מניית רבוע נדל"ן >> הכנסות מדמי שכירות ב- 2020 Q1 צמחו ב-24% לסך של כ- 89 מיליון ש"ח

על פי בדיקת MFV מתחילת השנה הקטינו הקרנות את האחזקה שלהן בחברה

 

 
 

מיכאל לוי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
02/07/2020

על פי בדיקת MFV  מתחילת השנה הקטינו הקרנות את האחזקה שלהן בחברה
 
 
Group LTD.  ICL NYSE ו-TASE: ICL), יצרנית גלובלית מובילה של מינרלים וכימיקלים מיוחדים, הודיעה היום כי סוכנויות הדירוג S&P ו- Fitch אשררו שניהם את דירוג ההשקעה הבינלאומי של  ICL ברמת BBB- עם אופק יציב. הקישו על S&P ועל Fitch לדוחות המלאים.
 
שתי סוכנויות הדירוג ציינו כי הדירוג משקף את הפרופיל העסקי החזק שלICL  הנובע מהנכסים הייחודיים והאסטרטגיים שלה בים המלח, מובילות השוק שלה, החוסן של הפעילויות בתחומי הכימיקלים המיוחדים ועסקי הברום, הסינרגטיות בייצור הכימיקלים המיוחדים, הנזילות הגבוהה והמדיניות הפיננסית הזהירה, וכן התזרים החזק ביחס לחוב הפיננסי נטו.
 
תחזית הדירוג של S&P משקפת את הציפייה כי ICL תשמור על יחס חוב ל- EBITDA של 3.2x-3.4x בשנת 2020, כאשר נלקחו בחשבון מחירי הסחורות והמצב המאקרו כלכלי בשווקי היעד של הדשנים והברום.
 
סוכנות הדירוג Fitch שינתה את אופק הדירוג ליציב על רקע הציפיה כי המגמה השלילית במחירי הסחורות באשלג ובפוספט והשפעת הקורונה על חטיבת הברום של החברה, תוביל בשנת 2020 לגידול ביחס ה-FFO לחוב הפיננסי נטו לכ-2.7x, לפני חזרה לרמה של כ-2.2x כבר בשנת 2022 הודות לעליה בכמויות המכירה ובמחירים, יחד עם פעולות להפחתת ה-CAPEX ושיפור בהון החוזר. Fitch ציינה גם כי בהתאם לדירוג הנוכחי, ל ICL-יש את היכולת לממש את תכניות המיזוגים ורכישות שלה בהיקף של מאות מיליוני דולרים.
 
קובי אלטמן, סמנכ"ל הכספים מסר: "הדירוגים מביאים לידי ביטוי את היחסים הפיננסיים ואת הנזילות הגבוהה של ICL. כמו כן, הם מביאים לידי ביטוי את הפעולות שנקטנו אשר ישפרו עוד יותר את הנזילות שלנו במהלך השנים הקרובות. מניע עיקרי לדירוג הוא פעילות המוצרים המיוחדים, המספקת חסינות לתוצאות גם בזמנים בהם מחירי הסחורות של האשלג והפוספט נמצאים בשפל".
 
חברת הבת של אלון רבוע כחול דור אלון גם פרסמה את הדוחות שלה: 
 
ישראל יניב, יו"ר דירקטוריון החברה מציין: "אסטרטגיית הגיוון של תחומי הפעילות שהנהיג בעל השליטה בחברה הוכיחה עצמה מאוד עם פרוץ הקורונה ואפשרה לדור אלון להתמודד עם אתגרי השוק בצורה ראוייה. אנו מקפידים לשמור יתרות נזילות ומסגרות פנויות של אשראי בנקאי וממשיכים ליהנות מאיתנות וגמישות פיננסית גבוהה".

עמית זאב מנכ"ל דור אלון הוסיף כי: " המהלכים שבצענו בתקופת הקורונה הביאו לצמצום ניכר בעלויות ואנו ערוכים לתרחישים האפשריים במשק – לאורך זמן. במקביל להתאמות ברוח התקופה, אנו ממשיכים באחריות ובנחישות במימוש תוכניות העבודה שלנו ל-2020 ובכלל זה הרחבה של רשת מתחמי התדלוק והמסחר של דור אלון ברחבי הארץ בעוד 6 מתחמים בנוסף לשניים שכבר פתחנו מתחילת השנה, המשך הסבה מואצת של חנויות הנוחות אלונית לפורמט "מיני סופר", וצמיחה בפעילות קמעונאות המזון באמצעות פתיחת חנויות חדשות ברשת  am:pmוחיזוק מערכי ה- e-commerce".

מנתוני הדוחות הכספיים לרבעון הראשון לשנת 2020, עולה כי הפסדי המלאי בסך של כ- 46 מיליון ש"ח, שנבעו בגין הירידה החדה במחירי הנפט בעולם במהלך הרבעון, השפיעו על השורה התחתונה, אולם אלו קוזזו ברובם למועד פרסום הדוח, לאור העלייה החדה שנרשמה  במחירי הנפט בעולם במהלך החודשים מאי ויוני.

 

מהדוחות עולה עוד, בין השאר:

הרווח הגולמי ברבעון הראשון של 2020 הסתכם לכ-179 מיליון ש”ח ואילו הרווח הגולמי בנטרול הפסדי המלאי ברבעון הסתכם לסך של כ- 225 מיליון ש"ח, וזאת לעומת כ-208 מיליון ש”ח, אשתקד. התרומה לגידול נובעת מפעילות תחנת הכוח, ועלייה בהכנסות קמעונאיות המזון.

