חלוקת דיבידנדים >> 40% מהחברות הנסחרות בבורסה מחלקות דיבידנדים באופן קבוע

הבורסה לניירות ערך במחקר מיוחד בנושא מדיניות החברות הציבוריות

 

 
בכירי שוק ההון 2019 צילום פאנדר עמי ארליך	בכירי שוק ההון 2019 צילום פאנדר עמי ארליך
 

יובל צוק, יחידת המחקר
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
16/01/2020

מבוא
בשנים האחרונות חילקו מדי שנה למעלה מ-40% מהחברות הבורסאיות דיבידנדים לבעלי מניותיהן.
למעלה מ-80% מהן (164 חברות) מחלקות באופן קבוע דיבידנד.
 
מדיניות הדיבידנד של חברה מושפעת מגורמים רבים: רווחיות, מצב פיננסי ונזילות, מבנה ההון ורמת המינוף, אפשרויות צמיחה והזדמנויות השקעה אלטרנטיביות, שיקולי מס, עלות גיוס הון חיצוני, ציפיות משקיעים ועוד. על חברות רבות חלות מגבלות על חלוקת דיבידנד מכוח התחייבויות למחזיקי אגרות חוב של החברה או לנותני אשראי לעמוד באמות מידה פיננסיות מסוימות. 
 
לפי התיאוריה המקובלת, חלוקת דיבידנד מהווה איתות על רווחיותה של החברה ומשדרת ציפיות לגבי העתיד, תוך חיזוק מעמדה ותדמיתה בקרב המשקיעים. מצב בו חברה הנוהגת לחלק דיבידנד אינה מחלקת בשנה מסוימת (או מחלקת בשיעור נמוך יותר) עלול להוות איתות שלילי למשקיעים. 
 
סקירה זו בוחנת את מדיניות חלוקת הדיבידנדים של החברות שמניותיהן נסחרות בבורסה בתל-אביב, וסוקרת את המאפיינים השונים של החברות אשר מחלקות דיבידנדים באופן קבוע לעומת אלו שאינן מחלקות כלל.
כמו כן, נבדקה מדיניות החלוקה בפועל אל מול מדיניות החלוקה המוצהרת של החברות.
 
 
הסקירה
 
בסקירה נבדקו המאפיינים הבאים והשפעתם על חלוקת דיבידנדים:
- גודל החברה/ שיוך למדדי הבורסה
- ענף פעילות
- רכישה עצמית כחלופה לחלוקת דיבידנד
- מועד הרישום לבורסה
- מסחר בבורסה נוספת בחו"ל (דואליות)
 
הסקירה מתבססת על מדגם הכולל 400 חברות אשר מניותיהן נסחרו בבורסה בסוף ספטמבר 2019, ואינו כולל חברות שמניותיהן ברשימת השימור או בהשעיית מסחר, וכן אינו כולל חברות אשר מניותיהן נרשמו למסחר לראשונה בשנים 2018-2019. בחברות שנרשמו למסחר בת"א במסגרת הרישום הכפול בשנתיים האחרונות נלקחו בחשבון חלוקות דיבידנדים בשנים שלפני הרישום בבורסת ת"א.
 
חברה המחלקת דיבידנדים באופן קבוע מוגדרת במאמר זה כחברה אשר עומדת באחד מהקריטריונים הבאים: 
- חילקה דיבידנדים לפחות בחמש מתוך שש השנים האחרונות (2014 עד כולל 2019)
- חילקה דיבידנדים ברציפות בארבע השנים האחרונות (2016-2019)
- חילקה דיבידנדים בשנתיים האחרונות לאחר שהצהירה על מדיניות חלוקת דיבידנד חדשה 
חברה שעונה על הקריטריונים הנ"ל אך הודיעה על ביטול מדיניות חלוקת הדיבידנד שלה בשנה האחרונה – אינה נחשבת יותר כמחלקת דיבידנד באופן קבוע.
 
 
 
סיכום הממצאים
- כ-41% מהחברות (164 חברות) מחלקות דיבידנדים באופן קבוע.
 
