איזה קרן נאמנות גייסה הכי הרבה במרץ >> קרן כספית חדשה של פסגות גייסה 528 מליון שקל תוך 10 ימים

הציבור עדין ממשיך להסיט כספים מהקרנות הכספיות.

 

 
 

קרן מרדכי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
23/04/2012

אז נכון, למרות המגמה שהחלה בחודשים האחרונים, הקרנות הכספיות כנראה לא אמרו את המילה האחרונה, אם לשפוט לפי הגיוס הפנטסטי של פסגות מטרה תחליף לפקדון ריבית בנק ישראל שהצליחה לגייס 528 מליון שקל במרץ. הקרן שינתה את שמה ב-20 במרץ, ואם מביאים עובדה זו בחשבון, ומניחים לשינוי השם היתה השפעה, מגיעים לגיוס מדהים רק בשליש מהחודש.
אבל, התמונה הגדולה יותר המצטיירת מהגיוסים והפדיונות היא שאפיק הכספיות סיים בגדול את תפקידו, וכספי הציבור מתחילים לחפש אפיקים "מעניינים יותר". כך ניתן לציין את מנורה מבטחים אג"ח בנקים שגייסה 186 מליון שקל, כעוד אינדיקציה לתיאבון לסיכון אצל הציבור, בהכוונת יועצי ההשקעות.

עוד מגמה ראויה לציון היא הצורך של בתי ההשקעות לגוון את אפיקי ההשקעה של הציבור. אפשר לציין את קרנות המק"מ – קרן שמשקיעה בנייר אחד, תחליף לרכישתו בבורסה על-ידי הציבור, קרנות שער מיועד, קרנות שמתפרקות עם תום מועד קבוע מראש, ועוד כהנה קרנות. מרבית הקרנות מגיעות באפיק הסולידי, זה שנראה לא מעניין, זה שהתשואה בו נחשבת למשהו נתון וסולידי. זה האפיק שמעודד המון יצירתיות בבתי ההשקעות, דוקא בשל המאבק על כספו של הציבור בעידן של – flight to safe haven.

הסטת הכסף מהקרנות הכספיות למסורתיות מתבצעת אמנם, לאפיקים כאשר החודש הקרנות המגייסות הן באפיקים הצמודים למיניהם – צמוד בינוני וכיו"ב, גיוסים נאים נרשמו גם בקרנות אג"ח בנקים.

רשימת המגייסות – תחליף לפקדון, בנקים וצמוד בינוני

כאמור הקרן שגייסה הכי הרבה במרץ היא פסגות מטרה תחליף לפקדון בריבית בנק ישראל. מדובר בקרן כספית של פסגות ששינתה את שמה (כאמור ב-20/3/2012) מפסגות כספית מק"מ והשאלות. הקרן גייסה במרץ סכום של 528 מליון שקל, ואם שינוי השם השפיעה על הגיוס הרי שמדובה בסכום מדהים לשליש מהחודש.

הקרן השנייה בגיוסים היא מנורה מבטחים אג"ח בנקים שגייסה 186 מליון שקל, ומהווה אינדיקציה לחיפוש אפיקי השקעה מעניינים יותר על-ידי הציבור. גיוס זה מצטרף לכ-110 מליון שקל שגוייסו בקרן בחודש פברואר וכ-106 מליון שקל שגויסו בקרן בחודש ינואר השנה (נתוני הגיוסים לחודשים פברואר וינואר הן כפי המופיע באתר FUNDER).

בסוף בפבואר ניהלה הקרן היקף נכסים של כ-277 מליון שקל, והגיוס הנוכחי מביא את היקף נכסיה לסך של כ-463 מליון שקל. בסוף 2011 ניהלה הקרן רק כ-62 מליון, כלומר היקף הנכסים בקרן גדל פי שלושת החודשים הראשונים של השנה כמעט פי שבע וחצי. מבין הקרנות שנתוניהן הועברו ל-FUNDER על-ידי בתי ההשקעות השונים, והמופיעים בטבלה, שלוש קרנות משקיעות באגרות חוב בנקים.

במקום הרביעי ברשימת המגייסות נמצאת קרן מק"מ מרץ של הראל פיא. הקרן גייסה במרץ סכום של 103 מליון שקל. במקום החמישי נמצאת דש צמוד בינוני עם גיוס של 71 מליון שקל, ולאחריה הקרן המחקה את מדד התל בונד של מגדל – מגדל MTF תלבונד 20 – עם גיוס של 65 מליון שקל.

