בנק אוף אמריקה || תהליכי ההפחתה בפחמן צפויים להגביר את הביקוש למתכות

תהליכי ההפחתה בפחמן צפויים להגביר את הביקוש למתכות || כך עולה מכנס שערך בנק אוף אמריקה סקיוריטיס בשבוע שעבר בו התארחו יצרניות מתכות עולמיות וחברות אנרגיה ירוקה

 

 
 

מיכאל לוי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
19/11/2020

MIFTs = Metals Important for Future Technologies

תהליך הדה-פחמניזציה צפוי להגביר את הביקוש למתכות. בנק אוף אמריקה סקיוריטיס ארח בשבוע שעבר את כנס ה"דה-פחמניזציה: עלייה בעוצמת המתכות", עם דוברים מטעם חברות כמו BASP, אנגלו פלטינום, טק, DeepGreen ו- Vulcan Energy. במסגרת האירוע, השיח על הכלכלה העולמית התמקד בתהליכי דה-פחמניזציה בתחבורה, בתעשייה, בחשמל ועוד. לתהליכים אלה יש השלכות על הביקוש למתכות, כאשר הפחתה בניידות הפחמן אמורה להגביר את צריכת הנחושת, הניקל, הליתיום, הקובלט והאלומיניום.

בינתיים, הפחתת הפחמן בחשמל תעלה ככל הנראה את צריכת הנחושת, הכסף והפלדה. כמו כן, הפחתת הפחמן בתהליכים תעשייתיים אמורה להגדיל את רכישות הפלטינה, הנחושת והכסף.
פאנל בנושא צריכה: BASF)ETR) ואנגלו פלטינום  (JSE)

מר מתיאס דוהרן, סגן נשיא בכיר בשירותי מתכות יקרות ערך בBASF, אמר כי המהפכה של תעשיית הרכב אשר נמצאת בעיצומה, מונעת בין היתר מההחמרה בתקנות הפליטה – וכי המערכות לטיפול בפליטות הפכו מורכבות יותר. באשר ליתרות השוק, הפלטינה ככל הנראה תהיה בגירעון, בעוד שהפלדיום יספק עודף לטווח הבינוני, ואילו הביקוש לניקל צפוי להפיק תועלת מכלי רכב חשמליים. מר מודליאר, מנכ"ל פרויקטים וסביבה באנגלו פלטינום, תיאר את חשיבות טכנולוגיית ה-PEM בכלכלת המימן, וגרס כי הביקוש לפלטינה אמור לגדול הן בתהליכי אלקטרוליזה והן בתאי דלק. מודליאר תומך בכלכלת מימן וציין פרויקטים של החברה הנמצאים בהתהוות בנושאי אנרגיה מתחדשת, אלקטרוליזה ותאי דלק שניתן לשנותם – אשר עשויים לסייע לחברה להפוך בסופו של דבר פחמן לניטרלי.  

פאנל הפקה: (TSE ( Teck

מר כריס אדאצ'י, מנהל קיימות ושינוי אקלים ב-Teck,
שוחח בנושא אסטרטגיית הדה-פחמיזציה של החברה, ותאר גישה 4 שלבית הכוללת: 1. איזון תיק ההשקעות ע"י הגדלת עסקי הנחושת 2. צמצום טביעת הרגל של הפחמן לטובת השגת ניטרליות עד שנת 2050 3. אימוץ מדיניות תמחור פחמן "מתאימה" 4. יתרון תחרותי באמצעות עמידות אקלימית. 

פאנל בנושא "חדשני או משבש": Vulcan Energy) ASX) ו- DeepGreen



ג'ראד בראון, מנכ"ל DeepGreen
, דיבר אודות ייצור מתכות סוללות דלות פחמן מגושי פולימטאליים הנמצאים בקרקעית הים – תהליך שהוא רואה כבעל יתרונות בעלויות ובמשאבים. בינתיים, וינסנט לאדו-פדייל, סמנכ"ל פיתוח עסקי בVulcan Energy, דיבר על תוכניות החברה לייצור אפס ליתיום-פחמן ממלח גיאותרמי הנמצא בעמק הריין בגרמניה. 

x