- לשני שליש מהחברות המחלקות דיבידנדים באופן קבוע (109 חברות) ישנה מדיניות חלוקת דיבידנדים מוצהרת, ואילו השאר מחלקות באופן קבוע מבלי שאימצו מדיניות כלשהי או שאימצו מדיניות כללית לא מחייבת.
הרוב המוחלט של החברות שאימצו מדיניות חלוקת דיבידנד בחרו במדיניות של חלוקת שיעור מסוים מהרווח הנקי השנתי של החברה. 
- נמצאה קורלציה גבוהה בין גודל החברה לבין הסבירות לחלוקת דיבידנד, כאשר ככל שהחברה גדולה יותר – כך הסיכויים לחלוקת דיבידנד היו גבוהים יותר.
- הענפים בהן שיעור החברות המחלקות דיבידנד באופן קבוע הינו גבוה הם הענף הפיננסי – בנקים, חברות ביטוח וחברות שירותים פיננסיים; חברות נדל"ן מניב, שמייצרות הכנסות יציבות יותר; וחברות מענף האנרגיה.
- לחברות הבורסאיות ישנה העדפה ברורה לחלוקת דיבידנדים על פני רכישה עצמית של מניותיהן. 
- למעלה מ-80% מהחברות שרשמו מניותיהן בבורסת ת"א בשלוש השנים האחרונות אימצו מדיניות חלוקת דיבידנד לקראת או טרם רישום מניותיהן, רובן חברות בינוניות-גדולות בוגרות ורווחיות. אלו שלא אימצו מדיניות הן בעיקר חברות קטנות ללא יתרת רווחים ראויים לחלוקה או חברות בינוניות עם מגבלה בשל התחייבויות לבעלי חוב. 
- החברות הדואליות נוטות פחות לחלק דיבידנדים לאור העובדה שחלקן הגדול הינו חברות צמיחה מענפי ההייטק, אך חלק מחברות הטכנולוגיה הבוגרות החלו לחלק דיבידנדים באופן קבוע. 
 
פירוט הממצאים
1. תדירות חלוקת הדיבידנד
כ-41% מהחברות (164 חברות מתוך 400 החברות שבמדגם)  מחלקות דיבידנדים באופן קבוע, כשרובן הגדול (86%) חילקו דיבידנד בלפחות חמש מתוך שש השנים האחרונות.
כ-10% מהחברות (39 חברות) חילקו דיבידנד 3 או 4 פעמים בתקופה זו.
כ-13% מהחברות (53 חברות) חילקו דיבידנד רק פעם או פעמיים בתקופה זו.
כ-36% מהחברות (144 חברות) אינן מחלקות דיבידנדים כלל, לרוב בשל היותן ללא יתרת רווחים לחלוקה או שהן זקוקות למזומנים לשם מימון פעילותן או לשם המשך צמיחתן.
 
(ראה פרוט בתרשים).
 
 
 
מרשימת החברות המחלקות דיבידנדים באופן קבוע נעדרות "טבע" ו"בזק" אשר עקב היקלעותן למשבר נאלצו להפסיק לחלק דיבידנדים, זאת לאחר שבשנים קודמות עמדו בראש רשימת מחלקות הדיבידנדים בבורסת ת"א.
 
 
2. מדיניות חלוקת דיבידנדים מוצהרת
בכ-41% מבין 400 חברות המדגם (164 חברות) אומצה מדיניות חלוקת דיבידנד.
 
עם זאת, אימוץ מדיניות חלוקת דיבידנד אינה מעידה על חלוקת דיבידנדים, ולראייה קיימות מעל ל-50 חברות אשר למרות המדיניות המוצהרת שלהן לא חילקו דיבידנדים באופן קבוע או בכלל בשנים האחרונות – חלקן בשל אי קיומם של רווחים ראויים לחלוקה (למשל שותפויות הנפט והגז), חלקן החליטו להימנע מחלוקת דיבידנד בשנים מסוימות לאור מצבן הפיננסי או תכניות ההשקעה שלהן, וחלקן על אף שהן רווחיות בשל מגבלות מכוח התחייבויות לבעלי חוב.
 
