דיסני פספסה תחזיות ומצטרפת להייפ העולם הדיגיטלי המדומה, מטאוורס

דיסני פספסה את התחזיות עם האטה בצמיחת הסטרימינג אך דואגת להתאים את עצמה למציאות המשתנה

 

 
Image by Oleg Gamulinskiy from PixabayImage by Oleg Gamulinskiy from Pixabay
 

עמית י
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
14/11/2021

דיסני פרסמה את דוחותיה ביום רביעי לאחר הצלצול. החברה פספסה את הערכות האנליסטים בוול סטריט ברבעון שהסתיים ב-2 באוקטובר, מה שגרם למניה לרדת ביותר מ-4% במסחר המאוחר.

רווח למניה: של 37 סנט. לעומת צפי של 51 סנט,  הכנסות: 18.53 מיליארד דולר לעומת צפי של 18.79 מיליארד דולר.

החברה הוסיפה 2.1 מיליון מנויים של דיסני+ והגיעה לסך של 118.1 מיליון מנויים, זאת בהתאם להערכות של דיסני עצמה. כבר לפני חודש במהלך ועידת Goldman Sachs Communacopia בספטמבר, מנכ"ל וולט דיסני, בוב צ'אפק אמר כי הצמיחה של פלח הסטרימינג נתקלת ברוח נגדית וכי דיסני צפויה להוסיף מספר נמוך של מנויי סטרימינג ברבעון הרביעי.

למרות זאת, אנליסטים של וול סטריט היו שוריים יותר מצ'אפק לקראת פרסום הרווחים והעריכו שהחברה תדווח על סך של 125.4 מיליון מנויים של דיסני, מה שמצביע על צפי של 9.4 מיליון מנויים חדשים. 

באשר לעתיד הרחוק יותר, צ'אפק חזר על היעד של החברה להגיע ל-230 מיליון עד 260 מיליון מנויים של דיסני+ עד 2024. לדבריו, דיסני נשארת ממוקדת בניהול עסקי ה DTC (פיתוח והפקת תוכן מקורי לפלטפורמות סטרימינג) שלה לטווח ארוך ולא מרבעון לרבעון. התרחבות בינלאומית ותוכן חדש הם המניעים העיקריים של החברה להגיע ליעד זה.

כדאי להזכיר ששירות הסטרימינג של דיסני, דיסני+ פרח באופן משמעותי במהלך המגיפה, המעריצים של דיסני שחוו סגרים הולכים ונשנים נאלצו לעבור מפארקי השעשועים של ענקית הבידור לכיוון המסכים שלהם במקום זאת. אך כעת ניכרת האטה משמעותית. דיסני+ הוסיפה רק שני מיליון מנויים ברבעון האחרון, שזה הרווח הרבעוני הקטן ביותר שלה מאז ההשקה לפני שנתיים, מה שהביא את המספר הכולל שלה כאמור ל-118 מיליון הנמוך מציפיות האנליסטים של וול סטריט.

גידול מנויים של דיסני מקור: בלומברג

גם המצב של עסקי המסכים הגדולים של דיסני לא הרבה יותר טוב: עלויות שיווק גבוהות גרמו לכך שאולפן הסרטים שלה רשם הפסד ברבעון האחרון. אמנם אנשים שדאגו להתחסן העדיפו לצאת לאוויר הפתוח וחזרו לפארקי השעשועים של דיסני, אך הרווח של הפלח הזה עדיין היה מתחת לציפיות. כך שהמשקיעים פשוט הורידו את המניה שלה ב-4%.

גרף יומי, מניית דיסני DIS מקור: TradingView

התמונה הרחבה יותר: תנופת הסטרימינג דועכת

תנופת הסטרימינג שאפיינה את תקופת הסגרים דועכת דיי מהר ולכן ענקיות התעשייה נאבקות למשוך מנויים חדשים, במיוחד בשווקים מפותחים כמו ארה"ב וקנדה. 

שימו לב למשל לנטפליקס: החברה היכתה את התחזיות עם רווח למניה של 3.19$ לעומת ציפיות האנליסטים שעמדו על  $2.56.  הכנסות: 7.48 מיליארד דולר לעומת 7.48 מיליארד דולר ותוספות מנויים גלובליות בתשלום: 4.4 מיליון לעומת תחזית של 3.84 מיליון. אך במבט רחב יותר, היא הוסיפה רק 88,000 מנויים בצפון אמריקה השנה, לעומת שלושה מיליון ושישה המיליונים שהוסיפה ב-2019 וב-2020 בהתאמה

שווי שוק של נטפליקס עקף את דיסני לראשונה מאז שנת 2020

בנוסף, כשהתעשייה הופכת תחרותית עוד יותר, שירותי סטרימינג צריכים להשקיע יותר מתמיד בפרסום, שיווק והפקת תכנים כדי למשוך מנויים חדשים ולשמור על מנויים קיימים, והעלויות המוגדלות הללו לא עוזרות לשורה התחתונה של הרווחים שלהן...  

מנויי סטרימינג בארה"ב ובקנדה מהרבעון הראשון 2013 עד הרבעון השלישי של 2021

דיסני נכנסת לעולמות מדומים

דיסני קלטה מהר את תמונת המצב ובוב צ'אפק אמר בראיון שדיסני מתכוננת לעשות את הקפיצה הטכנולוגית לעולם המציאות המדומה מטאוורס. חווית מציאות מדומה שחברות כמו פייסבוק כבר משקיעות בה. דיסני מעריכה שיש לה דמויות ומותגים מספיק חזקים כדי לגרום ללקוחות להתעניין, אך יכול להיות שיעבור זמן עד שהקסם הוירטואלי יגיע משום שהחברה עדיין לא נתנה פרטים על המיזם החדש שלה.

תחום המטאוורס הוא כמובן יעד פופולרי בימים אלה. מאז שמנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג הודיע כי עתיד החברה שלו יוקדש ליצירת סביבה חזקה ותלת מימדית, חברות גדולות אחרות, כולל יצרניות המשחקים Roblox Corp) RBLX) ו-Epic Games, וכן ענקית התוכנה Microsoft Corp) MSFT) עובדות על מטאוורסים משלהן. 

יש לציין שמשקיעים רבים מעריכים ומאמינים בחברת דיסני ורואים בה מניית ערך הרלווונטית לטווח הארוך וולאור תוכניותיה הדיגיטליות החדשות מה שנותר כעת זה להחזיק אצבעות ולאחל למשקיעים הנאמנים ולדיסני בהצלחה בתוכניותיה, ולעקוב מקרוב, כי כזכור, לא לכל הגיחות הדיגיטליות של דיסני היו סוף טוב. 

למשל, הרשת החברתית לילדים המקוונת שלה, Club Penguin, נסגרה ב-2017, לאחר 11 שנים. כניסתה למשחקים חברתיים, באמצעות רכישת Playdom ב-563.2 מיליון דולר ב-2010 לא צלחה. המאמצים שלה לנצל את הפופולריות הדוהרת של סרטוני יוטיוב קצרים באמצעות רכישה של 500 מיליון דולר של Maker Studios ב-2014, הביאו לכך שהתחום איכשהו השתלב ונספג בפלחים אחרים של החברה. למעקב.

לסיום, הכתוב אינו בבחינת המלצה לפעולה כלשהי. תמיד עליך לעשות מחקר נוסף מעמיק משלך על מנת להגיע להחלטות מושכלות ומבוססות.

x