משה שלום >> לפנינו המשך ההרפתקה היפה במגמת העלייה ב-S&P500

שיש השפעה גדולה בחולשתו של הדולר במה שאנו רואים, וזאת הרבה יותר מאשר אמון שהכלכלה האמריקאית צומחת, ותצמח, על מנת להצדיק את רמות המחיר הנוכחיות.

 

 
משה שלוםמשה שלום
 

משה שלום
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
23/07/2017



הטכנאים שבין משקיעי תל-אביב לא האמינו למראה עיניהם. באופן תדיר המדד המקומי מאוד לא אוהב להיות צמוד לתבניות גרפיות המותאמות היטב לספרי המתודולוגיה. למעשה, אותו מדד מניות עיקרי אוהב דווקא לתעתע בנו, כמה שהוא יכול, בכך שהוא מקיים פריצות או שבירות מהירות, ולאחר מכן תקופות ארוכות מאוד של דשדושים בתנועת המחיר. 

אני מניח שתופעה זו נובעת מהשפעתם הפחות ברוכה של שחקני האופציות אבל זהו המצב. והנה איזה פלא, שבוע המסחר שעבר דווקא הצטיין באופי של בית ספר לטכנאים מתחילים: 

  • אחרי הפריצה מעלה המדהימה של ה-13-07, 

  • ראינו הגעה לרמת ההתנגדות ההיסטורית הברורה לכל, סביב 1470, 

  • חזרה משם לבדיקה של הפריצה, 

  • עצירה על הגבול העליון של קו המגמה 2 כחול,

  • ומשם חידוש העליות. 

נא ראו את 1 סגול בגרף היומי המצורף. כאמור, תנועת מחיר לחיוב הנלמדת כקלסית ממש. 

כל זה עם אלמנט שצוין קצת פחות, והוא חציית הזהב בין הממוצע הנע 50 יום (בירוק), וזה של ה-200 יום (בשחור), כפי ניתן בעיגול הסגול. אלמנט טכני מגבה ללא ספק. 

ומה עם האינדיקציה? גם זו הייתה חיובית למדי, וזאת במיוחד במומנטום, כאשר שם, ב-3 סגול, ראינו שיא חדש בערכי ה-מקדי. ההסתייגות השלילית היחידה נמצאת בזרימת ההון, ב-2 סגול, אשר אינה נמצאת עדיין בשטח החיובי של הדברים. 

לכן, לקראת שבוע המסחר שלפנינו אומר כך:

אסרטיביות הפריצה, וההמשך הקלאסי של תנועת המחיר, אמור לנבא טובות עבור מדד המניות העיקרי שלנו. אבל, כרגיל, אנו שופטים דברים כאלה על ידי יכולת הנכס להתגבר על קשיים, ובינתיים, רק הפריצה של 1446 והגבול העליון של היתד היו להוכחת יכולת. 

המבחן האמיתי של האופטימיים נמצא סביב 1470, כאשר הרמה של 1500 נמצאת אצל כולם בראש. אם זה ייעשה על ידי המשך השיאים ושפלים העולים, דהיינו קיום המגמה העולה, דיינו.

עבור השורטיסטים, חזרה מתחת ל-1446 תהיה משמעותית מספיק כדי להכניס ספקות ברצון החיובי של השחקנים בזירה הזו. 

 
דולר-שקל



בשבוע שעבר כתבתי:

"לכן, בגל השלישי, יש הגיון לצפות להגעה לאזור השני שליש, וזה האזור של האליפסה הסגולה, דהיינו אזור סביב 3.6. כל זה, כמובן, אם קו המגמה 4 כחול לא יישבר מטה משמעותית, ובמיוחד אם המחיר לא יירד מתחת ל-3.523."

אמנם, ההגעה ל-3.6 לוותה בזנב אדיר מימדים תוך יומי אבל הושגה. ועכשיו אנו עומדים מול הדילמה הגדולה. דילמת ההבנה של מה שנעשה, והמשמעות הנלוות לכך. לגבי מה שנעשה אנו יכולים לאשר שמבנה שלושת הגלים המתקנים (a-b-c) אושר ובוצע להפליא. 

הצהרותיו של מריו דרגי, ראש הבנק המרכזי האירופי, בדבר צמצום ו-או סיום קרובים של ההרחבה הכמותית באירופה עשו את רוב העבודה ביום החמישי, ובתחילת שישי של השבוע שעבר. בדבריו הוא חיזק את היורו, ולכן גרם נזק כבד לדולר.

אגב, שימו לב כמה מדויקת הייתה אותה הגעה: 

במקום לשני השליש Fibonacci שחקני הזירה העדיפו את רמת ההתנגדות של 3.623, ושם נעצר הזנב, בדיוק. נא ראו את 1 סגול בגרף היומי המצורף. אגב, כל התנועה עדיין במסגרת היתד העולה, ונתמכת עדיין על ידי מומנטום, ב-2 סגול, ותאוצה (ההיסטוגרמה) חיוביים בצורה בולטת. 