לכשני שליש מהחברות המחלקות דיבידנדים באופן קבוע (109 חברות) ישנה מדיניות חלוקת דיבידנדים מוצהרת.
  • מבדיקת חברות אלו נמצא כי: לכ-92% מהן (100) יש מדיניות חלוקת דיבידנד בשיעור מסוים מהרווח הנקי השנתי של החברה (בחלק מחברות הנדל"ן המניב -  שיעור מה-FFO).
  • בכ-8% מהן (9) המדיניות שאומצה ומיושמת הינה להודיע בתחילת כל שנה על סכום הדיבידנד המינימלי שיחולק באותה שנה.
  • רוב החברות אשר מודיעות מדי שנה במהלך הרבעון הראשון על סכום הדיבידנד שיחולק הינן חברות נדל"ן מניב, אשר הבולטות מביניהן הן אלוני חץ, אמות, מליסרון וישרס.
  • לכשליש מהמחלקות הקבועות (56 חברות) אין מדיניות חלוקה מוצהרת, או שאימצו מדיניות כללית לא מחייבת לפיה החברה תשאף לשתף את בעלי מניותיה ברווחים ודירקטוריון החברה ישקול מדי שנה לאחר שישקול את צרכי החברה ומצבה הפיננסי אם לבצע חלוקת דיבידנד.
המדיניות של החברות לחלק לפי שיעור מהרווח הנקי או לפי שיקול דעת מדי שנה (להבדיל מהמדיניות הנהוגה בארה"ב לשלם דיבידנד לפי סנטים למניה, תוך שמירה או גידול הדרגתי של הסכום למניה) מסבירה מדוע ברוב החברות הסכום המשולם לבעלי המניות משתנה מדי שנה, ואין שמירה או הגדלה של גובה הסכום שמקבל בעל מניות עבור מניותיו.
 
 
3. חברות גדולות נוטות יותר לחלק דיבידנדים באופן קבוע ורצוף
ניתן לראות כי שיעור החברות המחלקות דיבידנדים באופן קבוע גבוה יותר ככל שמדובר בחברות גדולות יותר.
החברות הגדולות הינן בד"כ יציבות ורווחיות יותר מאשר החברות הקטנות, שחלק ניכר מהן הן חברות צמיחה ללא רווחים ראויים לחלוקה.
להלן שיעור המחלקות באופן קבוע ואלו שאינן מחלקות, לפי גודל חברה:
 
 
 
להלן שיעור המחלקות באופן קבוע בחלוקה לפי מדדים (מבין החברות שבמדגם):
  • כ-68% מחברות מדד ת"א-35
  • כ-66% מחברות מדד ת"א-90
  • כ-36% מחברות SME-60
  • כ-38% מחברות מדד ת"א-צמיחה
 
 
ניתן ללמוד מהטבלאות שלעיל, כי הענפים בהם שיעור המחלקות הוא הגבוה ביותר הם חברות הענף הפיננסי (בנקים, ביטוח ושירותים פיננסיים) וענף הנדל"ן המניב:
 
חברות הענף הפיננסי
 
- 7 מבין 9 הבנקים מחלקים דיבידנד באופן קבוע, בהן:
 
  • בנק פועלים אמנם היה מנוע מחלוקת דיבידנד בשנת 2019, לאור הודעת הפיקוח על הבנקים ב-2018 כי לעת הזו אין מקום לחלוקת דיבידנד שוטף בשל אי הודאות בנושא חקירת הרשויות האמריקאיות. אך בעקבות מכירת מניות ישראכרט נוצרו לבנק עודפי הון גבוהים, והותר לבנק לחלק דיבידנד גבוה.
  • בנק לאומי שב לחלק דיבידנדים בשנת 2017 לראשונה מאז 2011, לאחר שעמד ביעדי הלימות ההון שלו.
  • בנק דיסקונט חזר בשנתיים האחרונות לחלק דיבידנדים באישור הרגולטור לפי מדיניות חדשה שאומצה בסוף שנת 2017.
 
שני בנקים קטנים שלא מחלקים דיבידנד הם אגוד, שנמצא בהליכי מיזוג ורכישה ע"י מזרחי טפחות (והכריז על דיבידנד בדצמבר 2019 במסגרת הסכם המיזוג) ומוניציפל שמיזוגו לתוך מרכנתיל דיסקונט הושלם בדצמבר 2019.
 
- 4 מתוך 7 חברות ביטוח מחלקות דיבידנד באופן קבוע  - הראל השקעות, מגדל ביטוח, מנורה מבטחים ואיי.די.איי.ביטוח.
 
