הרפורמה בביטוחי הבריאות יוצאת לדרך

הרפורמה מוזילה את עלויות הביטוח וצפויה להגביר את התחרות בשוק

 

 
דורית סלינגר הממונה על שוק ההון ביטוח וחסכוןדורית סלינגר הממונה על שוק ההון ביטוח וחסכון
 

עידו אסייג
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
02/02/2016

הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון במשרד האוצר, דורית סלינגר, השיקה היום את הרפורמה החדשה בביטוחי הבריאות הפרטיים בישראל. הרפורמה צפויה להגביר את התחרות בשוק ביטוחי הבריאות ולהעצים את כוחו של הצרכן אל מול חברות הביטוח באמצעות הפיכת מוצרי הביטוח לפשוטים, ברורים וברי השוואה.
הרפורמה מוזילה את עלויות הביטוח בשיעורים ניכרים וכוללת ארבעה מהלכים מרכזיים:

פוליסה אחידה לביטוח ניתוחים, טיפולים חלופיים, והתייעצות עם רופאים מומחים

כיום, פוליסות הניתוחים בחברות אינן אחידות, ולמבוטחים אין אפשרות להשוות בין מחירי המוצרים השונים. כיסוי אחיד לניתוחים מפשט את המוצר, מעודד תחרות מצד חברות הביטוח על מחיר הפוליסה ועל השירות למבוטח ומגדיל את יכולת המיקוח של הצרכן. הפוליסה שהוגדרה הינה  אופטימלית והיקף הכיסוי בה נקבע על בסיס הפוליסות הקיימות בשוק, כאשר כל הכיסויים החיוניים למבוטח כלולים בה.

מתן אפשרות לרכוש בנפרד כיסויים ביטוחיים

כיום, חברות הביטוח משווקות מוצרי ביטוח בחבילות ביטוח, הכוללות מספר כיסויים ביטוחיים יחדיו תוך הצגת סך העלות הכוללת של החבילה בלבד. הצרכן מחויב לרכוש כיסויים ביטוחיים שונים שאינם בהכרח קשורים לכיסוי אותו הוא ביקש לרכוש מלכתחילה. במסגרת הרפורמה נקבע כי צרכן יוכל לרכוש כל פוליסה בנפרד, ללא תלות בפוליסות אחרות, וזאת לאחר שהוצגה לו העלות של כל כיסוי בנפרד. בנוסף נקבע כי ניתן לבטל כל כיסוי מבלי שיהיו לכך השלכות על כיסויים אחרים שנרכשו.

כיסוי מתעדכן לאורך שנים

כיום, מרבית פוליסות הביטוח (למעט פוליסות קבוצתיות) המשווקות נערכות למשך חיי המבוטח. קביעת תנאים מראש לטווח ארוך אינה משרתת את המבוטח שכן אינם מתעדכנים על פי שינויים הטכנולוגיים והמדעיים בתחום הרפואי ולכן עלותם גבוהה. ברפורמה נקבע כי ביטוחי הבריאות המשווקים לצרכנים יתחדשו מדי שנתיים מאליהם, לכל משך חיי המבוטח ויתעדכנו בהתאם להתפתחויות בתחום.

מחשבון להשוואת ביטוחי בריאות

השקת מחשבון המאפשר השוואה של עיקרי הכיסויים הנמכרים במסגרת ביטוחי בריאות, בין כל חברות הביטוח המשווקות כיסויים אלו. המחשבון יכלול השוואה של עלות ביטוחי ניתוחים, השתלות ותרופת וכן ציון של כל חברת הביטוח במדד השירות שלה. המחשבון יאפשר לקבל החלטה מושכלת טרם רכישת ביטוח, המתבססת על המחיר ועל טיב השירות שהוא צפוי לקבל מחברת הביטוח. 

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן– בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x