פאמילי אופיס || דוח שנתי של UBS: בתקופה של טלטלות שוק, השקעות אסטרטגיות משתלמות לפאמילי אופיס

למרות ירידה לשיא שלילי ממוצע של 13%, רוב ה-family offices אומרים כי תיקי ההשקעות שלהם הציגו ביצועים המתקרבים ליעדיהם או אף מעבר להם

 

 
 

עידו גבע
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
21/07/2020

הממצאים העיקריים של ה-Global Family Office Report: 
  • למרות ירידה לשיא שלילי ממוצע של 13%, רוב ה-family offices אומרים כי תיקי ההשקעות שלהם הציגו ביצועים המתקרבים ליעדיהם או אף מעבר להם 
  • ה-Family offices עורכים שינויים טקטיים בפורטפוליו בתגובה לשיבושים בשוק 
  • הצפי לביצועי יתר בתחום הפרייבט אקוויטי ירד 
  • דור ההמשך חורג מהאבטיפוס המצופה מהם ומתעניינים ומעורבים בניהול הנכסים המשפחתיים. 
  • השקעות בנות קיימא נותרו בעדיפות עליונה אך ההתקדמות הדרגתית 
 
לדברי ג'וזף שטדלר, מנהל ה- Global Family Office בחטיבת ה- Global Wealth Management ב-UBS: "Family offices נהגו באופן שונה מאחרים במהלך אחת התקופות התנודתיות ביותר בתולדות השווקים הפיננסיים. במובנים מסוימים, הם נקטו גישה מוסדית ויישמו אסטרטגיות הקצאה מוקפדות ותהליכי השקעה קפדניים. למרות שהדבר עורר אי נוחות לעתים, הם דבקו בתוכניות שלהם ושמרו על משמעת. 
 
 
UBS משיקה היום את ה-Global Family Office Report לשנת 2020. UBS ערכה סקר בקרב בכירים ומנהלים בכירים ב-120 family offices ברחבי העולם. הדגימה מורכבת אך ורק מ-family offices המשרתים משפחה אחת, כשסך ההון המשפחתי הממוצע מסתכם ב-1.6 מיליארד דולר, הרבה יותר מאשר בכל מחקר מקביל.
 
ה-Family offices עורכים שינויים טקטיים בפורטפוליו בתגובה לירידות חדות בשווקים 
 
הדוח, המבוסס על ניתוח של UBS Evidence Lab, חושף כיצד family offices הושפעו מהשוק והטלטלות הכלכליות כתוצאה ממגפת הקורונה. 
 
במהלך הרבעון הראשון של 2020 - לרבות בשלב האינטנסיבי ביותר בסערה שהתחוללה בשוק בחודש מרס - הירידה המרבית הממוצעת של ה-family offices עמדה על 13%. אולם family offices הגנו על עצמם מההשפעות הגרועות ביותר של השיא השלילי בשוק על ידי איזון מחדש של תיקי ההשקעות, במטרה לנהל סיכונים. יותר משלושה רבעים (77%) מתוכם מסרו כי במהלך השנה, עד לחודש מאי, תיקי ההשקעות שלהם הציגו ביצועים המתקרבים ליעדיהם או אף עוקפים אותם.
 
יותר ממחצית (55%) מה-family offices איזנו מחדש את תיקי ההשקעות שלהם בחודשים מרס, אפריל ומאי במטרה לשמור על הקצאות הנכסים שלהם לטווח הארוך. למרות ששני שלישים (67%) מה-family offices אומרים כי התחזית שלהם לטווח הבינוני לא השתנתה, רובם חותרים לבצע שינויים טקטיים בתיקי ההשקעה בתגובה לשינויים המאקרו-כלכליים ולשינויים בשווקים. 
 
ל-family offices יש תיאבון סיכון גבוה, והם מנצלים את השיבושים בשוק כדי לתפוס הזדמנויות שיעניקו להם תשואות גבוהות יותר. כמעט מחציתם (45%) מתכננים להגדיל את השקעותיהם בנדל"ן ושיעור דומה שואף להגדיל את ההשקעה במניות בשווקים מפותחים (44%) ולאחר מכן בשווקים מתעוררים (38%). 
 
רבים מה-family offices הגדלו את קופת המזומנים שלהם ואת השקעותיהם בזהב. דומה כי הנסיגה למזומן זמנית; 26 אחוזים מסרו כי בכוונתם להקטין את קופות המזומנים במהלך 2-3 השנים הבאות, אך זהב עשוי ליהנות מהשקעות מוגברות בטווח הארוך - 45 אחוזים אומרים שיגדילו את החשיפה שלהם למתכת היקרה. .
 
