אדמה בע"מ מפרסמת את תוצאותיה לרבעון הראשון של שנת 2024

שיפור משמעותי בתזרים המזומנים ובשיעור הרווח הגולמי כתוצאה ממיקוד פעילות החברה שהשפיע על איכות הפעילות העסקית; החברה מיישמת תוכנית התייעלות מקיפה הצפוייה להניב תוצאות במהלך שלושת השנים הקרובות

 

 

 
סטיב הוקינס, נשיא ומנכ״ל אדמה, צילום: אדמהסטיב הוקינס, נשיא ומנכ״ל אדמה, צילום: אדמה
 

אדם כהן
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
25/04/2024

עיקרי התוצאות לרבעון הראשון של שנת 2024:

המכירות ירדו בכ-16% והסתכמו בכ-1,057 מיליון דולר (ירידה של כ-14% במונחי מטבע מקומי), ומשקפות בעיקר ירידת מחירים של כ-10% וירידה כמותית של כ-5%.

הרווח הגולמי הסתכם בכ-288 מיליון דולר (כ-27.2% מהמכירות) לעומת כ-340 מיליון דולר (כ-27.0% מהמכירות) ברבעון המקביל אשתקד.

ה-EBITDA המתואם הסתכם בכ-132 מיליון דולר לעומת כ-165 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

הפסד נקי מתואם של כ-10 מיליון דולר; ההפסד הנקי המדווח הסתכם בכ-32 מיליון דולר.

שיפור של כ-322 מיליון דולר בתזרים המזומנים מפעילות שוטפת; 103- מיליון דולר ברבעון הראשון של שנת 2024 לעומת 425- מילון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

שיפור של כ-348 מיליון דולר בתזרים המזומנים החופשי; 194- מיליון דולר ברבעון הראשון של שנת 2024 לעומת 542- מילון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

אדמה בע"מ ("החברה") (SZSE 000553), פרסמה היום את תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון שהסתיים ב-31 במרץ 2024.

סטיב הוקינס, נשיא ומנכ"ל אדמה: "בעוד תנאי השוק המשיכו להיות מאתגרים גם ברבעון הראשון של שנת 2024, החברה המשיכה להתמקד ביישום תוכנית התייעלות מקיפה ואינטנסיבית לשיפור איכות הפעילות העסקית ולמיצוב  אדמה כשחקנית מפתח בפלח השוק Value Innovation – אותם לקוחות שמעוניינים בפתרונות חדשניים בעלי עלות-תועלת גבוהה. לתוכנית ההתייעלות, המורכבת ממאות יוזמות שהגיעו מהאנשים בשטח, יש מפת דרכים ברורה להשגת יעדי רווח ותזרים מזומנים במהלך שלוש השנים הקרובות.

"לצד המשך יישום התוכנית שאת תוצאותיה נראה באופן הדרגתי במהלך השנים הקרובות, אנו ממשיכים להגיב לתנאי השוק הנוכחיים. ברבעון הראשון של 2024 הציגה החברה שיפור באיכות הפעילות העסקית, והצליחה לשפר את שיעור הרווח הגולמי על אף ירידה במכירות. זאת, נוכח ההשפעה החיובית של מלאי חדש שנמכר, אשר תומחר בהתאם לרמות המחירים בשוק ושיפור בתמהיל המכירות של מוצרים בעלי רווחיות גבוהה יותר. בנוסף, החברה המשיכה לשים דגש על יצירת מזומנים, ושיפרה באופן משמעותי את תזרים המזומנים שלה, שהוא מטבעו שלילי ברבעון הראשון כתוצאה מעונתיות."


