מידרוג מעניקה דירוג Aa1 באופק יציב לאגרות החוב של רכבת ישראל

רכבת ישראל יוצאת לראשונה להנפקת אג"ח ציבורית בהיקף כולל של 1,000 מ' ₪, תמורת ההנפקה מיועדת להמשך פיתוח רשת המסילות הארצית. מידרוג העניקה דירוג Aa1 באופק יציב לאגרות החוב.

 

 
 

קרן מרדכי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
01/03/2015

רכבת ישראל יוצאת לראשונה להנפקת אג"ח ציבורית בהיקף כולל של 1,000 מ' ₪, תמורת ההנפקה מיועדת להמשך פיתוח רשת המסילות הארצית. מידרוג העניקה דירוג Aa1 באופק יציב לאגרות החוב. הדירוג נשען על הערכת מידרוג, כי תמיכת המדינה בחברה והתלות בין החברה למדינה הנן גבוהות מאוד, וזאת על רקע היותה זרוע ביצועית של מדינת ישראל ומהווה נדבך מרכזי בתחבורה הציבורית, וכן על רקע השיפור המשמעותי בהסכם הסובסידיה המעודכן ביחס למערכת ההסכמים הקודמת. עוד מעריכה מידרוג כי שחיקה בהערכת התמיכה והתלות עלולה לפגוע באופן משמעותי בדירוג.

אג"ח היקף גיוס הצמדה דירוג אופק
סדרה א' עד 1,000 מ' ₪[1] שקלי Aa1 יציב
סדרה ב' עד 1,000 מ' ₪2 מדד מחירים לצרכן Aa1 יציב

[2] עד ל- 1,000 מ' ₪ לכל סדרה, ולא יותר מ- 1,000 מ' ₪ לשתיהן ביחד.    

מידרוג מודיעה על מתן דירוג מותנה Aa1 באופק יציב, לאג"ח סדרה א' ולאג"ח סדרה ב' בסך כולל של עד כ- 1,000 מ' ₪ ע.נ. (להלן: "הסדרות'"), אשר יונפקו ע"י חברת רכבת ישראל בע"מ (להלן: "רכבת ישראל" או "החברה"), בהתאם למתווה שהוצג למידרוג. גיוס הסדרות נועד להמשך פיתוח רשת המסילות הארצית. במסגרת הדירוג נלקח בחשבון מידת תמיכת המדינה בחברה (להלן: "התמיכה") והתלות בין המדינה לחברה (להלן: "התלות") (להלן ביחד: "הקשר") שהינן יסודות משמעותיים לדירוג. מידרוג מעריכה את התמיכה והתלות כגבוהות מאוד.

מידרוג תמשיך ותעקוב אחר מידת התמיכה והתלות ומדגישה כי שחיקה בהערכת התמיכה והתלות, בין היתר, כתוצאה משינוי שהוא שיש בו כדי להרע את מצבה של רכבת ישראל, עלולה להוביל להורדת דירוג משמעותית. יצוין כי, להערכת מידרוג, הקשר בין החברה למדינה הינו גבוה מאוד אך אינו מוחלט, ולהערכתנו לא קיימת זהות אינטרסים מלאה.

הדירוג מבוסס על נתונים שנמסרו למידרוג עד לתאריך 25.02.2015, ועל סדרה של הנחות יסוד, שנקבעו ע"י מזמין הדירוג ויועציו, לרבות פרקי הזמן הדרושים להשלמת השלבים השונים בפרויקטים, אומדני הכנסות והוצאות והיבטים נוספים, כפי שבאים לידי ביטוי בתכנית העסקית, תחזית החברה ובמסמכים השונים שהועברו למידרוג ע"י מזמין הדירוג; הנחות אלו וסבירותן לא נבחנו ע"י מידרוג ויש להתייחס אליהן בהתאם.


הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.


  

x