סקירת המסחר על ידי פאנדר >> הדולר-שקל בוחן את רמת המפתח של 3.80

 

 
 

עומר רגב
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
13/10/2016

נראה כי הפער בין המגמה של הדולר בעולם ביום שישי, שנסוג לאחור למול המטבעות המרכזיים, לבין המגמה העולה של הדולר-שקל קשור לקריסה של השטרלינג, שהעלתה את רמת החשש בשוק וחיזקה את הדולר למול המטבעות האקזוטיים והמסוכנים, כדוגמת השקל.

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים: "הדולר-שקל ממשיך לדחוף מעלה ובוחן את רמת המפתח של 3.80. פריצה של מחסום 3.80 עשויה להרחיב את התיקון כלפי מעלה לעבר 3.82. עם זאת, בעולם הדולר דווקא ספג מכה ביום שישי ונסוג לאחור לאחר שדוח התעסוקה בארצות הברית היה נמוך מהתחזיות והצביע על תוספת של 156 אלף משרות חדשות בלבד ועלייה של שיעור האבטלה מ-4.9% ל-5.0%. עם זאת, למרות הנתון הראשי המאכזב, פילוח של הדוח דווקא מגלה על עלייה ברמת ההכנסה, שעות העבודה ושיעור ההשתתפות, מה שסייע להמתיק את הדוח. בסופו של דבר, הדוח לא ממש שינה את ציפיות הריבית, כאשר בשוק מתמחרים כעת סיכוי של 60% להעלאת ריבית בדצמבר. נראה כי הפער בין המגמה של הדולר בעולם ביום שישי, שנסוג לאחור למול המטבעות המרכזיים, לבין המגמה העולה של הדולר-שקל קשור לקריסה של השטרלינג, שהעלתה את רמת החשש בשוק וחיזקה את הדולר למול המטבעות האקזוטיים והמסוכנים, כדוגמת השקל. השבוע ימשיכו הנתונים הכלכליים והתבטאויות חברי הפד להכתיב את המסחר בדולר".

טל פלג מנהל מחלקת השקעות אפסילון לסקירת מסחר:
 
הירידה החדה בשערו של המטבע הבריטי משקפת את אי בהירות באשר להשפעות הברקזיט על הכלכלה הבריטית והסכמי הסחר החדשים שירקמו בהמשך. גם ה- ECB מבלבל את המשקיעים עם התבטאות של אחד החברים כי הבנק המרכזי צריך לחשוב על יציאה הדרגתית מתוכנית ההרחבה הכמותית, בעוד שעד לפני כחודש השוק ציפה להגדלה של תוכניות ההרחבה באירופה. הנתונים האחרונים שפורסמו אודות שוק העבודה האמריקני עשויים לדחות את העלאת הריבית עד לאחר הבחירות, מה שיכול להגביר את התנודתיות בשווקים בחודשיים הקרובים. נוכח אי הוודאות מעבר לים ולאור המחירים היחסיים בין שוקי המניות, השוק הישראלי יכול להוות אלטרנטיבה טובה בחלק המנייתי של תיק ההשקעות.

גלעד צור מחלקת המחקר טופ אלפא: המסחר הדליל בשוק המקומי צפוי ללוות אותנו לאורך חודש אוקטובר, יש לציין כי חלק ניכר מהמשקיעים נמצאים בחופשה ולכן לא צפויות תנודות משמעותיות בבורסה בת"א. המסחר באסיה מציג מגמה מעורבת. השווקים באירופה ממשיכים להיסחר ברקע לשיחות בין דויטשה בנק למשרד המשפטים האמריקני והשמועות אשר צצות בנושא זה לגבי הפחתת הקנס מ14 מיליארד דולר ל4-5 מיליארד דולר.

הזהב והכסף מציגים ירידות בשבועיים האחרונים ולעומתם הנפט מציג עליות חדות ומגיע לרמת ה-50$ לחבית. ניתן לומר כי לרוב ישנה קורלציה שלילית בין מחירי הזהב והכסף אל מול השווקים שכן הם מהווים מפלט למשקיעים ברגעי משבר ואי תזוזה של השווקים כלפי מעלה, על כן ניתן להעריך כי זהו בהחלט יכול להיות סיגנל חיובי לשווקים. 

הנושא המרכזי שמניע כרגע את השווקים הוא לא אחר מאשר העימות בין המועמדים לנשיאות ארה"ב כאשר בשווקים הפיננסים מעדיפים את הילארי קלינטון שנוקטת בקו פחות בדלני מטראמפ אשר עלול להביא לזעזוע בשווקים בטווח הקצר. 

דו"ח התעסוקה בארה"ב שוב מאכזב, התחזיות ל175 אלף משרות התנפצו, הדו"ח לספטמבר מציג תוספת של 156 אלף משרות בלבד ושיעור האבטלה טיפס לרמה הגבוה מאז אפריל. 

אנו מעריכים כי העלאת הריבית בחודש דצמבר אכן אפשרית למרות דו"ח התעסוקה המאכזב, עם זאת ניתן לומר כי הבחירות הוא האירוע המשמעותי כרגע שעומד על הפרק.
הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן–בין באופן כללי ובין תחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x