קרן נאמנות במוקד || מור 20/80 מניות חו"ל || קרן מתאימה למגמות החיוביות בארץ ובחו"ל

כאשר רוצים עד 20% מניות, הקרן הזו משלבת היטב בין כל הקטגוריות

 

 

 
Dreamstime ImagesDreamstime Images
 

משה שלום
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
29/11/2023

טבעי לגמרי לחשוב שהרבה יותר הגיוני להשקיע בחו"ל כרגע, מאשר להשקיע בשוק המניות הישראלי. אבל, כל עוד המלחמה מתנהלת טוב בדרום, וכל עוד אין חזיתית נוספות מולנו, יתכן מאוד שהתפיסה הזו תהיה לרועץ. מדוע? כי הפער ששוק המניות שלנו חייב לסגור על מנת להגיע ל"אזור שווי סביר" הוא גדול. וככל שעוברים הימים, פרמיית הסיכון של השוק שלנו יורדת.

זו כבר תקופה ארוכה שאני מפנה את קהל הקוראים לדולר-שקל כדי לקבל מושג על מה שהמשקיעים הגדולים, כולל הזרים המשתתפים אצלנו, חושבים על אותה פרמיית סיכון בהשקעה בשוק ההון הישראלי. ומה מצבו של זה? ברגע כתיבת שורות אלו הוא נע ונד סביב ה-3.70. איפה ה-4.10? הלך לו מהר, כאשר הגרוע מכל לא התרחש, וכאשר העם מלוכד למוטט את החמאס ולהחזיר את חטופים, מבלי שנילחם עם החיזבאללה, ומבלי שנתמודד עם אינתיפאדה ביו"ש.

אוקי, אבל מה אם ארצה לשלב? קצת חו"ל, קצת ארץ, ובכמות מבוקרת של סיכון מנייתי, כאשר אני נהנה מהעלייה באג"ח המדינתי, והקונצרני? לדעתי, הקרן שלפניכם עושה זאת לא רע. היא שייכת לקבוצה הגדולה מאוד של קרנות המדמות תיק על בסיס אחוז סיכון קבוע: עד 20% מניות, ורוב השאר אג"ח.

זו קבוצה גדולה מאוד של קרנות מנוהלות, ומחקות, המגיעות אלינו מכל בתי ההשקעות שיש. אז מה היתרון של הקרן הספציפית הזו? קודם כל, היא נקובה בשקלים, ולא ב-$. שנית, היא השיגה תשואה יפה מאוד שנתית (7.21%), עם תנודתיות נמוכה יחסית. שלישית, היא גדולה מספיק וותיקה מספיק. ולבסוף, וזו הנקודה המעניינת: היא מכריזה על עצמה בשמה כאוחזת ב"מניות חו"ל", אבל, יש בה גם השקעות מקומיות מעניינות. הבה נתחיל.

פרטי הקרן



הקרן מגיעה אלינו מבית ההשקעות מור, ונוצרה בסוף 2021. היא לא שינתה מדיניות השקעה, ולמרות גילה הצעיר יחסית, היא נהנית מכמות הון גדולה למדי: 378.6 מיליוני שקלים, הממקמים אותה במקום ה-12, מתוך 58 קרנות הקטגוריה. דמי הניהול שלה אינם גדולים כל כך, עם 0.75% לשנה, הממקמים אותה במקום ה-11 מתוך אותן 58 קרנות. מרשים למדי.

מה שמעורר תשומת לב הוא שסטיית התקן שלה, העומדת על 0.54%. וזה די נמוך, כאשר משקללים את מה שקרה בעולם האג"ח, ובמניות, מאז תחילת 2022, ועד עכשיו. גם יחסית לקרנות המתחרות. ואם תוסיפו את 11.89% חשיפת המט"ח שלה תבינו שהסטייה הזו באמת נמוכה בסביבתה.

אחוז המניות עומד על 18.03%, מול ה-20 המקסימאליים, כאשר יש 6.54% מניות חו"ל ספציפיות, ו-3.92% מניות ספציפיות מקומיות. שאר החשיפה נמצאת בקרנות הסל המוחזקות בקרן. הגיוון העצום באג"ח הקונצרני (257 אגרות שנות המהוות 54.77% מהתיק) מבטיחות פריסה רחבה בסוג הזה של נכסים.

ביצועי הקרן



כבר בגרף השנה אנו רואים את היכולת היפה של הקרן לסגור פערים. היא כבר עשתה זאת מול הפער שנפתח עקב המלחמה, ומתקדמת הלאה. הן, בעזרת מה שעשה השוק המקומי, והן על ידי הראלי שחווינו במדדי חו"ל. הרצף התשואתי מראה גם הוא את יכולת הקרן על ידי כך שכל הטווחים המוצגים ירוקים, וזאת בתקופה לא קלה של שוקי הון תנודתיים:


אבל, מעבר לכך, חייבים השוואות כדי לראות את הביצועים שלה ביחס לנכסי הייחוס, ולתחרות מולה. לפניכם שתי השוואות זהות בטווחים: שנתיים, מתחילת השנה, ושלושה חודשים. ההשוואה ראשונה תהיה מול קרן מחקה, מדמה תיק, המשלב מניות חו"ל ומניות מקומיות:





וכאן, אנו רואים איך הקרן של מור מצליחה להוביל, ואף להאפיל לא מעט על הקרן המחקה. ומה קורה מול התחרות? המיוצגת כאן על ידי קרנות מ: אילים, אושן יצירה, פורצ"ן, אקורד:





גם כאן, הקרן של מור נמצאת תמיד בחלק העליון של הקבוצה, כאשר בשוק יורד היא יורדת פחות, ובשוק עולה היא מצליחה להגיע לא רע בכלל, בחלק העליון של הקבוצה. במיוחד לאחרונה.

גיוסים ופדיונות



למרות המלחמה, היו גיוסים בקרן הזו גם בחודש אוקטובר. זאת, אחרי רצף יפה במיוחד של כניסות כסף מאז תחילת 2023. נכון שיש מגמה יורדת באותם גיוסים אבל, עדיין, המנהלים נהנים מכניסות, ולא יציאות של הון. בהשוואה של שנתיים אחורה, הגיוסים האלו נראים טוב למדי מול התחרות:



כאמור, עד תחילת 2023, מור לא הייתה בראדאר, כאשר הקרן של אושן הייתה הלהיט במשך תקופה ארוכה. עכשיו, המצב שונה לגמרי: שלושת הגדולות הן מור, אילים כאשר אושן הפכה להיות במקום השלישי.
 
למי שמעוניין להגיע לדף הקרן באתר פאנדר, הנה הלינק:
https://www.funder.co.il/fund/5133947
וכדי לבחון את התחרות הישירה בה ניתן להגיע לדף הענף:
https://www.funder.co.il/fundlist/c/135

המון הצלחה לכולם!

 
x