מנורה מבטחים שבה לחלק דיבידנדים בשנת 2017 לאחר שעמדה בדרישות ההון של רשות שוק ההון.
הפניקס אמנם שבה לחלק דיבידנדים בשנים 2018 ו-2019, אך מאחר ולא אומצה מדיניות חלוקת דיבידנד חדשה ע"י הקרנות הזרות בעלות השליטה החדשות – לא נחשבת כמחלקת באופן קבוע.
מבין חברות הביטוח הגדולות, כלל עסקי ביטוח הינה היחידה שטרם שבה לחלק דיבידנד (מאז 2013).
 
- 13 מבין 18 חברות ענף השירותים הפיננסיים מחלקות דיבידנד באופן קבוע. יש לציין כי לחלקן – אי.בי.אי. בית השקעות, אטראו שוקי הון ואנליסט – אין מדיניות מוצהרת.
 
 
ענף הנדל"ן המניב
 
הענף, הכולל חברות עם תזרימי מזומנים ויציבות ברווחיות, וכן קרנות השקעה במקרקעין (ריט) המחויבות לחלק דיבידנד (90% מההכנסה החייבת), בולט עם שיעור גבוה של מחלקות באופן קבוע (57%).
בקרב החברות שעיקר עיסוקן בנדל"ן מניב בישראל השיעור הינו גבוה (71%), כפול מזה של החברות שעיקר עיסוקן בנדל"ן מניב בחו"ל (35%).
 
לעומת זאת, הענפים בהם שיעור המחלקות הנמוך ביותר הם: 
 
חברות ביומד וטכנולוגיה
 
רובן הינן חברות ללא רווחים ראויים לחלוקה, וכן זקוקות למזומנים לשם מימון צמיחת פעילותן.
 
- רק פריגו מחלקת דיבידנדים מבין חברות ענף הביומד (טבע חדלה לשלם דיבידנדים לאחר היקלעותה לקשיים)
- 18 חברות טכנולוגיה מחלקות דיבידנד באופן קבוע – רובן חברות בוגרות בתחום שירותי המידע (7 חברות), תוכנה ואינטרנט (5 חברות) ואלקטרוניקה ואופטיקה (4 חברות).
 
חברות ושותפויות הנפט והגז
 
מדיניות חלוקת הרווחים של שותפויות הנפט והגז נקבעת בהסכם השותפות. ברוב השותפויות נקבע בהסכם, כי כל הרווחים של השותפות הראויים לחלוקה יחולקו לשותפים בשותפות.
רק שתי השותפויות הגדולות והרווחיות, דלק קידוחים וישראמקו, מחלקות את רווחיהן מדי שנה ואילו שאר השותפויות עדיין אינן רווחיות.
תמר פטרוליום, אשר נרשמה למסחר בשנת 2017, הינה היחידה מבין חמש החברות מענף הנפט והגז אשר מחלקת דיבידנדים באופן קבוע בהתאם לתקנונה. שאר החברות לא אימצו מדיניות חלוקת דיבידנד וחילקו דיבידנדים לסירוגין, על אף רווחיותן (נפטא, כהן פיתוח, אלון חיפושי נפט, ואנרג'יאן שהודיעה כי תחלק רק לאחר קבלת תזרימי מזומנים מקידוח "כריש").
 
 
5. עדיפות לחלוקת דיבידנדים על פני רכישה עצמית של מניות
 
בפני חברה, הבוחרת לחלק את רווחיה לבעלי המניות שלה, עומדות שתי אפשרויות עיקריות לשימוש במזומנים שבידיה: חלוקת דיבידנד במזומן או רכישה עצמית של מניותיה.
רכישה עצמית של מניות (Share Repurchase או Buyback) הינה תופעה מקובלת בבורסות בעולם, ובארה"ב סך הרכישות העצמיות בשנים האחרונות בקרב חברות מדד S&P 500 אף עולה על סך הדיבידנדים שחולקו.
 