שוק הגנת הצומח הגלובלי 

מחירי הסחורות החקלאיות המרכזיות המשיכו לרדת בחודשים הראשונים של שנת 2024, וההיצע הגלובלי שלהן המשיך להשתפר. מחירי הסחורות החקלאיות נותרו גבוהים ביחס לרמות ההיסטוריות הממוצעות, אך רמת המחירים הנוכחית משפיעה לרעה על הכנסות החקלאים בהשוואה לשנים קודמות. עם זאת, הביקוש מצד החקלאים צפוי להישאר יציב בתנאים הנוכחיים. חל שיפור ברמות המלאי בערוצי ההפצה , אולם במספר אזורים, כולל ברזיל, נותרו מעל הממוצע. בנוסף, סביבת הריבית הגבוהה ממשיכה לעודד את המפיצים להעדיף קניית תשומות חקלאיות סמוך למועד הצריכה, כשהם שואפים להחזיק ברמות מלאי נמוכות ככל שניתן. מחירי החומרים הפעילים שמקורם בסין נותרו נמוכים ברבעון הראשון של השנה וחלקם אף המשיכו לרדת. מגמה זו הביאה להפחתת עלויות התשומות, ומנגד, יצרה לחץ על מחירי המוצרים להגנת הצומח ועודדה מפיצים להעדיף  לקנות תשומות חקלאיות סמוך למועד האספקה, ולהחזיק ברמות מלאי נמוכות. 

עדכון בדבר המלחמה בישראל

מטה חברת אדמה ממוקם בישראל, ולחברה שלושה מתקני ייצור בארץ. גם לאחר מתקפת הטרור של ה-7 באוקטובר 2023, אדמה המשיכה בפעילות הייצור במפעליה הגלובליים ובמפעלים בישראל, תחת הגבלות לא-משמעותיות שהוסרו בפברואר 2024. למצב הבטחוני לא הייתה השפעה מהותית על יכולתה של החברה לתמוך בשווקים שלה או על התוצאות הכספיות המאוחדות של אדמה. 

ב-14 באפריל 2024, ישראל הותקפה על ידי איראן, ללא השלכות על פעילותה השוטפת של החברה.

עדכון בדבר השפעת שיבושים בהובלה הימית

בינואר 2024, מספר חברות ספנות גדולות הודיעו על השעיית שירותי ההובלה לישראל דרך נמלי הים בארץ ודרך תעלת סואץ עקב המתיחות בים סוף. מצב זה הביא להתארכות זמני ההובלה עם הסטת נתיבי השייט מסביב לאפריקה. 

נכון למועד פרסום הדוח, זמני ההובלה התארכו ועלויות השינוע עלו משמעותית, בעיקר בנתיב אסיה פסיפיק-ישראל, בהשוואה לתקופה שקדמה לינואר 2024. יש לציין, כי העלייה בתעריפי השילוח הימי משפיעה על חלק קטן בלבד מעלויות השילוח הכוללות של החברה. בתגובה, אדמה הקדימה הזמנות של חומרים רלוונטיים על מנת להבטיח אספקה בזמן. בשלב זה, החברה אינה צופה השפעה מהותית על תוצאותיה הכספיות או על אספקת חומרי הגלם הרציפה למתקני הייצור שלה, אם כי מצב זה עלול להשפיע על יכולתה של החברה להגיב במהירות לביקושים משתנים בשוק.

עדכון בדבר תוכנית ההתייעלות 

בהתאם להודעת החברה בדיווח תוצאותיה הכספיות לשנת 2023, ברבעון הראשון של 2024 החברה החלה ליישם תוכנית התייעלות להעלאת ערך החברה על ידי שיפור איכות הפעילות העסקית שלה. תוכנית ההתייעלות, המיושמת לרוחב החברה כולה, מתמקדת בהשגת יעדי רווח ותזרים מזומנים במשך שלוש שנים (2024-2026). ההיבטים העיקריים של התוכנית כוללים מצוינות מסחרית, יעילות תפעולית ויצירת תזרים מזומנים כמפורט להלן: 

שינוי מבנה ההנהלה הבכירה ותהלכים ביחידות הליבה לטובת התמקדות במצוינות ביצועית. אלה כוללים שינויים ארגוניים ביחידות המחקר והפיתוח, השיווק, והתפעול הגלובלי.