לכן, לקראת שבוע המסחר שלפנינו אומר כך:

כאמור, ולמרות הכול, המחיר עדיין בתוך תבנית חיובית, דהיינו זו של התעלה העולה. הוא עדיין מעל הממוצע הנע 50 יום, בירוק, ומייצר חיוב מעל רמת התמיכה סביב 3.546. אבל יש אוסף לא קטן של מבשרי רעות: 

  • ראשית, ספרור הגלים אשר הראיתי כאן במספרים, ואותיות, כחולים. ספרור האומר שהתיקון העולה בוצע, ולכאורה יש הגיון בחידוש הירידות. 

  • שנית, העולם, הדוחף קדימה את היורו, ואת המטבעות האנטי דולריות. דבר, שעד כה היה משפיע קשות על הדולר המקומי. 
ולכן, נאמר: רמות ההכרעה פשוטות למדי: 

מתחת לסביבת 3.546 הדולר יהיה גם מתחת לממוצע הנע, וגם מתחת לגבול של התעלה, ולכן הסבירות להמשך השלילה משם תהיה גבוהה. לעומת זאת, מעל 3.57, ובמיוחד חידוש הניסיון לפריצה מעבר לגבולות התעלה לכיוון ה-3.63, כל אלו יאמרו לאופטימיים שלפנינו משהו חיובי הרבה יותר מאשר התיקון הטכני היפה שקרה עד כה. 

אס-אנ-פי-500




האם יש הגיון במצב כה יפה, וחיובי, במדדי המניות האמריקאיים? פונדמנטלית בוודאי שלא. מעמדו של הנשיא, נתוני המכירות הקמעוניות, אי יכולתו לקדם את חוק הבריאות המתוקן, ואף להתחיל בחוקי המס החדשים, כל זה, בנוסף לגרעון גדול מתמיד, היה דווקא אומר שיש הגיון ביציבות, ואף ירידות. 

אבל, לפנינו המשך ההרפתקה היפה של המגמה העולה. סיבה? דעתכם כדעתי אבל אני חושב שיש השפעה גדולה בחולשתו של הדולר במה שאנו רואים, וזאת הרבה יותר מאשר אמון שהכלכלה האמריקאית צומחת, ותצמח, על מנת להצדיק את רמות המחיר הנוכחיות. 

טכנית, אני ממשיך להסב את תשומת ליבכם ליופי המיוחד של קווי המגמה המקבילים כאשר אלו בהחלט מסמנים גם יעדים וגם תחנות ביניים. נא ראו את 1 סגול, ואת החיצים בגרף היומי המצורף. 

וכך, מאז העמידה האיתנה מעל התמיכה סביב 2410, ראינו מהלך עולה די דרמטי שהצליח להגיע לקו המגמה התוחם העליון. האם שם המדד יתחיל לרדת? אנסה לומר על זה כמה מילים להלן. אגב, בניגוד למדד המניות המקומי, כאן לאינדיקאציה אין הסתייגויות: 

גם בזרימת ההון, ב-2 סגול, וגם במומנטום, ב-3 סגול, גיבוי של 100% מאחורי מה שהמחיר עושה. 

לכן, לקראת שבוע המסחר שלפנינו אומר כך:

האם ההגעה לאותו גבול עליון של התעלה העולה התוחמת תעצור את המדד? יש כאן שלוש אפשרויות: לא, כן אבל לדשדוש, וכן לירידות. בינתיים איננו יכולים לומר דבר אבל בעיני הסבירות השנייה היא העדיפה, ולו בגלל השכנוע העצמי של השחקנים, והעדר התגובה השלילית לחדשות המקרו-כלכלה הלא טובות, ולאירועים הפוליטיים השלילים כלפי הנשיא. 

על פי מה שקרה במרץ, במאי, ואף ביוני, התהליך מתחיל עם דשדוש מעצבן, ואחרי כן, אולי, בירידה קלה המנקה את הפסימיים המעטים שיש, ובונה את הבסיס למהלך העולה היפה הבא. למה שזה יהיה שונה עכשיו, כאשר המטבע חלש (זה טוב למניות), וכאשר הנזילות נמוכה עקב החופשות (זה טוב לתחזוקה מלאכותית של רמות)? 

הייתי גם שם לב להגעה של ה-מקדי, ב-3 סגול, לרמות השיא הקודמת שלו כרמז עבור התחלת אותו דשדוש אפשרי. 

משה שלום, מנתח שווקים פיננסיים

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן–בין באופן כללי ובין תחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x