יוליוס בר: ממשיכים להחזיק בתפיסה זהירה לגבי מחירי הזהב

בניגוד לאווירה השורית שבשוק

 

 

 
קרסטן מנקה, ראש תחום מחקר הדור הבא, צילום: Julius baerקרסטן מנקה, ראש תחום מחקר הדור הבא, צילום: Julius baer
 

מורן שקד
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
07/04/2024

קרסטן מנקה, ראש תחום מחקר הדור הבא בבנק ניהול העושר יוליוס בר: "אנו ממשיכים להחזיק בתפיסה זהירה לגבי מחירי הזהב,  שעומדת בסתירה לאווירה השורית השוררת בשוק"
 
מספר גורמים הזינו את מצב הרוח השורי בשוק הזהב במהלך החודשים האחרונים, אך נראה שרכישות הזהב של בנקים מרכזיים הפכה למניע הדומיננטי לאחרונה.

ביום רביעי דיווחה מועצת הזהב העולמית (WGC) כי בנקים מרכזיים ברחבי העולם המשיכו להוסיף לרזרבות הזהב שלהם בפברואר, מה שדחף את מחירי הזהב עד ל-2,300 דולר לאונקיה. אנו בספק אם הקנייה תגדל ללא הרף ומצפים לתנודתיות גבוהה ככל שהמחירים יעלו. למרבה הצער, הנתונים החודשיים אודות הזהב אינם מציירים את התמונה המלאה, שכן הם אינם מראים ביקוש ממוסדות אחרים, כמו קרנות הון, שגם הן הוסיפו להקצאות הזהב שלהן בחודשים האחרונים. כדי לאמוד את מקור הביקוש הזה, אנו עוקבים אחר יצוא זהב משוויץ ומבריטניה, שהן מוקדי המסחר הגדולים בעולם בזהב, למספר נבחר של מדינות באסיה ובמזרח התיכון. גורם נוסף שהזין את מצב הרוח השורי בשוק הזהב הוא סין, שחווה "בהלה לזהב". לאחרונה, חלה גם האטה בביקוש כאשר משלוחי הזהב על ידי בורסת הזהב של שנחאי ירדו ב-20% (משנה לשנה) בחודש מרץ וחזרו לעמוד בקנה אחד עם הממוצע של חמש שנים. הציפייה שלנו לביקוש לזהב סיני דומה לזו של רכישות זהב על ידי בנקים מרכזיים, כלומר הביקוש אמור להישאר חזק אך איננו צופים המשך עלייה.

אנו ממשיכים להחזיק בתפיסה זהירה לגבי מחירי הזהב,  שעומדת בסתירה לאווירה השורית השוררת בשוק. בעוד שהמחירים לטווח הקצר נותרים מוטים כלפי מעלה, אנו מוצאים בדומיננטיות של סוחרים ספקולטיביים בשוק סימן אזהרה. מעבר לתהליכים הנוכחיים בזהב המונעים ע"י מצב הרוח בשווקים, נופתע מאוד אם מחירי הזהב יוכלו להמשיך להתנתק מהדולר האמריקאי, תשואות האג"ח האמריקאיות והביקוש להשקעות בעולם המערבי. לכן אנו דבקים בדעה הזהירה שלנו, המרמזת על צפי לירידת מחירי הזהב מאשר בטווח הבינוני-ארוך.
 
x