התמקדות בשווקים ובלקוחות על ידי העמקת האחיזה בשווקים מרכזיים, ובגידולים אסטרטגיים עבור פלח השוק של  Value Innovation. 

מיקוד ופיתוח סל המוצרים להשגת מובילות בפלח השוק Value Innovation, כולל (1) הגדלת נתח המכירות של מוצרים בעלי רווחיות גבוהה במטרה לשפר את הרווחיות הגולמית; (2) הפסקת מכירה של מוצרים מסוימים; ו(3) המשך השקעה בפיתוח מוצרים מבודלים בעלי ערך מוסף לצרכן

בחינה והתאמת מערך הייצור ושרשרת האספקה לתמורות בשוק האגרוכימיה. 

פיתוח סל המוצרים

השקות מוצרים, רישויים ועדכון בתחום "חדשנות בפורמולציות"

במהלך הרבעון הראשון של 2024, אדמה המשיכה לרשות ולהשיק מוצרים חדשים רבים ברחבי העולם, תוך הרחבת סל המוצרים המבודלים שלה. שיעור המכירות של מוצרים חדשים (שהושקו במהלך 5 השנים האחרונות) מסך המכירות בשנת 2023 הגיע ל-22%. המוצרים המבודלים כוללים מוצרים המבוססים על חומרים פעילים אשר תוקף הפטנט שלהם פג לאחרונה, וסווגו כבעלי פוטנציאל מסחרי גבוה (“Core Leap”), וכן מוצרים המבוססים על פורמולציות קנייניות ייחודיות לאדמה, מוצרים בעלי יותר ממנגנון פעולה אחד ומוצרים ביולוגיים, בין היתר:

השקת סל מוצרים ייחודי לאדמה באירופה, המבוסס על החומר הפעיל פרוטיוקונזול להתמודדות עם פטריות בדגנים. בין המוצרים שהושקו: Soratel®, Forapro® ו- Maganic®בסרביה. שלושת המוצרים מבוססים על טכנולוגיית הפירמול Asorbital® הקניינית של אדמה. כמו כן, הושק Maxentis®, קוטל פטריות בעל טווח רחב ומנגנון פעולה כפול, בסרביה ובקנדה.

המשך רישוי המוצרים מבוססי פרוטיוקונזול באירופה: Forapro® בצרפת; Avastel® במלטה, טורקיה וליטא; Soratel® בצ'כיה ויוון; Maganic® בפולין ולטביה – כולם מבוססים על טכנולוגיית הפירמול Asorbital® הייחודית של אדמה. בנוסף, רישוי Maxentis® באנגליה, צרפת, צפון אירלנד ומרוקו.

השקה בקנדה של פורמולציות משולשות המבוססות על MCPA ו-Fluroxypyr להתמודדות עם עשבים רחבי עלים בדגנים: Outshine All In™, Forcefighter All In™ בעלי מנגנון פעולה כפול ו-Esteem All In™.

באיטליה, הרחבת השימוש ב-Sonavio®, קוטל עבשים ייחודי מסוג PPO (מעכב את האנזים protoporphyrinogen oxidase) לירקות נוספים. מוצר זה מבוסס על החומר הפעיל Bifenox הייחודי לאדמה.

השקה בנברסקה וקולורדו (ארה"ב) של Goltix™ 700 SC, מוצר ייחודי המבוסס על Metamitron, עם קבלת פטור לשימוש ללא רישוי בשנת 2024 במענה למצב חירום מאת הסוכנות להגנת הסביבה של ארה"ב, עקב הצורך הדחוף בפתרון נגד עשבים בסלק סוכר להתמודדות עם ירבוז פלמר (Amaranthus palmeri), העמיד בפני גלייפוסט.

רישוי באנגליה ל-Chrome®, קוטל עשבים בעל מנגנון פעולה משולש לשימוש בדגני חורף.