כפי שפורסם במאמר "היקף הרכישות העצמיות של מניות בבורסה מועט והחברות בבורסה בת"א מעדיפות לחלק דיבידנד במזומן בישראל" (אתר הבורסה, יולי 2018), ישנה העדפה ברורה בבורסת ת"א לאורך השנים לחלוקת דיבידנדים על פני רכישה עצמית של מניות. בעוד שבשנים האחרונות (2016-2019) בחרו מדי שנה למעלה מ-40% מהחברות הבורסאיות לחלק דיבידנד לבעלי מניותיהן, רכישה עצמית של מניות כמעט אינה נהוגה בקרב החברות הבורסאיות (7%-8% בלבד ממספר החברות הבורסאיות רכשו מניות של עצמן מדי שנה). כמו כן נמצא כי למעלה ממחצית מהחברות שביצעו רכישות עצמיות של מניותיהן בשנים האחרונות - מחלקות דיבידנדים באופן קבוע.
 
 
6. חברות שנרשמו למסחר לראשונה מאמצות מדיניות חלוקת דיבידנדים מעל לממוצע
 
מבדיקת 37 חברות שרשמו מניותיהן לראשונה בבורסת ת"א מתחילת שנת 2016 ועד סוף 2019 (לא כולל רישום כפול) נמצא כי 29 מהן אימצו מדיניות חלוקת דיבידנד. שיעור זה (78%) הינו כמעט כפול מהשיעור בחברות הותיקות.
רוב החברות החדשות שאימצו מדיניות הינן חברות בינוניות-גדולות ותיקות ובוגרות עם רווחים ראויים לחלוקה.
בין החברות החדשות שלא אימצו מדיניות נמצאות חברות קטנות שזקוקות למזומנים לשם צמיחתן, חלקן ללא הכנסות או רווחים. 
 
7. חברות דואליות
 
מבדיקת 55 החברות הדואליות שבמדגם, נמצא כי 11 מהן מחלקות דיבידנדים באופן קבוע.
שיעור נמוך זה (20%) נובע מכך שרוב החברות הדואליות הינן חברות צמיחה מתחום הביומד והטכנולוגיה, הזקוקות למזומנים לשם השקעותיהן במחקר ופיתוח. רוב חברות אלו, גם הרווחיות שביניהן, מעדיפות להשקיע בצמיחה ולכן מצהירות כי אין בכוונתן  לחלק דיבידנדים בעתיד הקרוב לעין.
מבין 42 החברות הדואליות מענף ההייטק, 6 החברות שמחלקות דיבידנדים הן: 5 חברות טכנולוגיה בוגרות– אלביט מערכות, אורמת טכנולוגיות, פורמולה מערכות וחברות הבנות סאפיינס ומג'יק; וחברת התרופות פריגו.
5 הדואליות הנוספות הן: איי.אף.אף., כיל, וכן פננטפארק, מדלי וסים קומרשייל המחויבות לפי חוק לחלק דיבידנדים.
 
 
 
 


ענף

מספר חברות במדגם

מספר חברות מחלקות קבוע

שיעור המחלקות קבוע

שיעור הלא מחלקות כלל

בנקים

9

7

78%

11%

ביטוח

7

4

57%

29%

שירותים פיננסיים

18

13

72%

17%

ביומד

44

1

2%

89%

טכנולוגיה

62

18

29%

45%

מסחר ושירותים

60

29

48%

20%

נדל"ן

86

46

53%

31%

-          נדל"ן מניב

51

29

57%

25%

-          בנייה

35

17

49%

40%

תעשיה

59

28

47%

17%

השקעה ואחזקות

34

12

35%

35%

אנרגיה, נפט וגז

21

6

29%

48%

-          אנרגיה

6

3

50%

33%

-          נפט וגז

15

3

20%

53%

סה"כ בורסה

400

164

41%

36%

 

  

רשימת החברות המחלקות דיבידנדים באופן קבוע

 

שם חברה

ענף

תת-ענף

קיימת מדיניות חלוקה מוצהרת

מס' שנים בהן חולק דיבידנד (2014-2019)

אבגול

תעשיה

עץ  נייר ודפוס

כן

5

אביב בניה

נדל"ן ובנייה

בנייה

כן

3

אברבוך

מסחר ושרותים

מסחר

כן

4

אדגר השקעות

נדל"ן ובנייה

נדל"ן מניב בחו"ל

כן

5

או.אר.טי.

