יוליוס בר: הפחתות הריבית בארה"ב מהוות הזדמנות לעליות בשווקי המניות

בהסתכלות על מקרים דומים מאז שנות ה-80, אנחנו רואים ביצועים גבוהים בשוק לאחר הורדות ריבית שלא נגרמו כתוצאה ממיתון"

 

 

 
Photo Interest 8vfand Dreamstime.comPhoto Interest 8vfand Dreamstime.com
 

אדם כהן
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
26/03/2024

מת'יו רכטר, ראש תחום חקר אסטרטגיה בבנק ניהול העושר "יוליוס בר": "הפחתות הריבית בארה"ב מהוות הזדמנות לעליות בשווקי המניות. בהסתכלות על מקרים דומים מאז שנות ה-80, אנחנו רואים ביצועים גבוהים בשוק לאחר הורדות ריבית שלא נגרמו כתוצאה ממיתון".
 
"פגישת ועדת השווקים הפתוחים הפדרלית בשבוע שעבר הניעה עוד יותר את העלייה בשווקי המניות העולמיים. למרות נתוני אינפלציה גבוהים מהצפוי הפד הצהיר על שלוש הפחתות ריבית של 25 נקודות בסיס עד סוף השנה.

שווקי המניות הגיבו כצפוי, כאשר מניות ארוכות טווח (כלומר אלו החשופות יותר לסביבת הריבית הגבוהה יותר לזמן רב יותר) הגיבו באופן חיובי במיוחד. הכלכלנים שלנו צופים שהורדת הריבית הראשונה תתרחש כבר ביוני, ולאחריה נראה הורדות נוספות ביולי וספטמבר, מה שיוריד את הריבית  ל-4.75% עד סוף 2024.
 
כיצד התפתחו מניות במהלך מחזורי הורדת ריבית קודמים שיזם הפד בהיעדר מיתון? בהסתכלות על נתונים מאז תחילת שנות ה-80, הביצועים של מדד S&P500 במהלך 12 החודשים לאחר הורדת ריבית הראשונה עמדו בממוצע על 14.2%, מספר גבוה יותר בהשוואה לתשואה הממוצעת של 12 חודשים על פני כל תקופת המדגם (10.4%). הנתון מראה כי מחזורי הורדת ריבית שאינם תוצאה של מיתון נוטים להיות מלווים בתשואות מניות חזקה. עם זאת, אנו מכירים בכך שכל מקרה הוא שונה ועומד בפני עצמו.

לדוגמא, במקרה הנוכחי, ישנן מניות מפותחות רבות בשוק היום שעלו בערכן ובשלות לתיקון. במקרה של תיקון, ניתן נשתמש בנסיגה על מנת להגדיל את החשיפה למניות בתיק ההשקעות.

למרות שאנו בעד לתת משקל יתר למניות עם צמיחה איכותיות, אנו ממליצים להקצות הון גם למניות נוספות לקראת תחילת המחצית שנייה של 2024 ואילך."
x