רישוי באיטליה ל-Highcard™, קוטל עשבים בעל מנגנון פעולה כפול לשימוש בשילוב עם RiceTec Max-Ace™ לטיפול באורז.

נתונים כספיים עיקריים

מכירות: המכירות ברבעון הראשון ירדו בכ-16% (ירידה של כ-14% במונחי מטבע מקומי) והסתכמו בכ-1,057 מיליון דולר, ומשקפות ירידת מחירים של כ-10% וירידה כמותית של כ-5%. הירידה במכירות, הנובעת ממחירי השוק ומהביקושים שהיו נמוכים יותר, מיוחסים למספר גורמים: לחץ על מחירי המוצרים להגנת הצומח, מחירי החומרים הפעילים מסין, תחרות קשה בשוק, מגז אוויר גרוע בחלק מהאזורים והעדפת המפיצים להחזיק ברמות מלאי נמוכות ולדחות רכישות קרוב יותר למועד הצריכה לנוכח סביבת הריבית הגבוהה.


אירופה, אפריקה והמזרח התיכון: המכירות באזור ירדו ברבעון הראשון של 2024 עקב התכווצות שוק המוצרים להגנת הצומח באירופה. השוק התכווץ בעיקר כתוצאה מביקוש נמוך מצד ערוצי ההפצה בהמשך למגמת צמצום רמות המלאי המוחזק על ידם, ועונת אביב בלתי יציבה, שהביאו לדפוסי העדפת קנייה בסמוך למועד הצריכה, וירידה בביקוש מצד החקלאים באזורים שהושפעו ממחירי שוק נמוכים בדגנים. באירופה נרשם לחץ על המחירים, בפרט במוצרים גנריים.

צפון אמריקה: המכירות בתחום המוצרים להגנת הצומח לשימושים שאינם חקלאיים היו נמוכות יותר כתוצאה משחיקת מחירים על רקע הירידה המתמשכת בעלות החומרים הפעילים שמקורם מסין, בעוד הביקוש מצד הצרכנים הסופיים, הן בשוק הצריכה הפרטית והן בשוק המקצועי, התאושש באופן הדרגתי במהלך הרבעון הראשון. הירידה במחירי החומרים הפעילים מסין עודדה את המשך הדפוס של העדפת קנייה בסמוך למועד הצריכה מתוך שאיפה להחזיק ברמות מלאי נמוכות ככל שניתן. 

בשוק החקלאי בארה"ב, המכירות ברבעון הראשון של 2024 ירדו על רקע  תמחור חלש, ירידה בביקוש ותחרות קשה. באופן כללי, התמחור ברבעון הראשון של שנת 2024 היה נמוך יותר לעומת הרבעון המקביל אשתקד, היות ומחירי השוק החלו לרדת רק ברבעון השני של שנת 2023. בעוד שרמות המלאי בערוצים יורדות בעקביות, הביקוש אצל המפיצים מושפע מדחיית רכישות קרוב יותר למועד הצריכה, והעדפה להחזיק ברמות מלאי נמוכות עקב הריבית הגבוהה.

בקנדה, המכירות ירדו ברבעון הראשון על רקע העדפה של המפיצים לדחות רכישות קרוב יותר למועד הצריכה, רמות מלאי גבוהות של קוטלי פטריות בערוצי ההפצה, ולאור תחרות קשה, בפרט במוצרים גנריים. 

אמריקה הלטינית: ברזיל – מכירות החברה ברבעון הראשון ירדו בעקבות התנאים המאתגרים בשוק המוצרים להגנת הצומח באופן כללי, כתוצאה מתנאי מזג אוויר גרועים, אימוץ גישה של רכישה בסמוך למועד הצריכה, ותמחור חלש יותר בגלל התחרות הקשה, בעיקר במוצרים גנריים. עם זאת, המוצרים המבודלים של החברה המשיכו לרשום הצלחה, כולל קוטלי הפטריות Almada® ו-Armero® וקוטל העשבים Apresa® לשימוש בסויה.

