דוחות חזקים לבינלאומי » תגובות טובות לדוחות הבינלאומי

 

 
 

עומר רגב
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
19/11/2014

הבינלאומי פרסם הבוקר את תוצאותיו לרבעון השלישי לשנת 2014. 

בן נבו שלם, אנליסט מאפסילון"הבנק רשם רווח רבעוני של כ-146 מיליון ש"ח והציג תשואה להון של 8.6% בדומה לצפי שלנו. הבנק נסחר משמעותית מתחת להונו העצמי לפי מכפיל הון של כ-0.77 כך שאם מסתכלים על התשואה ביחס לשווי שוק מדובר בתשואה מרשימה של כ-10.5%. כמו כן, ראוי לציין שמדובר בבנק מאוד שמרני עם יחס הלימות הון מאוד גבוהה של כ-9.93%, משמעותי מעל דרישות הרגולציה. הלימות ההון כגבוהה מאפשר לבנק כבר היום לחלק דיבידנד הכי גבוהה במערכת הבנקאית בישראל ואנו צופים שבשנת 2014 תשואת הדיבידנד של הבנק תגיע לכ-5%. גם במבט לשנת 2015 אנחנו מצפים שתשואת הדיבידנד של הבנק תעמוד בטווח של 5%-6% ".


לאור זאת המלצת בית ההשקעות על מניית הבנק הבינלאומי הינה תשואת יתר עם מחיר היעד של 65 ₪ למניה.


מיכה גולדברג, אנליסט הבנקים ומנהל מחלקת המחקר של אקסלנס ברוקראז': "הדו"חות טובים מהצפי, מעלה את ההמלצה למניה ל"קנייה" במחיר יעד של 64.7 שקל, המשקף אפסייד של 20%".

לדברי גולדברג, "מדובר באחד הבנקים השמרנים במערכת, עם סיכון נמוך אך פוטנציאל אדיר. חלוקת הדיבינד הנדיבה והפוטנציאל העתידי מהתייעלות מחזקים אצלנו את דעה שבמחירים הנוכחיים מנית הבינלאומי הראשון מהווה הזדמנות קנייה. אנחנו מעדכנים את מחיר היעד שלנו ל 64.7 שקל (לעומת 61 שקל בעבר), מחיר יעד המשקף פוטנציאל לאפסייד של מעל 20%. ביחד עם תשואת דיבדינד צפויה של כ-5%, יש כאן פוטנציאל של כ-25% עם סיכון נמוך יחסית".


מיטב דש ברוקראז': התוצאות טובות ומעל לצפי שלנו כאשר הבנק מציג רווח של  146 מיליון ₪, המשקף תשואה להון של 8.6% לעומת צפי שלנו ל- 124 מיליון ₪ (7.32%)  ההפתעה לעומת הצפי הגיעה מהמשך הכנסות מהפסדי אשראי. הלימות ההון (רובד 1) עומדת על  9.93% לעומת 10.0% ברבעון הקודם.

לאחר שני רבעונים של ירידה באשראי, מצליח הבנק לרשום עליה נאה של כ- 2 מיליארד ₪, לרמה של  69,908 מיליון ₪, מדובר בהיקף שיא לבנק בשנים האחרונות ונעקוב קדימה לראות האם הוא מצליח לשמר זאת שכן בשנים האחרונות רמת האשראי בבנק נעה בטווח הצר של בין 66 לכ- 68 מיליארד ₪. העלייה (כפי שניתן לראות בטבלה המצורפת) היא במרבית הסקטורים, כאשר גם כאן להערכתנו יתכן ויש קשר לצרכי הציבור בשל מצב המשק.

סעיף החומ"ס מראה זה רבעון השני ברציפות על הכנסה וזאת כתוצאה מריקבירי במגזר העסקי והמסחרי. הבנק דיווח על הכנסה של כ- 11 מיליון ₪ לעומת צפי שלנו להוצאה של כ- 21 מיליון ₪. מבחינת איכות תיק האשראי, ממשיך להשתפר,  כך למשל שיעור יתרת האשראי הפגום מיתרת האשראי לציבור ממשיך לרדת לרמה של 1.1% לעומת 1.2% ברבעון הקודם, בנוסף - שיעור יתרת האשראי שאינו פגום בפיגור של 90 או יותר מיתרת האשראי לציבור פחתה לרמה של 0.4% לאחר שני רבעונים בהם עמדה על  רמה של 0.5%.

ההכנסות מריבית נטו הסתכמו בכ- 519 מיליון ₪ בעוד שההכנסות מימון שאינן מריבית הסתכמו ב- 67 מיליון ₪ . הכנסות מימוש והתאמות לשווי הוגן של אג"ח עמדו ברבעון על כ- 52 מיליון ₪, כאשר הבנק רשם רווח מפעילות שוטפת בסך של כ- 522 מיליון ₪ לעומת צפי שלנו לכ- 524 מיליון ש"ח.  הכנסות מעמלות עמדו על כ- 340 מיל ₪ לעומת צפי שלנו לכ- 338 מיל ₪.

ההוצאות השונות היו מקצת מתחת לתחזיות שלנו כך שבסופו של יום הבנק הצליח להשיג יחס יעלות לרמה של 75.4% לעומת צפי שלנו לכ- 76.0%.

עוד הודיע הבנק על חלוקת דיבידנד של 55 מיליון ₪ (קובע 27/11/14).


הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניניים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.


x