סקירת מומחי המסחר על-ידי FUNDER » התייחסות לעליות בטבע

על רקע פתיחת עונת הדוחות, יש מה שיעלה את המדדים בארה"ב? | עדכון הסקירה 14:05

 

 
 

שירות פאנדר
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
21/04/2015

עידן אזולאי מנהל השקעות ראשי אפסילון:
 
"המשקיעים ממשיכים לחפש אחר הטריגר שיניע את המשך העליות, כאשר ייתכן והצעת הרכש הצפויה של טבע למילן יכולה להוות זרז כזה.  בנוסף, הודעת בנק הפועלים מאתמול בדבר העלאת שיעור הדיבידנד עשויה להפנות את הזרקור לסקטור הבנקים.  הסקטור מתומחר כעת בשוויים אטרקטיביים למדי שאליהם הגיעו מאז נודע על מינויו הצפוי של כחלון לשר האוצר. יש מקום להניח שהבנקים "יסגרו" את תשואת החסר שלהם על פני המדדים המובילים עד סוף השנה"

התייחסות מחלקת המחקר של בית ההשקעות טופ אלפא למסחר עד כה:

"על רקע עליות השערים בארה"ב אמש, נמשכת המגמה החיובית בבורסה המקומית כאשר מדדי המעו"ף ות"א 100 עולים בכ0.4%. מניית טבע בולטת בעליה של כ-2.5%, למרות שנסחרה אתמול בחו"ל בירידה של 2.5%, ובכך פותחת פער ארביטרז' מול ניו יורק. נראה כי הדיווח בימים באחרונים כי טבע מתכוונת להציע הצעת רכש למיילן, ובכך אולי לבצע את העסקה הכי גדולה בעולם התרופות השנה, גובר על חשש המשקיעים מאישור ה - FDA לשווק גרסה גנרית לקופקסון. להערכתנו במידה וטבע תפרסם היום הצעת רכש ילווה הדבר בהמשך עליות שערים למניית טבע כאשר תיתכן החלשות במניית פריגו, אשר התחזקה בשבוע האחרון על רקע הצעת הרכש שהגישה מיילן. הדולר מתחזק היום ב0.35% מול השקל, לאחר כשבוע של ירידות, להערכתנו בימים הקרובים ניתן יהיה לראות אם זו תחילתה של מגמה חדשה, או תיקון למגמה הקודמת, כאשר כל אחד מהאופציות הנ"ל יכולה להביא לתוצאה שונה ביום שני מצד בנק ישראל".

מנכ"ל מט"ח 24 דוד מסיקה: "מתחילת החודש הדולר רשם צניחה משמעותית של 0.95%, וביממות האחרונות המטבע מתקשה לפרוץ מעל נקודות התנגדות חזקות של 3.95 ו3.96 ומעלה. נתוני המאקרו הכלכליים בארצות הברית שמים את ידיהם  על המטבע להאטה מסויימת ביחס למטבעות בעולם. הדולר צועד לרבעון השני כבר של שנת 2015 והפריצה המיוחלת  לכיוון 4.000 ש"ח  הינה  קושי מסחרי וספקולטיבי. שוק הנדל"ן האמריקאי שרשם טיפוס ב-3 האחרונות מאותת על החלשות העסקאות וחזרה לדשדוש, מה שנותן טון מכביד נוסף על המטבע מבחינת גלובלית.

בגזרת השוק הלוקאלי עדיין קיימת הערכה וציפייה לצעדים מצד בנק ישראל לקראת הכרזת הריבית ובהעדר יד של התערבות אגרסיבית יהיה קושי לשנות את כיוון התחזקותו של השקל. 

בגזרת מטבע היורו, עיני המשקיעים והסוחרים בימים אלה עוקבים על פעולות היורו ונקיטת הצעדים שפועל הממשל היווני. ההתעקשות  של האיחוד האירופאי  לא להיפרד מיוון ,והפזילה היוונית לכיוון שוק והתערבות אגרסיבית של רוסיה, עשויה להוביל את היורו למתיחת קצוות קיצוניות משתי הצדדים. התכנית הכמותית של דראגי נכון לעכשיו שומרת על איזון ונקודת שיווי משקל, אך יש לזכור כי כל פעולות סחר אגרסיביות של יוון לכיוון התערבות שווקים חזקים כגון רוסיה תהווה את אי האמון הנוסף ביורו מצד המשקיעים." 

FXCM ישראל: "כרגע אין טריגר שממריץ את הספקולנטים לבצע פריצה"

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר: "הדולר-שקל ממשיך בתוך התנועה הצפויה בתוך הטווח שבין 3.90 ל-4, ולאחר שבסוף השבוע ירד לאזור תחתית הטווח, כעת שוב הצמד מתאושש ומטפס חזרה לעבר אזורי האמצע של הטווח. זהו המשכו של הסטטוס קוו שאנו רואים כבר כמה שבועות, ונראה שכרגע אין עדיין טריגר מקומי או עולמי שממריץ את הספקולנטים לבצע פריצה לכאן או לכאן. בעולם, לאחר שבשבוע שעבר רשם הדולר את השבוע הגרוע ביותר שלו בחודש האחרון, הסוחרים ניצלו את הירידה וקנו את הדולר מחדש והמטבע המוביל תיקן מעלה.

היומן הכלכלי השבוע בארצות הברית יהיה דליל למדי ואת מירב תשומת הלב תרכז עונת דוחות הרווח, שעד כה נפתחה בצורה חיובית, כאשר 75% מהחברות שדיווחו עד כה התעלו על הציפיות בשורת הרווח. עם זאת, פחות מחצי מהחברות התעלו מעל התחזיות בשורת ההכנסות, מה שעשוי ללמד על ירידה בביקושים בארצות הברית. בהמשך השבוע עוד צפויים לנו דוחות הרווח של IBM, גוגל, פייסבוק ועוד. עבור המשקיעים, עונת דוחות הרווח אינה רק מצביעה על רווחיותם של החברות אלא גם מהווה ברומטר לצמיחה הכלכלית. על כן, עונת דוחות רווח מוצלחת בסופו של דבר גם עשויה להשליך על ציפיות השוק לגבי הריבית של הפד. מרכיב נוסף שבשוק עוקבים אחריו זה האם התיסוף בדולר בחודשים האחרונים פוגע ברווחיות החברות".

יוטרייד: יש להימנע מספקולציות עד לפרסום הדו"חות הכספיים של החברות המובילות בוול סטריט
 
רואי קוזין, אנליסט ראשי בבית ההשקעות יוטרייד אמר כי פריצה של רמות השיא במדדים האמריקניים תלויה בביצועי החברות המובילות כפי שישתקף מהדו"חות הכספיים שלהן שיפורסמו בשבועות הבאים. עד שהדו"חות הכספיים ישרו מחדש אופטימיות בשווקים, מומלץ למשקיעים, להיזהר מספקולציות לגבי כיוונו של השוק מנקודה זו, ולהעדיף מסחר בתוך הטווחים היומיים בין התנגדות לתמיכה.






הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניניים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

x