דוחות הרבעון השלישי של דור אלון >> זינוק של פי 5 ברווח הנקי ל-24.1 מיליון ש"ח

הקרנות שמחזיקות בדור אלון
  

 

 
 

עומר רגב
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
16/11/2016


הרווח הנקי בתשעת החודשים הראשונים של 2016 גדל ביותר  מ-270% לכדי 58 מיליון ש"ח לעומת כ- 21 מיליון ש"ח, בתקופה המקבילה אשתקד

קבלת פנים חיובית לבעל השליטה החדש בקבוצת רבוע כחול ישראל, מוטי בן משה. החברה הבת, דור אלון, מדווחת היום על רווח נקי של 24.1 מיליון ש"ח ברבעון השלישי של 2016 - זינוק של פי 5 לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי של דור אלון בתשעת החודשים הראשונים של 2016 הסתכם ביותר מ- 58 מיליון ש"ח לעומת כ-21 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד – גידול ניכר בשיעור של יותר מ-270%.  

מנכ"ל דור אלון, עודד בלום, מציין כי גם ברבעון השלישי נמשכה מגמת הצמיחה ושיפור התוצאות העסקיות בכל תחומי הפעילות של החברה. כך, מעבר לגידול הכמותי במכירת הדלקים, ניכר במחזור המכירות בחנויות הנוחות במתחמי התדלוק (אלונית וסופר אלונית), גידול של למעלה מ 6%  ברבעון השלישי של השנה וגידול של למעלה מ 8% בתשעת החודשים הראשונים של 2016, לעומת התקופות המקבילות אשתקד. מחזור המכירות בחנויות הנוחות העצמאיות (אלונית בקיבוץ ובמושב ו(AM:PM   גדל אף הוא בשיעור של 1.5% ברבעון השלישי ו 3.6% בתשעת החודשים, לעומת התקופות המקבילות אשתקד - וזאת על אף שחגי תשרי חלו השנה בחודש אוקטובר. 

הגידול הכולל בהיקפי הפעילות של דור אלון בתשעת החודשים הראשונים של 2016 הניב זינוק משמעותי של כ-60% בתזרים המזומנים מפעילות שוטפת לעומת התקופה המקבילה אשתקד, לכדי -231 מיליון ש"ח. "התוצאות העסקיות והגידול הנמשך והעקבי בתזרים המזומנים מהפעילות השוטפת, מאפשרים לנו להמשיך ולצמוח בעסקי הליבה של דור אלון, כמו גם בתחומים משיקים להם" אומר בלום.

עיון בדוחות דור אלון מעלה, כי הגידול בכמויות הדלקים שנמכרו ובמחזורי המכירות בחנויות הנוחות בכל הפורמטים, כמו גם קיטון בהפסדי המלאי שרשמה החברה ברבעון הנוכחי לעומת אשתקד, הניבו ברבעון השלישי רווח גולמי של 222 מיליון ש"ח לעומת סך של 204 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי הסתכם ברבעון השלישי של השנה בכ-45 מיליון ש"ח, לעומת סך של כ- 34 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. 

בדור אלון מציינים כי הגידול ברווח התפעולי נבע, בין היתר, גם מהפרשה לירידת ערך החזקה במניות דיינרס שרשמה החברה ברבעון המקביל אשתקד. 

הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות של דור אלון, הסתכם הרבעון השלישי בכ-24.1 מיליון ש"ח, לעומת כ-4.7 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, כאשר הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות ב-9 חודשים שהסתיימו ב30 בספטמבר 2016 הסתכם לסך של כ- 58.3 מיל' ש"ח לעומת כ-21.2 מיל' ש"ח בתקופה מקבילה אשתקד. 

בדור אלון מציינים כי במהלך הרבעון התקבלה החלטה של רמ"י בעניין שווי דמי ההיוון בגין רכישת זכויות במקרקעין בדרום אזור התעשייה של הרצליה פיתוח. כזכור, לחברה בעלות משותפת יחד עם קיבוץ גליל ים במקרקעין לגביהם אושרה תב"ע המאפשרת בניית כ- 70 אלף מ"ר (עיקריים ושירות) לתעסוקה ומסחר וכ- 70 אלף מ"ר נוספים של שטחים תת קרקעיים שעתידים לשמש בעיקר כשטחי חניות. החברה ושותפתה בוחנות את החלופות העומדות בפניהן ובהתאם תגבשנה את החלטתן בנוגע למימוש הזכויות במקרקעין.

הקרנות שמחזיקות בדור אלון
  
הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן–בין באופן כללי ובין תחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x