טכנולוגיה

אלקטרוניקה ואופטיקה

---

6

אוברסיז

מסחר ושרותים

שרותים

כן

5

אופל בלאנס

שרותים פיננסיים

שרותים פיננסיים

כן

5

אורמת טכנו

טכנולוגיה

קלינטק

כן

5

אטראו שוקי הון

שרותים פיננסיים

שרותים פיננסיים

---

6

איביאי בית השק

שרותים פיננסיים

שרותים פיננסיים

---

6

איי.אפ.אפ

תעשיה

מזון

---

6

אייאיאס

השקעה ואחזקות

השקעה ואחזקות

כן

6

איידיאיי ביטוח

ביטוח

ביטוח

כן

6

אילקס מדיקל

מסחר ושרותים

מסחר

---

5

אינרום בנייה

תעשיה

מתכת ומוצרי בניה

כן

6

איסתא

מסחר ושרותים

מלונאות ותיירות

כן

5

אלביט מערכות

טכנולוגיה

ביטחוניות

---

6

אלוני חץ

נדל"ן ובנייה

נדל"ן מניב ישראל

כן

6

אלמור חשמל

תעשיה

חשמל

כן

6

אלקו

השקעה ואחזקות

השקעה ואחזקות

---

6

אלקטרה

השקעה ואחזקות

השקעה ואחזקות

כן

6

אלקטרה צריכה

מסחר ושרותים

מסחר

כן

4

אלרוב נדל"ן

נדל"ן ובנייה

נדל"ן מניב בחו"ל

כן

5

אמות

נדל"ן ובנייה

נדל"ן מניב ישראל

כן

6

אמיליה פיתוח

השקעה ואחזקות

השקעה ואחזקות

כן

4

אמנת

מסחר ושרותים

שרותים

כן

6

אמת

טכנולוגיה

שרותי מידע

כן

6

אנליסט

שרותים פיננסיים

שרותים פיננסיים

---

5

אס.אר אקורד

שרותים פיננסיים

שרותים פיננסיים

כן

4

אספן גרופ

נדל"ן ובנייה

נדל"ן מניב בחו"ל

כן

6

אפקון החזקות

תעשיה

חשמל

---

5

אפריקה מגורים

נדל"ן ובנייה

בנייה

---

6

ארד

טכנולוגיה

אלקטרוניקה ואופטיקה

כן

6

ארן מו"פ

מסחר ושרותים

שרותים

כן

6

אשטרום נכסים

נדל"ן ובנייה

נדל"ן מניב ישראל

---

6

אשטרום קבוצה

נדל"ן ובנייה

בנייה

---

5

ב.יאיר

נדל"ן ובנייה

בנייה

---

6

ביג

נדל"ן ובנייה

נדל"ן מניב ישראל

כן

6

ביטוח ישיר

השקעה ואחזקות

השקעה ואחזקות

---

6

בינלאומי

בנקים

בנקים

כן

6

בירמן

תעשיה

עץ  נייר ודפוס

---

6

בית הזהב

נדל"ן ובנייה

נדל"ן מניב ישראל

כן

6

ברימאג דיגיטל

מסחר ושרותים

מסחר

כן

6

בתי זיקוק

אנרגיה נפט וגז

אנרגיה

כן

3

גב ים

נדל"ן ובנייה

נדל"ן מניב ישראל

---

6

גולד

מסחר ושרותים

שרותים

כן

6

גזית גלוב

נדל"ן ובנייה

נדל"ן מניב בחו"ל

כן

6

גן שמואל

תעשיה

מזון

---

6

גניגר

תעשיה

כימיה, גומי ופלסטיק

כן

6

דוניץ

נדל"ן ובנייה

בנייה

כן

4

דור אלון

אנרגיה נפט וגז

אנרגיה

---

6

דורסל

נדל"ן ובנייה

נדל"ן מניב ישראל

---

6

דיסקונט

בנקים

בנקים

כן

2

דלק קבוצה

השקעה ואחזקות

השקעה ואחזקות

---

6

דלק קידוחים יהש

אנרגיה נפט וגז

חיפושי נפט וגז

כן

6

דלק רכב

מסחר ושרותים

מסחר

---

6

דלתא

תעשיה

אופנה והלבשה

