דודי רזניק, לאומי שוקי הון >> אמצע העקום השקלי ממשיך להיות "יקר"

 

 
 

דודי רזניק
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
22/09/2014

להלן עיקרי סקירת האג"ח השבועית של דודי רזניק, מנהל מחקר אג"ח בלאומי שוקי הון:
 
· סביבת האינפלציה בישראל (המחושבת בשינוי ב 12 חודשים אחורה) צפויה לרדת מתחת לאפס בחודשים הקרובים. בנטרול סעיף הדיור ירד המדד בשנה האחרונה  ב - 0.7%, כאשר גם בסעיף הדיור ניכרת התמתנות בעלייה.

· נתוני צמיחה מעורבים פורסמו השבוע, כאשר הירידה בצמיחה הכוללת מקורה בירידה בהוצאה הציבורית, לעומת זאת חל שיפור בצריכה הפרטית, בהשקעות ובצמיחת התוצר העסקי.

· הגרעון המסחרי מתרחב כאשר גם העודף בחשבון השוטף צפוי לרדת ברבעון השלישי ולתרום לכוחות הפועלים להיחלשות השקל.

· המשך ירידת סביבת האינפלציה ו/או היחלשות נוספת בפעילות הכלכלית עשויים להביא את בנק ישראל לצעדי הרחבה מוניטאריים מרחיבים נוספים, כגון הפחתת הנפקות מק"מ ובהסתברות נמוכה יותר קניית אג"ח ממשלתי בינוני - ארוך.

· הפד צפוי להפסיק את תוכנית הרכישות בחודש הבא. עמדת הפד בכל הקשור לעיתוי העלאת הריבית תעמוד במרכז החלטות הריבית הקרובות.

· ההאטה באירופה ובסין נמשכת ובאה לידי ביטוי בביקוש נמוך של בנקים באירופה להלוואות הבנק המרכזי, ובסין בהזרמה נוספת לבנקים על מנת לעודד מתן אשראי.

 
 
להלן ריכוז המלצות לפעילות:

ü אנו ממליצים על מח"מ אחזקות של 4 - 5 שנים, נמשכת המלצתנו על אחזקת מח"מ ארוך יותר בשקלים הלא צמודים לאור עקום הציפיות האינפלציוניות שממשיך להיות תלול יחסית.
ü אמצע העקום השקלי ממשיך להיות "יקר" באופן יחסי כאשר הריבית העתידית הגלומה לעוד 5 - 6 שנים עומדת על מעט מתחת ל 3%.
ü לאור העובדה כי מהלך הורדת הריבית מוצה, ברובו, ולאור פערי התשואה השליליים מול אג"ח ארה"ב בטווח של 5 שנים אנו ממליצים להחזיק את מח"מ האחזקות השקלי בצורה סינתטית של שילוב אג"ח קצר יחד עם איגרות ארוכות מאוד לטווח של 10 שנים ומעלה. נציין כי תלילות העקום בטווח של 10 – 30 שנה ממשיכה להיות גבוהה מאוד בישראל ביחס לעולם. כן נציין כי סטיית התקן של איגרות החוב הארוכות ביותר ביחס לאיגרות החוב ל 10 שנים תומכת אף היא בהשקעה באג"ח הארוכות ביותר.
ü המרווחים בין אג"ח ממשלת ישראל לאג"ח ממשלת ארה"ב צפויים בסופו של דבר לחזור ולעלות לאחר תקופה ארוכה בה חלה ירידה. המשך מגמת פיחות השקל תומכת בעלייה מחודשת של המרווחים. בעיקר אמורים הדברים לגבי החלק הבינוני - ארוך של העקום שם קיים פער תשואה שלילי של עד 50 נ"ב.
ü אג"ח ממשלת ישראל בדולר נסחר בתשואה גבוהה משמעותית מאג"ח מקביל שקלי. להערכתנו בשלו התנאים כי פערי תשואה אלו יצטמצמו לאור העובדה כי מגמת תיסוף השקל, ככל הנראה, קרובה לסיום, לפחות בתקופה הקרובה. גם בתסריט של היוותרות השקל ללא שינוי מול הדולר פער התשואה השנתי הינו כ 85 נ"ב לטובת האג"ח הדולרי בטווח של 9 שנים לפידיון ולכן מצדיק המשך מעבר להשקעה באג"ח הדולרי.
 
 
 
 
 
הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או  או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן– בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניניים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

x