נעם פינקו, פסגות ברוקראז, בתגובה לדו"חות עזריאלי » תוצאות תפעוליות מעל הצפוי‎

 

 
 

עידו אסייג
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
23/11/2014

להלן תגובתו של נעם פינקו, אנליסט פסגות ברוקראז', בתגובה לדו"חות עזריאלי.
 
תוצאות תפעוליות מעל הצפוי
* NOI   - עליה מרשימה של 3% (4 מש"ח) לעומת הרבעון הקודם -285 מש"ח (צפי-280). צמיחה נאה נרשמה במגזר הקניונים, שלמרות צוק איתן רשם עליה נאה בזכות תוצאות טובות בנכסים המובילים בהן חלו עליות שכ"ד והחלפת שוכרים שפיצו על חולשת קניון באר שבע. שאר הצמיחה נובעת ממגזר המשרדים בעיקר בזכות הנבה גדולה יותר (שתלך ותגדל) במרכז בחולון.
 
* שערוכים  - לא בוצעו הרבעון. נרשמה הוצאה של 9 מש"ח בגין השקעות בנכסים.

* FFO – עליה ב FFO מ-193 מש"ח ברבעון הקודם ל-195 מש"ח הרבעון, בעיקר בגלל הגידול ב-NOI. הצפי היה ל-FFO  של 193 מש"ח.

* גרנית – לאחר שברבעון הקודם נמכרה האחזקה בטמבור, הרבעון נחתמו הסכמים למכירת "דרך הים התפלה" וכן הפעילות הסולארית של סופרגז. העסקאות טרם הושלמו.

* שוק הקניונים עדיין חזק והביקוש לשטחי מסחר בנכסים המובילים עדיין גבוה. עם זאת, הסביבה נהיית מאתגרת יותר והחברה אף מציינת כי בשל חשש מעצירה בקצב הצמיחה, המו"מ מול השוכרים מאתגר יותר. נדגיש כי במקומות בהם התחרות מתגברת ניתן לראות פגיעה משמעותית בתוצאות הקניונים (ב"ש, הצפון). להערכתנו קשה להעריך כרגע האם תהיה השפעה לרעה על ה NOI של החברה בטווח הקצר, הואיל ונכסיה מפוזרים היטב ומרביתם נחשבים מהמובילים בארץ ויפצו על תוצאות חלשות בנכסים פחות מוצלחים או כאלה שיפגעו מהגדלת התחרות. הטבות לשוכרים (השתתפות בהוצאות, מבצעי קידום מכירות) בדרך כלל לא יבואו לידי ביטוי ב-NOI אלא בסעיפים אחרים במאזן או ברווח והפסד. האטה כלכלית עלולה להוביל לירידה בפדיונות. (מה שאולי מתחיל לקרות) ולהגביר את הלחץ על השכ"ד בשלב מאוחר יותר. בחברה מציינים כי הפדיונות היו יציבים השנה, לעומת התקופה המקבילה אשתקד, למעט בקניון באר שבע. חודש יולי היה כמובן חלש עבור הקניונים, בעיקר בדרום אך חודש ספטמבר היה חזק מאוד ופיצה חלקית על הירידות של הקיץ.

* בשוק המשרדים, אנו כן מזהים לחץ בשוק על דמי השכירות באזור המרכז, אך החברה מציינת כי הביקוש לנכסי המשרדים שלה הוא רב (100% תפוסה) לאור איכותם ומיקומם ולכן דמי השכירות בהם לא יורדים, ואף עולים.

* ייזום - החברה השקיעה הרבעון כ-484 מש"ח בפיתוח פעילות הייזום שלה. סך ההשקעות בנכסים אלו כבר עומד על כ-2.1 מיליארד ₪ כאשר עוד כ-3.5 מיליארד ₪ יושקעו לאורך השנים. נציין כי בפארק בחולון הושכרו כבר כ-63 אלף מ"ר, חלקם אף בשלב השני שיושלם בסוף השנה הבאה.

* בשורה התחתונה: דוח מפתיע לטובה לחברה שמוכיחה עוצמה גם בתנאי שוק מאתגרים יותר. אנו סבורים כי גם במקרה של האטה החברה תמשיך להציג דוחות סבירים ופעילות הייזום תדע לייצר ערך נוסף בעתיד. כמו בכל הענף, העלנו את מכפיל ה-FFO  שלנו במודל  (מ-13 ל-13.5) בשל הורדות הריבית במשק כך שהעלנו את מחיר היעד מ-120 ₪, ל-124, גבוה בכ-3% ממחיר המניה בשוק והמלצתנו  נשארת החזק.

 .

 


הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או  או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן– בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניניים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

x