החלטה היסטורית >> הממשלה אשררה את הסכם פריז

עמידה ביעדים הלאומיים להורדת גזי חממה תביא לתועלת למשק הישראלי של כ-100 מיליארד שקל על פני 15 שנה

 

 
 

עידו אסייג
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
16/11/2016

ממשלת ישראל אשררה היום את הסכם פריז, ובכך הוא הפך להחלטת ממשלה מחייבת   

השר להגנת הסביבה זאב אלקין: "הסכם פריז הוא לא רק מחויבות למדינת ישראל להוריד את פליטת גזי חממה כמו כל המדינות המפותחות, אלא גם הזדמנות אדירה לצמיחת תעשיית הקלינטק הישראלית, כמי שתספק פתרונות חדשים טכנולוגיים בתחום של הגנת הסביבה והתמודדות עם שינויי האקלים לעולם כולו"  

מדינת ישראל אשררה היום את מחויבותה להסכם פריז באמצעות החלטת ממשלה, ובכך ישראל הצטרפה ל-109 מדינות, אשר אחראיות ל-79% מהפליטות הגלובליות, שכבר אשררו את ההסכם, אשר נכנס לתוקף ב-4.11.2016. בימים אלו (7-18.11) מתכנסת ועידת האקלים במרקש (22COP) ונידונים בה הצעדים הבאים ליישום ההחלטות מהוועידה בפריז.

עמידה ביעדים הלאומיים להורדת גזי חממה תביא לתועלת למשק הישראלי של כ-100 מיליארד שקל על פני 15 שנה.

כזכור, בוועידת האקלים שהתקיימה בפריס בסוף שנת 2015 (COP21) מדינות העולם חתמו על הסכם גלובלי חדש אשר כולל צעדים אשר יביאו להשקעות של כטריליארד דולר על פני עשור.

כמו כן, ההסכם מקבע את המחויבות של המדינות להפחתת גזי חממה במטרה לעצור את ההתחממות הגלובלית ללא יותר משתי מעלות ביחס לרמת הפליטה שלפני המהפכה התעשייתית, ובהמשך - לחתור להגבלת ההתחממות הגלובלית ללא יותר מ-1.5 מעלות. 

המשמעות המעשית של עמידה ביעדי ההסכם היא מעבר הדרגתי בתוך כשלושה עשורים מכלכלה עולמית לא יעילה ומזהמת, לכלכלה יעילה ודלת פחמן המבוססת על אנרגיות מתחדשות .

על מנת להבטיח את יישום ההסכם התחייבה כל מדינה לסדרת יעדים וצעדים ברורים ליישום. ממשלת ישראל אישרה תוכנית לאומית להפחתת גזי חממה אשר בין השאר קובעת צעדים ותקציבים משמעותיים לעידוד ייעול המשק, קידום אנרגיות מתחדשות והפחתת הזיהום מתחבורה.

השר זאב אלקין יצא מחר לייצג את מדינת ישראל בוועידת האקלים העולמית של מנהיגי העולם ושרי הגנת הסביבה. זהו המפגש ה-22 לאמנת המסגרת של האו"ם בנושא שינוי אקלים מתקיים במרקש שבמרוקו. 

במפגש במרקש דנים בצעדים הבאים ליישום ההחלטות מפריז, ויימשכו הדיונים בנושא יישום המנגנון הבינלאומי לאובדן או פגיעה הקשורים בשינוי אקלים.

מטרת המנגנון היא לתת מענה לאובדן או פגיעה הנגרמים בשל שינוי האקלים, כולל אירועי קיצון של מזג אוויר ואירועים מתמשכים, במדינות מתפתחות הפגיעות במיוחד להשפעות שינוי האקלים.


הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן–בין באופן כללי ובין תחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x