קרן נאמנות במוקד || אקורד 20/80 || קצב הגיוסים בקרן הזה מדהים ממש ומצביע על אמון עצום בניהול ההשקעות בה

מעבר להיותה מצויינת מול חברותיה בקטגוריה היא גם זולה להפליא

 

 

 
איור פאנדר אילוסטרציה AIאיור פאנדר אילוסטרציה AI
 

משה שלום
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
11/04/2024

באחת מהקטגוריות הפופולאריות ביותר אני מביא לכם קרן אשר הצליחה מאוד. אבל, ענייני התשואה, למרות שהם מצוינים, לא היו הסיבה העיקרית להצגת הקרן הזו. מה שדי הדהים אותי היה גודל הגיוסים שלה בחודשים האחרונים. יש לומר מיד: הקרן מתמודדת בתוך קטגוריה שיש בה המון תחרות.

היא גם לא הטובה ביותר בשנה האחרונה (היא במקום השני...). ולמרות כל זאת, כאשר מגייסים כל כך הרבה כספי ציבור משקיעים זה חייב לומר משהו על ניהול הכספים המבוצע כאן והאמון שיש לאותו ציבור לגבי מנהלי ההשקעות.

הקדמה קצרה: בשוק קרנות הנאמנות הישראליות, יש לנו סוג של קרנות המדמות תיקים מנוהלים, על בסיס של אחוז מקסימאלי של מניות, ואת שאר התיק מחלקים בין אג"ח למזומן או דמוי מזומן. האחוזים מתחילים מ-5% ועד 50% כאשר ה-20% וה-30% מניות הן הקטגוריות הנפוצות ביותר בין המשקיעים.

נקודה נוספת: מאז שאני סוקר את שוק הקרנות (וזה די הרבה זמן...) שמתי לב שיש יתרון תשואתי לא קטן לקרנות שיש בהן הוסטינג. דהיינו שיש חלוקה בין המנהל האדמיניסטרטיבי ומנהל ההשקעות. חלוקת העבודה הזו מאפשרת לכישרונות שאינם שייכים לגופים גדולים לבוא ולהוכיח עצמם. והאתגר הזה מצליח להצמיח תשואות מוצלחות מאוד.

הקרן שלפניכם הינה דוגמה לשותפות כזו. לסיום אתן רק מספר אחד: 17.21%! תשואה שנתית, מתיק שלרוב מושקע בנכסים מקומיים, עם רפורמה משפטית ומלחמה! הבה נתחיל.

פרטי הקרן



הקרן מגיעה אלינו מבית איילון (מנהל הקרן) כאשר מנהל ההשקעות הוא מאקורד (מה שמופיע בשם הקרן). היא מאוד וותיקה ונולדה באוגוסט 2020. זוכרים? זה היה לא הרבה זמן אחרי אירוע הקורונה, כאשר השווקים השתקמו במהירות מנקודת השפל של אותה מגפה. מאז הקמתה היא לא שינתה מדיניות השקעה וזו נקודה לטובה בהחלט.

דמי הניהול שלה עומדים על 0.79%, הממקמים אותה במקום ה-56 מתוך 58 (!) הקרנות שבקטגוריה, מהיקרה לזולה. בקיצור, היא ממש זולה...יחד עם ביצועים ממש טובים. סטיית התקן שלה עומדת על 1.20%. יש שיראו בסטייה זו משהו קצת גדול כאשר מדובר ב-20% מניות בלבד. אבל, שימו לב לדירוג הממוצע של האג"ח: BBB.

לכן, יש להוסיף לתנודתיות שנובעת מהמניות את מה שמגיע מהדירוג הנמוך יחסית של האג"ח הקונצרני הנמצא בתיק ההשקעות של הקרן. כאמור, בעזרת כל חוכמת המנהלים קיבלנו תשואה שנתית של 17.21% שהיא תשואה מדהימה כאשר אנו רואים בחשיפות שיש רק 4.96% חשיפת מט"ח (כמעט כל הנכסים מקומיים).

מתוך ה-20% המותרים, הקרן משקיעה 18.32% במניות וזה די קרוב אבל מה שמעניין הוא שיש לה גם 73.04% אג"ח וזה גם די קרוב למקסימום. מסקנה: אין כמעט מזומנים או דמוי מזומנים בקרן הזו. כל כספי המשקיעים "עובדים" למען רוכשי היחידות. המח"מ קצת הפתיע עם אורך של 3.58. היינו מצפים למשהו קצר יותר, לאור חוסר הוודאות סביב הריביות, אבל מי אני שאתן לאנשי אקורד עצות פיננסיות...

ביצועי הקרן



הביצועים המסתמנים מהגרף השנתי הזה די מדברים בעד עצמם. ראו את המרחק שהקרן הצליחה לתפוס מרמת התחלת המלחמה (120) כאשר היא כבר סביב 128. העלייה מתחתית המלחמה (111) גם היא מדהימה בעקביות ובמהלך הנקי שלה. לפניכם שתי השוואות: ראשונה עם קרנות מחקות המדמות מאפייני תיק כמו אלו של הקרן (מאי-בי-אי ומהראל). וזאת, בטווחים של שלוש שנים, שנה ושלושה חודשים:





בכל הגרפים (טווחים) הקרן של אקורד פשוט מובילה ממרחק אחרי הקרנות המחקות כאשר בטווח הקצר האחרון אנו עדים לקפיצת דרך של ממש מולן. והנה ההשוואה הבאה, מול הקרנות המובילות בקטגוריה שלה עצמה (אלפי בנדק, הורייזן, סיגמא, קבין) בטווחים של שנה ומתחילת השנה:




כאן ההובלה מתחלקת בין קבין (שנה) כאשר אקורד במקום השני ואלפי בנדק כאשר מדובר מתחילת השנה עם אקורד במקום השלישי. בכל מקרה, הקרן של אקורד ממלאת מקום מצוין בכל הטווחים מול הצמרת של הקטגוריה.

גיוסים ופדיונות



עכשיו אנו מגיעים לסיבה שהניעה אותי לבחור בה באמת. שימו לב לנתונים הבאים:
בסוף 2023 הקרן עמדה סביב 15-20 מיליוני שקלים בניהול. תוך שלושה חודשים היא הגיע לסביבה של 45-50 מיליונים (יותר מפי 2) ועל פי הגודל של מרץ היא מונה בהון 71 מיליוני שקלים. שוב: כמעט פי 2 בחודש אחד (לא מוצג).

מה קורה כאן? אינני יודע אם יש "משקיע סתר נדיב במיוחד" אחד שבא ומכניס כל כך הרבה או שמדובר בציבור המשקיעים הכללי. אבל, עובדתית מדובר בגידול מדהים ממש של הון מנוהל בתקופה קצרה מאוד. על פי הכללים שלנו אנו ניקח את ההנחה הרגילה: המשקיעים ראו, התרשמו, והחליטו "ללכת" על צורת ניהול השקעות של אקורד. מעניין יהיה לעקוב עוד כמה חודשים אם קצב הגידול הזה ממשיך ובאיזו צורה. והנה הגיוסים בקרנות המובילות שהצגתי לעיל:


 
למי שמעוניין להגיע לדף הקרן באתר פאנדר, הנה הלינק:
https://www.funder.co.il/fund/5131560
וכדי לבחון את התחרות הישירה בה ניתן להגיע לדף הענף:
https://www.funder.co.il/fundlist/c/135

המון הצלחה לכולם ויחד ננצח!

 
x