הספר "יזמות בגיל השלישי – עסקים קטנים לאנשים גדולים" הינו ספר שנולד מתוך ההתבוננות על מצבה של אוכלוסיית הגיל השלישי ומקומה בחברה המודרנית המערבית.
על פי נתוני הלמ"ס כחצי מהפנסיונרים בישראל מקבלים פנסיה נמוכה מאוד, נושא כאוב שהפך לאחת הבעיות הכלכליות הקשות שניצבות בפני החברה הישראלית. במיוחד לאור העובדה כי תוחלת החיים עולה משמעותית בעשורים האחרונים וצפויה לגדול עוד יותר.
מחברי הספר "יזמות בגיל השלישי – עסקים קטנים לאנשים גדולים" , איתן ליטוין וגי דיין, מבקשים בעזרת הספר החדש לסייע לקוראים בני הגיל השלישי להגשים חלומות, ממקום מאוזן וסולידי, כי זה, לטענתם, הזמן הנכון לעשות זאת מבלי להקריב נכסים". היזמות לדבריהם היא ה"טריגר" שמשחרר את יסודות האמונה התפלה כי הגיל מהווה מגבלה. הספר מסביר כיצד ניתן לנצל את הכישורים, הידע והניסיון שנצבר ככלים להגשמת חלומות. הספר אינו מתעלם ממגבלות וקשיים, אך עם זאת הוא מפריך אמונות מקובעות, מספק כלים מנטליים ומהוות מעין מדריך לצעדים מעשיים.
"יזמות בגיל השלישי – עסקים קטנים לאנשים גדולים" הוא ספר עיון והדרכה חדש מבית הוצאת מדיה 10 , המסביר לקוראים באמצעות דוגמאות וכלים מעשיים כיצד ניתן לעבור מסטטוס הפנסיונר לסטטוס של יזם. המחברים, ליטוין ודיין מאמינים שיש בספר כדי לנהל דיאלוג חדש בין אדם לעצמו. הספר מרים דגל ומסמן נתיבים חדשים באמצעות שזירת סיפורים אישיים של אנשים שהאמינו, רצו מספיק...ועשו". חשוב לציין כי הספר אמנם פונה לאוכלוסיית הגיל השלישי אך ישנם בוודאי חתכי גיל שימצאו בו תשובות טרם הגעתם לגיל הפנסיה.
הכותבים ליטוין ודיין הם מנטורים בהכשרתם (המתנדבים ב"קרן שמש") , יועצים ומאמנים עסקים ואישיים מתמחים באימון למנהלים, אימון עסקי, אימון לשיווק ומכירות, ליווי והדרכת מנהלים בדרגי ביניים ובכירים. איתן ליטוין, בוגר הנדסת טקסטיל תעשייה וניהול באוניברסיטת לידס, הקים וניהל מיזמים תעשייתיים באפריקה, במזרח אירופה ובמרכז אסיה. בכל ידע והבנה נרחבים בפיננסים ובכלכלה. כיום איתן עוסק במנטורינג, ייעוץ ואימון עסקי ומשמש מאמן מוסמך. מרצה ומפרסם מאמרים בנושאי ניהול. גי דיין, שימש בעבר בתפקידי ניהול בכירים בענף התיירות והתעופה, בכל ניסיון רב שנים בניהול, שיווק ומכירות. בוגר אוניברסיטת חיפה. כיום מנטור, מאמן עסקי ואישי מוסמך מרצה, מלמד ומעביר ידע על תהליכים, פעולות ותוצאות בתחומי עיסוק ומקצועי מגוונים.
מדיה 10 – הוצאת ספרים לאנשים פרטיים המומחים בתחומם (קואוצ'רים, אנשי מכירות, אנשי שיווק, אנשי שוק ההון, מומחי תזונה, מומחים בשיטות מיוחדות כלשהן ועוד). מדיה 10 רואה את עצמה כמקום להגשמת חלומות ספרותיים של כותבים: כותבי פרוזה, כותבי סיפורת מקורית, שירה, כותבי ספרי ילדים ועוד. להוצאה גם מחלקת שיווק שתפקידה להפיץ את הערך ואת הידע הטמון בספרים, את ההנאה שבקריאת פרוזה, ואת ההעשרה הקולינרית מספרי מתכונים ייחודיים. ייחודה של מדיה 10 הוא ביכולת להתאים לכל גוף באשר הוא את המארז המתאים, את הספרים הנכונים לפי תפיסת עולמו, ועל ידי כך להפיץ את הספרים בהתאמה למידות הלקוח ולקלוע לטעם הקוראים.
הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן– בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.