S&P500 - הראלי ב S&P500 לא מפסיק, מה צפוי בזירת הרווחיות ?

מדד מניות זה מציג עלייה של 2.7 אחוזים מתחילת החודש ו9.7 אחוזים מתחילת השנה- עוד חלום של רבעון.

 

 
איור אילוסטרציה פאנדר AIאיור אילוסטרציה פאנדר AI
 

יניב פגוט סמנכ"ל הבורסה
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
23/03/2024

מדד הS&P 500 שב לעלות בשבוע החולף והוסיף בסיכום שבועי 2.3 אחוזים. 

‎מדד מניות זה מציג עלייה של 2.7 אחוזים מתחילת החודש ו9.7 אחוזים מתחילת השנה- עוד חלום של רבעון. האופטימיות במסחר השבוע באה על רק מסר מהפד כי הריבית צפויה לרדת השנה 3 פעמים ואין דבר ששוק ההון אוהב יותר מאשר תוואי ריבית יורד. 

‎10 מ-11 הסקטורים במדד רשמו עלייה בשבוע החולף ( חוץ מסקטור הנדל״ן שירד ב-0.4 אחוז) זאת כאשר סקטור שירותי התקשורת מוביל את הביצועים הסקטוריאליים עם עלייה שבועית של 4.8 אחוזים. מניית גוגל שעלתה בשבוע החולף ב6.8 אחוז ונתמכת גם היא על ידי אופטימיות הבינה המלאכותית ומיצובה העתידי של החברה בתחום תמכה בביצועי סקטור שירותי התקשורת.

סקטור זה עלה מתחילת השנה ב16.44 אחוז והוא מציג ביצועים חזקים יותר אפילו מסקטור הטכנולוגיה במדד שעלה 13.92 אחוזים מתחילת שנה. הסקטור צפוי להציג צמיחה פנונמנלית של כ 20 אחוזים ברווח הרבעוני של הרבעון הראשון בשנה (כחצי מהצמיחה צפוי להגיע מהגידול הצפוי ברווחיות חברת מטא). שימו לב כי משקלו של סקטור שירותי התקשורת במדד הוא כ8.9 אחוזים ואילו משקלו של סקטור הטכנולוגיה עומד על כ-29.8 אחוזים. 

סקטור הטכנולוגיה במדד צפוי להציג צמיחה רבעונית של כ-20 אחוזים ברווח ואולם פה הפרחים שוב לחברת אנבידיה שאחרית לכ2/3 מהצמיחה החזויה ברוווח. 

‎זה מביא אותי לשימוש החסר שעושים המשקיעים ‎בישראל בקרנות הסל הסקטוריאליות על הסקטורים במדד, קרנות סל אלו מאפשרים הגדלה של חשיפה ממוקדת לסקטורים מסוימים במדד וכך לדלל חשיפה לסקטורים אחרים. 

‎בצד השני של טבלת הביצועים הסקטוריאליים נמצא סקטור הנדל״ן אשר סוגר את טבלת הסקטורים עם תשואה שלילית של 3.51 אחוזים מתחילת השנה ואילו סקטור ה-utility עלה אף הוא רק ב0.75 אחוזים מתחילת השנה ואולם מדובר בסקטורים בעלי משקל שולי במדד. ( משקלו של כל סקטור כ-2 אחוזים בלבד).


הראלי במדד הs&p 500 לא מפסיק, מה צפוי בזירת הרווחיות של החברות ואיך זה מקבל ביטוי בתמחור?

1. צפי הצמיחה ברווח ברבעון הראשון 2024 עומד על כ-3.4 אחוזים. 7 מתוך 11 הסקטורים במדד צפויים להציג צמיחה ברווח הרבעוני ביחס לרבעון המקביל ואילו 4 סקטורים צפויים להציג ירידה. מעניין לציין כי תחזית הצמיחה בהכנסות עומדת על כ3.6 אחוזים והיא דומה לתחזית הצמיחה בשורה התחתונה כלומר החברות לא מנצלות את הגידול החד יחסית בשורה העליונה על מנת לשפר מהותית את שולי הרווח התפעולי שנותר על 11.6 אחוזים ( גבוה אבל לא צפוי להשתפר ברבעון) ואולם גם כאן התבוננות סקטוריאלית מלמדת כי בעוד החברות הטכנולוגיות מצליחות לשפר שולי רווח כפועל יוצא מצמיחה בשורה העליונה בענפים המסורתיים יותר שולי הרווח מדשדשים. 

2. מכפיל הרווח העתידי של המדד עומד על 20.9 מעל מכפיל הרווח העתידי הממוצע ב-5 שנים האחרונות שעמד על 19 ומעל מכפיל הרווח העתידי הממוצע ב-10 שנים שעומד על 17.7. לכאורה מדובר בתמחור יתר קל אבל אם נשקלל את הריבית הממוצעת בעשור האחרון ביחס לריבית הנוכחית וגם אם ניצוק לתוכה תחזית ריבית לשנים הקרובות ברור כי הפער הנגזר בין תשואת הרווח הגלומה בתמחור הנוכחי לריבית חסרת הסיכון צנוע יותר מהותית מאשר בעשור האחרון. 

3. בנתונים אלו נשאלת השאלה על מה נשענת האופוריה? פה אני מגיע לתחזית הצמיחה יוצאת הדופן ביחס לרווח הרבעוני ברבעונים הקרובים. האנליסטים חוזים צמיחה של כ 9 אחוזים ברווח ברבעון 2 ו-3 ו-17 אחוזים ברבעון 4, מה שאמור להזניק את הרווח המצרפי של החברות בשנת 2024 בכ-10 אחוזים ביחס לשנת 2023.

4. בשבוע הקרוב 5 חברות הנכללות במדד צפויות לפרסם תוצאות כספיות.

יניב פגוט, צילום: ניקי וסטהפל
יניב פגוט, צילום: ניקי וסטהפל
x