ביתר מדינות אמריקה הלטינית, המכירות ברבעון הראשון גם שיקפו את התנאים המאתגרים בשוק המוצרים להגנת הצומח כמו שנראה בברזיל. עם זאת, המוצרים המבודלים של החברה בפלחי שוק אסטרטגיים המשיכו לרשום הצלחה בשוק, כולל קוטל הפטריות Armero®, קוטל העשבים Apresa®, קוטלי החרקים Plethora® ו-Trivor® וכן מוצרים ביולוגיים כגון Actavan®.

אסיה פסיפיק: בסין, נרשמה צמיחה במכירות הפורמולציות הממותגות (במונחי המטבע המקומי) הודות להשקות חדשות בביו-פורמולציות ועונת אביב טובה. בנוסף, החברה המשיכה להתמקד בשיפור איכות הפעילות העסקית באמצעות מוצרים מבודלים, על אף שהשוק ממשיך לחוות את השפעת רמות המלאי גבוהות בערוצים ולחץ על המחירים, בפרט במוצרים גנריים. מחירי השוק בתחום מוצרי הביניים (non-ag business) התחילו לרדת לרמות המקובלות לעומת המחירים הגבוהים שנרשמו בשנים האחרונות. מכירות החומרים הפעילים הושפעו בעיקר מגישת הרכישה בסמוך למועד הצריכה בשוק. 

המכירות באזור הפסיפיק הושפעו מתמחור חלש בהמשך לירידה במחירי החומרים הפעילים מסין, וכן מרמות מלאי גבוהות בערוצי ההצפה באופן כללי, וזאת על אף תנאי מזג האוויר באוסטרליה, שהיו טובים מהצפוי.

המכירות בהודו הושפעו מתמחור חלש, מזג האוויר, שהיה יבש וחם במיוחד, רמות מלאי גבוהות בערוצים, וכן גישה של רכישה בסמוך למועד האספקה בדפוסי הקנייה של המפיצים, בעיקר של מוצרים גנריים.

המכירות בשאר מדינות אסיה פסיפיק הושפעו מלחץ על המחירים עקב תחרות קשה מסין, בפרט במוצרים גנריים, בעוד שמזג אוויר יבש ורמות מלאי גבוהות בערוצים השפיעו על הביקוש.

הרווח הגולמי המדווח ברבעון הראשון הסתכם בכ-256 מיליון דולר (כ-24.2% מהמכירות) לעומת כ-310 מיליון דולר (כ-24.6% מהמכירות) ברבעון המקביל בשנה הקודמת.

התאמות לתוצאות המדווחות
: הרווח הגולמי המתואם כולל סיווג מחדש של כלל ירידת ערך המלאי, מיסים והיטלים, ואינו כולל עלויות הובלה מסוימות (המסווגות תחת הוצאות תפעוליות).

הרווח הגולמי המתואם ברבעון הראשון הסתכם בכ-288 מיליון דולר (כ-27.2% מהמכירות) לעומת כ-340 מיליון דולר (כ-27.0% מהמכירות) ברבעון המקביל בשנה הקודמת.

על אף הירידה ברווח הגולמי ברבעון הראשון של 2024, החברה רשמה שיפור ברווחיות הגולמית בזכות השפעה חיובית של מלאי חדש שנמכר ואשר תומחר במחירי השוק, לצד ההתמקדות באיכות הפעילות העסקית, שהביאה לשיפור בתמהיל המכירות של מוצרים בעלי רווחיות גבוהה, ולמרות הירידה במכירות עקב ירידת מחירים וירידה כמותית. ברבעון הראשון של שנת 2024, לשערי החליפין הייתה השפעה שלילית.