---

6

דמרי

נדל"ן ובנייה

בנייה

כן

6

דן מלונות

מסחר ושרותים

מלונאות ותיירות

---

6

דנאל

מסחר ושרותים

שרותים

כן

6

הכשרת הישוב

נדל"ן ובנייה

נדל"ן מניב ישראל

---

5

הראל השקעות

ביטוח

ביטוח

---

6

וואן טכנולוגיות

טכנולוגיה

שרותי מידע

כן

6

ויז'ן סיגמא

השקעה ואחזקות

השקעה ואחזקות

---

6

וילאר

נדל"ן ובנייה

נדל"ן מניב ישראל

כן

6

ויקטורי

מסחר ושרותים

מסחר

כן

6

ויתניה

נדל"ן ובנייה

נדל"ן מניב ישראל

כן

5

זנלכל

תעשיה

מזון

כן

6

חילן

טכנולוגיה

שרותי מידע

---

6

חירון

השקעה ואחזקות

השקעה ואחזקות

כן

6

חנן מור

נדל"ן ובנייה

בנייה

כן

5

טופ מערכות

טכנולוגיה

תוכנה ואינטרנט

כן

6

ירושלים

בנקים

בנקים

כן

6

ישראל קנדה

נדל"ן ובנייה

בנייה

כן

4

ישראמקו יהש

אנרגיה נפט וגז

חיפושי נפט וגז

כן

5

ישרס

נדל"ן ובנייה

נדל"ן מניב ישראל

כן

6

כיל

תעשיה

כימיה, גומי ופלסטיק

כן

6

כפרית

תעשיה

כימיה, גומי ופלסטיק

---

6

כרמית

תעשיה

מזון

---

5

לאומי

בנקים

בנקים

כן

3

לוינשטין הנדסה

נדל"ן ובנייה

בנייה

כן

6

לוינשטין נכסים

נדל"ן ובנייה

נדל"ן מניב ישראל

כן

6

לסיכו

נדל"ן ובנייה

בנייה

כן

3

לפידות קפיטל

השקעה ואחזקות

השקעה ואחזקות

כן

6

מבטח שמיר

השקעה ואחזקות

השקעה ואחזקות

---

5

מג'יק

טכנולוגיה

תוכנה ואינטרנט

כן

6

מגדל ביטוח

ביטוח

ביטוח

---

5

מגדלי ים תיכון

נדל"ן ובנייה

נדל"ן מניב ישראל

כן

5

מגה אור

נדל"ן ובנייה

נדל"ן מניב ישראל

כן

5

מגוריט

נדל"ן ובנייה

נדל"ן מניב ישראל

כן

2

מדטכניקה

מסחר ושרותים

מסחר

---

5

מדלי קפיטל

שרותים פיננסיים

שרותים פיננסיים

כן

6

מור השקעות

שרותים פיננסיים

שרותים פיננסיים

כן

4

מזרחי טפחות

בנקים

בנקים

כן

5

מטריקס

טכנולוגיה

שרותי מידע

כן

6

מיחשוב ישיר קב

טכנולוגיה

שרותי מידע

כן

6

מיטב דש השקעות

שרותים פיננסיים

שרותים פיננסיים

כן

6

מיטרוניקס

טכנולוגיה

אלקטרוניקה ואופטיקה

---

6

מליסרון

נדל"ן ובנייה

נדל"ן מניב ישראל

כן

6

מלם תים

טכנולוגיה

שרותי מידע

כן

3

ממן

מסחר ושרותים

שרותים

---

6

מנדלסון תשתיות

מסחר ושרותים

מסחר

כן

5

מנורה מב החזקות

ביטוח

ביטוח

---

4

מניבים ריט

נדל"ן ובנייה

נדל"ן מניב ישראל

כן

3

מנרב אחזקות

נדל"ן ובנייה

בנייה

כן

5

מנרב פרויקטים

נדל"ן ובנייה

בנייה

כן

3

נובולוג

מסחר ושרותים

שרותים

כן

5

נורסטאר החזקות

נדל"ן ובנייה

נדל"ן מניב בחו"ל

כן

6

נטו אחזקות

תעשיה

מזון

---

5

נכסים ובנין

נדל"ן ובנייה

נדל"ן מניב ישראל

