגרף מישורים לחצו כאן

85 קרנות נאמנות שמחזיקות סה"כ 30.46 מיליון במישורים
קרנות נאמנות שמחזיקות את מישורים. לרשימה המלאה
x