ההוצאות התפעוליות המדווחות ברבעון הראשון של שנת 2024 הסתכמו בכ-206 מיליון דולר (כ-19.4% מהמכירות), לעומת כ-218 מיליון דולר (כ-17.3% מהמכירות) ברבעון המקביל בשנה הקודמת.

התאמות לתוצאות המדווחות
: ראו ההסבר לעניין ההתאמות לרווח הגולמי בגין עלויות הובלה מסוימות, מיסים והיטלים וירידת ערך מלאי.

בנוסף, במסגרת ההוצאות התפעוליות המדווחות, החברה רשמה סעיפים מסוימים, שאינם תפעוליים, בסך של כ-19 מיליון דולר ברבעון הראשון של שנת 2024 לעומת כ-10 מיליון דולר ברבעון הראשון של שנת 2023. סעיפים אלו כוללים בעיקר: (i) תהליכי התייעלות; (ii) הוצאות הפחתה שלא במזומן בגין נכסים שנתקבלו מסינג'נטה בקשר לרכישת סינג'נטה על ידי כמצ'יינה; וכן (iii) הוצאות המתייחסות להפחתה שאינה במזומן של נכסים בלתי מוחשיים, שנוצרו כחלק מעודפי עלות (PPA) קשורים לרכישות, ללא השפעה על ביצועיהן השוטפים של החברות שנרכשו. לפרטים נוספים לעניין סעיפים אלו, שאינם תפעוליים, ראו בנספח להודעה שהתפרסמה באנגלית.

ההוצאות התפעוליות המתואמות ברבעון הראשון הסתכמו בכ-216 מיליון דולר (כ-20.5% מהמכירות), לעומת כ-238 מיליון דולר (כ-18.9% מהמכירות) ברבעון המקביל בשנה הקודמת.

הירידה בהוצאות התפעוליות ברבעון הראשון של 2024 נבעה מנקיטת צעדים לניהול הדוק של ההוצאות התפעולית, כולל עלויות הובלה ולוגיסטיקה נמוכות יותר, וכן מהשפעה חיובית של שערי החליפין. 

הרווח התפעולי המדווח ברבעון הראשון הסתכם בכ-51 מיליון דולר (כ-4.8% מהמכירות), לעומת כ-92 מיליון דולר (כ-7.3% מהמכירות) ברבעון הראשון של שנת 2023. 

הרווח התפעולי המתואם ברבעון הראשון הסתכם בכ-72 מיליון דולר (כ-6.8% מהמכירות), לעומת כ-102 מיליון דולר (כ-8.1% מהמכירות) ברבעון המקביל בשנה הקודמת.

ה-EBITDA המדווח ברבעון הראשון הסתכם בכ-120 מיליון דולר (כ-11.4% מהמכירות), לעומת כ-166 מיליון דולר (כ-13.2% מהמכירות) ברבעון המקביל בשנה הקודמת.

ה-EBITDA המתואם ברבעון הראשון הסתכם בכ-132 מיליון דולר (כ-12.5% מהמכירות), לעומת כ-165 מיליון דולר (כ-13.1% מהמכירות) ברבעון המקביל בשנה הקודמת. 

הוצאות המימון המתואמות ברבעון הראשון הסתכמו בכ-70 מיליון דולר, לעומת כ-81 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

הוצאות המימון הנמוכות יותר ברבעון נבעו בעיקר מההשפעה נטו של מדד המחירים לצרכן הנמוך יותר בישראל על האג"ח צמודות המדד הנקובות ש"ח, לצד אמצעים בהם נקטה הנהלת החברה למיטוב המבנה המימוני של החברה. החברה ניצלה את סביבת הריבית הגבוהה להגדלת הריבית המתקבלת מפקדונות בנקאיים שבועיים לתמיכה בהון החוזר, ביחד עם תנאי מימון משופרים ואפשרויות למימון ממונף לקבוצה על ידי נטילת הלוואות לזמן ארוך בסין בריביות אטרקטיביות, שהפחיתו את הוצאות הריבית ששולמו ברבעון הראשון של שנת 2024.