---

4

סאמיט

נדל"ן ובנייה

נדל"ן מניב בחו"ל

כן

3

סאפיינס

טכנולוגיה

תוכנה ואינטרנט

---

5

סומוטו

טכנולוגיה

תוכנה ואינטרנט

כן

4

סים קומרשייל

נדל"ן ובנייה

נדל"ן מניב בחו"ל

כן

6

סינאל מלל

טכנולוגיה

תוכנה ואינטרנט

---

6

סלע קפיטל נדל"ן

נדל"ן ובנייה

נדל"ן מניב ישראל

כן

6

סנו

תעשיה

כימיה, גומי ופלסטיק

---

6

סקופ

מסחר ושרותים

מסחר

---

6

עזריאלי קבוצה

נדל"ן ובנייה

נדל"ן מניב ישראל

---

6

עמיר שיווק

מסחר ושרותים

מסחר

כן

6

ענבר גרופ

שרותים פיננסיים

שרותים פיננסיים

כן

6

ערד

השקעה ואחזקות

השקעה ואחזקות

---

5

פועלים

בנקים

בנקים

כן

6

פועלים אי.בי.אי

שרותים פיננסיים

שרותים פיננסיים

כן

6

פוקס

תעשיה

אופנה והלבשה

כן

6

פורמולה מערכות

טכנולוגיה

שרותי מידע

---

6

פז נפט

אנרגיה נפט וגז

אנרגיה

כן

6

פיבי

בנקים

בנקים

---

6

פייטון

תעשיה

חשמל

---

4

פיסיבי טכנ

טכנולוגיה

אלקטרוניקה ואופטיקה

כן

5

פלסאון תעשיות

תעשיה

כימיה, גומי ופלסטיק

---

5

פלרם

תעשיה

כימיה, גומי ופלסטיק

כן

6

פמס

תעשיה

אופנה והלבשה

כן

6

פנינסולה

שרותים פיננסיים

שרותים פיננסיים

כן

5

פננטפארק

שרותים פיננסיים

שרותים פיננסיים

כן

4

פריגו

ביומד

פארמה

כן

6

פרידנזון

מסחר ושרותים

שרותים

---

5

פרשקובסקי

נדל"ן ובנייה

בנייה

כן

6

צור

השקעה ואחזקות

השקעה ואחזקות

---

6

צמח המרמן

נדל"ן ובנייה

בנייה

כן

6

קו מנחה

מסחר ושרותים

תקשורת ומדיה

כן

6

קליל

תעשיה

מתכת ומוצרי בניה

כן

5

קסטרו

תעשיה

אופנה והלבשה

כן

5

קרדן נדל"ן

נדל"ן ובנייה

בנייה

---

5

קרור

תעשיה

מזון

---

5

קרסו מוטורס

מסחר ושרותים

מסחר

כן

6

ראלקו

מסחר ושרותים

מסחר

---

5

רבוע כחול נדל"ן

נדל"ן ובנייה

נדל"ן מניב ישראל

כן

6

רוטשטיין

נדל"ן ובנייה

בנייה

כן

5

ריט 1

נדל"ן ובנייה

נדל"ן מניב ישראל

כן

6

רימוני

תעשיה

כימיה, גומי ופלסטיק

כן

6

רם און

תעשיה

כימיה, גומי ופלסטיק

כן

6

רמי לוי

מסחר ושרותים

מסחר

כן

6

שוהם ביזנס

שרותים פיננסיים

שרותים פיננסיים

כן

2

שופרסל

מסחר ושרותים

מסחר

---

5

שטראוס גרופ

תעשיה

מזון

---

5

שיכון ובינוי

נדל"ן ובנייה

בנייה

---

5

שניב

תעשיה

עץ  נייר ודפוס

כן

6

שנפ

מסחר ושרותים

מסחר

כן

5

שפיר הנדסה

תעשיה

מתכת ומוצרי בניה

כן

5

תדיראן הולדינגס

מסחר ושרותים

מסחר

כן

6

תיא השקעות

מסחר ושרותים

תקשורת ומדיה

כן

2

תיגבור-מאגר כא

מסחר ושרותים

שרותים

כן

5

תמר פטרוליום

אנרגיה נפט וגז

חיפושי נפט וגז

כן

2


x