 
לדברי ג'וזף שטדלר, מנהל ה- Global Family Office בחטיבת ה- Global Wealth Management ב-UBS: "Family offices נהגו באופן שונה מאחרים במהלך אחת התקופות התנודתיות ביותר בתולדות השווקים הפיננסיים. במובנים מסוימים, הם נקטו גישה מוסדית ויישמו אסטרטגיות הקצאה מוקפדות ותהליכי השקעה קפדניים. למרות שהדבר עורר אי נוחות לעתים, הם דבקו בתוכניות שלהם ושמרו על משמעת. 
 
"עם זאת, Family offices לוקחים ומנהלים סיכונים באופן ייחודי. מבחינתם, החמצת הזדמנויות היא החשש הגדול ביותר, ולא הפסד. לכן, הם אוגרים מזומנים כדי לנצל את השינויים בהקצאות הנכסים. אנו צופים מהלכים גדולים בחודשים הבאים".
 
פרייבט אקוויטי - צפי לירידה בתשואות 
 
יותר משלושה רבעים (77%) מה-Family offices משקיעים בפרייבט אקוויטי ו 69% רואים בו מנוע עיקרי לתשואות. אולם, הצפי לתשואות בפרייבט אקוויטי ירד לאור השיבושים בכלכלה כתוצאה ממגפת הקורונה. רק מחצית (51) מה-Family offices אמרו כי הם צופים שהביצועים בתחום הפרייבט אקוויטי יעקפו את הביצועים בשווקי ההון, ירידה לעומת שלושה רבעים (73%) לפני כן.
 
Family offices מציינים כי השקעות ישירות מאפשרות יותר שליטה ו-35% מהם רואים בכך יתרון, לעומת קצת יותר מרבע (27%) לפני המשבר. משקיעים בחברות פרייבט אקוויטי מקבלים עדכוני מידע שוטפים ויכולים להבטיח לחברות, למשל, מספיק נזילות פיננסית כדי לצלוח את ההאטה בשוק.
 
דור ההמשך: יותר דומים משונים
 
עוד חושף הדו"ח כי היורשים אינם עונים לסטריאוטיפים. כרגע הם בשנות ה-20 וה-30 לחייהם ויקבלו את השליטה לידיהם כשיהיו בני 30 ו-40. למרות הציפיות הרווחות לשינוי בדגשים עם המעבר לדור הבא, למעלה ממחצית (54%) מה-family offices טוענים כי הדור הבא מתעניין בהשקעות מסורתיות ממש כמו הוריהם - ובאסיה וארה"ב השיעור מטפס ל-71%. למרות זאת, פחות ממחצית (48%) סבורים שהדור הבא יגביר את שיעור ההשקעות הבנות קיימא.
 
צעדים מדודים לקראת יעדי השקעות בנות קיימא 
 
כמעט שלושה רבעים (73%) מה-family offices משקיעים כיום לפחות בכמה נכסים בני קיימא. ב-UBS צופים כי מגמה זו תאיץ במהלך השנים הבאות, כאשר כמעט שני רבעים (39%) מה-family offices מתכוונים להקצות את מרבית ההשקעות בנות הקיימא תוך חמש שנים. 
 
נכון לעכשיו, ה-family offices מאמצים את האפשרות הפשוטה יותר - אסטרטגיות לסינון של השקעות "שליליות", המהוות 30% מההשקעות הכוללות שלהם. ההטמעה של השקעות אחראיות (ESG) גוברת ומשפחות מתכננות להכפיל את השקעותיהן ביותר מפי שניים במהלך חמש השנים הבאות, מ-9 ל-19%. מיעוט קטן מתכוון להמשיך ולמקסם תשואות באמצעות השקעות מסורתיות ולעסוק בפילנתרופיה בנפרד.
 
אודות UBS
UBS מספקת המלצות פיננסיות ופתרונות ללקוחות פרטיים אמידים, מוסדיים ותאגידים ברחבי העולם, וכן ללקוחות פרטיים בשווייץ. האסטרטגיה שבה דוגלת UBS מרוכזת בעסקי ניהול העושר הגלובלי המובילים שלנו והבנק האוניברסלי המעולה שלנו בשווייץ, ומועצמת על ידי ניהול הנכסים ובנק ההשקעות. הבנק מתמקד בעסקים עם פוזיציה תחרותית חזקה בשוקי המטרה שלהם, הם יעילים מבחינת ההון, ויש להם צמיחה מבנית לטווח ארוך ותחזית רווחיות אטרקטיביות.
UBS נוכחת בכל המרכזים הפיננסיים העיקריים ברחבי העולם. יש לה משרדים ב-50 שווקים, כ-31% מעובדיה עובדים ביבשת אמריקה, 32% בשווייץ, 19% בשאר אירופה, מזרח התיכון ואפריקה ו-18% בדרום מזרח אסיה. UBS Group AG מעסיקה למעלה מ-67,000 איש ברחבי העולם. מניותיה נסחרות SIX בורסת המניות בשווייץ ובבורסת המניות בניו יורק (NYSE) 
 
x