הוצאות המס המתואמות ברבעון הראשון הסתכמו בכ-12 מיליון דולר, לעומת הכנסה ממסים בסך של כ-1 מיליון דולר ברבעון המקביל בשנה הקודמת.

על אף שהגיעה להפסד לפני מס, החברה רשמה הוצאות מס ברבעון, בעיקר בשל כך שההפסדים נוצרו ברובן בחברות בנות, אשר שיעורי המס החלים עליהן נמוכים יותר באופן יחסי, כאשר חלקן לא יצרו נכסי מיסים נדחים בגין ההפסדים. מאידך, על החברות הבנות בהן נוצר רווח חלים שיעורי מס גבוהים יותר.

ברבעון הראשון של שנת 2024, החברה רשמה הוצאות מס כתוצאה מהשפעות שאינן במזומן של היחלשות הריאל הברזילאי, לעומת הכנסה ממיסים עקב התחזקות הריאל ברבעון הראשון של שנת 2023.

ההפסד הנקי המדווח ברבעון הראשון הסתכם בכ-32 מיליון דולר, לעומת רווח נקי של כ-12 מיליון דולר ברבעון המקביל בשנה הקודמת.

ההפסד הנקי המתואם ברבעון הסתכם בכ-10 מיליון דולר, לעומת רווח נקי של כ-22 מיליון דולר בתקופה המקבילה.

הון חוזר תפעולי: ההון החוזר ליום ה-31 במרץ 2024 עמד על סך של כ-2,583 מיליון דולר לעומת כ-3,148 מיליון דולר ליום ה-31 במרץ 2023. המלאי שברשות החברה ליום ה-31 במרץ 2024 הסתכם בכ-1,807 מיליון דולר לעומת כ-2,512 מיליון דולר ליום ה-31 במרץ 2023. הירידה בהון החוזר נבעה מיישום נוהלי רכש קפדניים, שהחלו כבר בשנת 2023 ואשר הובילו לירידה ביתרת הספקים ולירידה ברמות המלאי שברשות החברה. הירידה ביתרת הלקוחות משקפת את הגבייה האינטנסיבית, וכן את הירידה במכירות.

תזרים מזומנים: תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ששימש את החברה ברבעון הראשון של שנת 2024 הסתכם בכ-103 מיליון דולר, לעומת תזרים של כ-425 מיליון דולר ששימש את החברה ברבעון הראשון של שנת 2023. תזרים המזומנים השלילי מפעילות שוטפת, שהוא אופייני לאדמה ברבעון הראשון עקב עונתיות, השתפר משמעותית עקב ירידה ברכש מלאי וכן מגבייה אינטנסיבית.

מזומנים נטו ששימשו לפעילות השקעה הסתכמו בכ-67 מיליון דולר ברבעון הראשון של שנת 2024, לעומת כ-93 מיליון דולר ברבעון המקביל בשנה הקודמת. הירידה במזומנים ששימשו לפעילות השקעה ברבעון הראשון של 2024 משקפת תעדוף השקעות כחלק מהאמצעים בהם נקטה החברה לשיפור תזרים המזומנים שלה. החברה השקיעה ברכוש קבוע, כולל ביכולות הייצור שלה בישראל ובנכסים בלתי מוחשיים הקשורים לרישויים הגלובליים של אדמה למוצרים המתוארים בפרק "רישוי מוצרים". ברבעון הראשון של שנת 2023, אדמה השלימה את רכישת חברת AgriNova בניו-זילנד. 

תזרים מזומנים חופשי בסך של כ-194 מיליון דולר שימש את החברה ברבעון הראשון של שנת 2024, לעומת תזרים של כ-542 מיליון דולר ששימש את החברה ברבעון הראשון של שנת 2023, ומשקף את הדינמיקה האמורה בתזרים המזומנים מפעילות שוטפת ובתזרים ששימש לפעילות השקעה.


x