הרווח התפעולי ברבעון הראשון של 2020 היה שלילי והסתכם לסך של כ-11- מיליון ש"ח מול רווח של 25 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. בנטרול הפסדי המלאי (המתקזזים כאמור עד מועד פרסום הדוח) בנטרול הכנסות/הוצאות אחרות ו-IFRS 16, הרווח התפעולי של החברה ברבעון הראשון צמח והסתכם לסך של כ-28 מיליון ש"ח לעומת 21 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד.

הEBITDA- המותאם  של דור אלון (בנטרול הפסדי המלאי והכנסות /הוצאות אחרות ו-IFRS 16) הגיע ברבעון הראשון של השנה לכדי 61 מיליון ש"ח לעומת EBITDA של 49 מיליון ש"ח, בתקופה המקבילה אשתקד. ה-EBITDA ללא נטרול הפסדי המלאי הגיע ברבעון ה-1 של 2020 לכ-59 מיליון ש"ח לעומת 82 מיליון ש"ח, ברבעון המקביל אשתקד.

לנוכח הפסדי המלאי (שקוזזו ברובם לאחר תאריך הדוח), ההפסד הנקי בתום הרבעון הראשון,  הסתכם לכ-33 מיליון ש”ח, לעומת רווח של כ-13 מיליון ש”ח ברבעון המקביל אשתקד. יצויין כי בנטרול הפסדי מלאי, הכנסות/הוצאות אחרות והשפעת IFRS 16 , הרווח הנקי ברבעון ה-1 של 2020 הסתכם לסך של כ-8 מיליון ש"ח, לעומת רווח של כ-15 מיליון ש"ח, בתקופה מקבילה אשתקד.

סך המכירות ברשת החנויות am:pmגדל ברבעון הראשון של 2020 בכ-20% לעומת הרבעון המקביל אשתקד והגיע לכדי 120 מיליון ש"ח עם זינוק במכירות המקוונות. סך המכירות למ"ר בחנויות הרשת, הגיע ב-12 החודשים האחרונים לכ-55 אלף ש"ח וסל הרכישה המקוונת הממוצע עמד על כ-246 ש"ח.

הרווח התפעולי של פעילות הגפ"מ והגז הטבעי צמחו ברבעון הראשון ביותר מ-40% לכדי כ-9.2 מיליון ש"ח לעומת 6.5 מיליון ש"ח אשתקד. החברה מדווחת כי השלימה במהלך הרבעון רכישה של תיק לקוחות גפ"מ ביתי וכי לצד המשך גידול אורגני בתחום פעילות זה, עומדת מצבת לקוחות הגז הביתי ליום 31.3.2020 על כ-151 אלפי לקוחות, לעומת כ-137 אלפי לקוחות בסוף שנת 2019.

תחנת הכוח שבבעלותה המלאה של החברה, בקריית גת רשמה ברבעון הראשון של השנה הכנסות בסך  של כ-37 מיליון ש”ח, והניבה רווח התפעולי של כ-6.4 מיליון ש”ח. החברה מדווחת, כי פעילות תחנת הכוח לא הושפעה ממשבר הקורונה.

 

מהדוחות הכספיים של הרבעון הראשון לשנת 2020 עולה כי שווי הנדל"ן בספרי דור אלון ליום 31.3.2020 עומד על כ-730 מיליון ש"ח ואינו מושפע ממשבר הקורונה. במהלך החודשים מרץ – מאי 2020 ניתנו הקלות לשוכרים באופן פרטני ובהיקפים שאינם מהותיים. הפרוייקטים בהקמה ממשיכים על פי תוכניות העבודה. כזכור מדיווחי החברה באחרונה, נשקלת כעת האפשרות להעברת הנדל"ן העיקרי של החברה - פרוייקט אלוני ים, אלוני כפר סבא ועין שמר לרבוע כחול נדל"ן בתמורה להקצאת מניות רבוע כחול נדל"ן, מהלך אשר עשוי לייצר מספר יתרונות עסקיים עבור דור אלון, ובכללם:

 1. מיקוד ניהולי ופינוי יכולות פיננסיות לטובת המשך התפתחות בתחומי האנרגיה הקמעונאות ומתחמי התדלוק.

2. הרחבת הפיזור והחשיפה לנכסי נדל"ן מניב בענפים שונים

3. הגדלת הגמישות הפיננסית (החזקה במניות סחירות) באמצעות תזרים דיבידנדים וצמצום הצורך בגיוס מקורות פיננסים בהיקפים מהותיים לצורך פיתוח הנדל"ן.

הוצאות מימון – ברבעון ה-1 של 2020, השפעות מקזזות של הפסדים מתיק ניירות הערך של החברה מול רווחים מעסקאות הגנה על שע"ח דולר במחירי הגז הטבעי . עליות השערים בשוק ההון במהלך החודשים אפריל-יוני, צמצמו באופן ניכר את ההפסדים בתיק ניירות הערך של החברה.

נזילות וגמישות פיננסית  – למועד הדוח החברה מודיעה כי קיבלה אישורים להעמדה של כ-400 מיליון ש"ח של הלוואות לזמן ארוך מארבעה בנקים זאת בנוסף להארכה של כל מסגרות האשראי שלה מול המערכת הבנקאית בהיקף של כ-700 מיליון ש"ח ללא שינוי בתנאים שהיו לה טרום משבר הקורונה.

ההון של החברה ליום 31.3.2020 עומד על כ- 1,067 מיליון ש”ח ויתרות הנזילות ליום 31.3.2020 בסך של כ- 750 מיליוני ש”ח.

 

 
 
 

 

x