גוף קרנות נאמנותהקרן המגייסת ביותר  
שם קרןכמה גייסה במרץ
פסגות פסגות מטרה תחליף לפקדון ריבית בנק ישראל528
מנורה מבטחים מנורה מבטחים (0A) אג"ח בנקים186
אלטשולר שחםאלטשולר שחם צמוד בנוני119
הראל פיאמק"מ מרץ103
דשדש צמוד בינוני 71
מגדל שוקי הון‪ 20 בונד‎ תל‎ FTM65
כלל פיננסיםכלל אינפלציה56
ילין לפידות ילין לפידות מד"פ (מודל דירוג פנימי)52
אקסלנסאקסלנס מנגנון 2014 - אגח לפדיון 29
מיטבמיטב צמוד קצר+אסטרטגיה חכמה24
יובנקיובנק אג"ח בנקים - ביטוח מדורגות22
אפסילון אפסילון מק"מ+אג"ח בנקים20
איילון (כולל הוסטינג)איילון (0B) תיק אג"ח ללא מניות15
תמיר פישמןמניות צמיחה7
מיטב (בהוסטינג)פורסט אג"ח מדורג5
רוטשילד קרן רוטשילד (4D)  אמריקה ערך3
מאור לוסקי מאור לוסקי מדורגת 1.0

רשימת הפודות במרץ

שש הקרנות הפודות בחודש מרץ הן קרנות כספיות, כאשר שתי המקומות הראשונים ברשימת הפודות דומים לפודות בחודש שעבר. כמובן שאין להסיק מהשתתפות ברשימת הפודות דבר מעבר לעובדה שנאמרה בראשית הכתבה, קרי שמדובר בהסטת כספים עם תחושה מתגברת והולכת של בטחון הציבור באקלים הכלכלי. מישהו אמר מחאה? נמתין אותי לקיץ.

הקרן שפדתה הכי הרבה גם החודש, בדיוק כמו בחודש שעבר, היא היא מגדל כספית עם הנפקות מק"מ שפדתה הפעם 417 מליון שקל, שמצטרפים ל-242 מליון שקל שנפדו מהקרן בחודש פברואר. הקרן מנהלת כיום סך של כ-3.8 מליארד שקל לעומת 5.84 מליארד שקל שניהלה בנובמבר 2011.

במקום השני ברשימת הפודות, בדיוק כמו בחודש שעבר, נמצאת דש כספית פרימיום עם פדיון של 341 מליון שקל, שמצטרפים ל-115 מליון שקל שנפדו מהקרן בחודש שעבר. נכון להיום מנהלת הקרן סך של כ-2.2 מליארד שקל, כאשר בסוף אוגוסט 2011 ניהלה הקרן כ-4.1 מליארד שקל.
במקום השלישי מבין הפודות נמצאת אקסלנס כספית פרימיום, עם פדיון של 206 מליון שקל. במקום הרביעי נמצאת כלל פקמ מדינה פלטינום עם פדיון של 100  מליון שקל, ולאחריה פסגות בטא כספית עם פדיון של 45 מליון שקל.

גוף קרנות נאמנותהקרן הפודה ביותר  
שם קרן כמה פדתה במרץ
מגדל שוקי הוןמגדל כספית עם הנפקות מק''מ-417
דשדש כספית פרימיום-341
מיטבמיטב כספית פרימיום-253
אקסלנס אקסלנס כספית פרימיום -206
הראל פיאכספית פלטינום

238-

כלל פיננסיםכלל פקמ מדינה פלטינום-100
פסגות פסגות בטא כספית-45
מנורה מבטחים מנורה מבטחים 0B) EX)(!) תל בונד-21
מאור לוסקי מאור לוסקי תיק 15 -17
אפסילון אפסילון (!) אג"ח פרימיום-14
מיטב (בהוסטינג)תטא לכל מזג אויר-7
ילין לפידות ילין לפידות אג"ח כללי-6
תמיר פישמן מניות חו"ל-5
איילון (כולל הוסטינג)איילון כספית-4
רוטשילד קרן א.ד.רוטשילד (1A) מדד-2
יובנקיובנק מוגנת שער 105-2
אלטשולר שחםאלטשולר שחם ממונפת-1

היקף נכסים בפאנדר

זהו המקום להזכיר כי באתר פאנדר נמצאים נתונים על גיוסים פדיונות בכל קרן וקרן, וכן קיימת האפשרות לקבלת טבלת גיוסים ופדיונות לפי חתכים מוגדרים מראש של – ענף או אפיק השקעה, לפי מנהל השקעות או מנהל קרן. האפשרות לביצוע החתכים מראה תמונה גם על אפיק השקעה – והיכן קרן מסויימת נמצאת מבחינת גיוסים ופדיונות ביחס לקרנות האחרות באותו אפיק. בנוסף, מסייעת האפשרות לביצוע חתך לפי מנהל קרן מסויים להבדיל את מנהלי ההשקעות בקרנות שנמצאות בהוסטינג מהקרנות האחרות. כך לדוגמא מיטב מנהל קרנות בהוסטיג ללא פחות מ-15 מנהלי השקעות שונים.

כעת ניתן לקבל תמונה על היקף נכסים ועל גיוסים ופדיונות בכל אחד ממנהלי ההשקעות הללו. ניתן להבין מדוע פאנדר קוראים לרשות לניירות ערך לצמצם את משך הפרסום של נתוני הקרנות מ-45 יום ל-15 יום. בשוקי ההון בעולם היכולות והמהירות הקיימות הופכות תקופה של 45 יום בפרסום הנתונים לנצח.

הכתבה מתייחסת לנתונים שנשלחו על-ידי בתי ההשקעות המוזכרים בטבלה


הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או  או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן– בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

x