אקסלנס ברוקראז >> דלתא צפויה הערב לדווח על מכירות של כ-314 מיליון דולר ורווח נקי של כ-15 מיליון דולר

צפי לדוח יציב, רואים התאוששות קלה בארה"ב אבל המגמה עוד לא יציבה ועדיין מוקדם לחגוג, הרכישה טומנת פוטנציאל אך גם אתגרים

 

 
 

מיכל אלשיך
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
16/11/2016

  • צפי לדוח "פרווה", יציב ביחס לאשתקד, הרכישה תאוחד לראשונה אך רק חודש אחד 

דלתא תדווח ביום שלישי בערב ותקיים כנס אנליסטים ביום רביעי בבוקר (מאורע שגרתי). הדוח יכלול לראשונה את רכישת CBC, אך רק חודש אחד, שכן תוצאות החברה מאוחדות החל מספטמבר 2016. 

אנו צופים עלייה ברווח הנקי מכ-13 מ' דולר לכ-15 מ', מזה כ-1 מ' מיוחס לרכישה. משמע – הדוח צפוי להיות יציב ביחס לאשתקד. ברמת המכירות אנו צופים עלייה של כ-10%, אך בנטרול רכישה צמיחה מתונה בלבד של כ-2%. ברווחיות התפעולית אנו צופים ירידה קלה מכ-7.7% לכ-7.3%. 
 
  • התאוששות במהלך H2.16 ביחס למחצית הראשונה, אבל מוקדם לחגוג: אין עדיין מגמה ברורה ויציבה של התחזקות, חיים מחודש לחודש...

במחצית הראשונה של 2016 חלה שחיקה במכירות בשל האטה בשוק האופנה בארה"ב, שנבעה בחלקה מהחורף החם והצטברות של מלאים. ברבעון האחרון (רבעון 2 2016) הפעילות בארה"ב הציגה נתונים מאוד חלשים, אף מעבר לצפי, עם ירידה של כ-10% במכירות ושחיקה ברווחיות. לעומת זאת - באירופה, ובייחוד בגרמניה, נצפתה צמיחה נאה, תחת מגזר הגלובל אפר מרקט. 

המחצית השנייה של 2016 צפויה להיות טובה יותר מזו הראשונה, עקב התאוששות בארה"ב וככל שאנו מתרחקים מהאפקט השלילי של החורף החם של 2016. גם נתוניSSS  בשוק בארה"ב מצביעים שיולי היה חודש מאתגר למרבית רשתות האופנה אך באוגוסט וספטמבר חל שיפור. אחרי מחצית ראשונה קשה, המחצית השנייה של 2016 מביאה עימה רוח חיובית יותר, אבל אין עדיין מגמה ברורה והומוגנית של שיפור ולכן אנו סבורים שמוקדם עדיין לחגיגה. באירופה להערכתנו המגמה החיובית תימשך ובישראל, שהיא קטנה ביחס לפעילות, צפויה להמשיך המגמה של צמיחה גבוהה ע"ח רווחיות נמוכה.
  • שינויים בתחזית השנתית יהיו במיקוד בעת פרסום הדוח, אנו צופים חזרה על התחזית 

ברבעון האחרון דלתא עדכנה כי בשל החולשה בשוק האמריקאי, תצליח להערכתה לעמוד רק בטווח התחתון של התחזית ל-2016, הכוללת צפי לצמיחה של כ-1%-3% במכירות (צפי ל-1.1 מיליארד דולר), כולל רכישות עבר ((PJ SALVAGE וכן רווחיות תפעולית של כ-7.2%, ביחס לכ-7.0% ב-2015. למעשה, בנטרול רכישות עבר מדובר בצפי לצמיחה אפסית ב-2016. התחזית הנ"ל היא טרם שקלול הרכישה הגדולה שבוצעה השנה של CBC, בתמורה ל-120 מ' דולר, שצפויה להיכלל החל מספטמבר 2016. המחצית הראשונה של 2016 הייתה חלשה למדי ורבעון 3 צפוי להיות יציב להערכתנו, בנטרול CBC, לכן – את הצפי לעמידה בטווח התחתון של התחזית השנתית תולה החברה בעיקר בצפי לרבעון 4 טוב ביחס לאשתקד. נזכיר כי ברבעון ה-4 של 2015 פקד חורף חם את ארה"ב, מה שהוביל בין היתר להצטברות מלאים ולתחילת תקופת דעיכה בשוק, כלומר מספרי ההשוואה ברבעון האחרון יהיו יחסית פשוטים. דלתא מבססת את התחזית שלה לרבעון 4 טוב יותר על רקע קצב ההזמנות שהיא רואה כעת לרבעון, אך עדיין קיימת אי וודאות, בין היתר בשל התלות במזג האוויר. 

  • ברמת התחרות: דוחות מעורבים מצד המתחרות, שונות ביניהם וקושי לגזור מסקנה ברורה

קמעונאיות ויצרניות האופנה בארה"ב פרסמו עד כה דוחות מעורבים: חלקם בצפי וחלקם חלשים. VFC הגדולה ביותר בענף, פרסמה דוח חלש ואף הורידה תחזיות, אך חלק מהותי מכך בשל ירידה בפעילות הג'ינסים ומדובר במגזר שלא קיים אצל דלתא (ג'ינסים שאינם מותג יוקרה). בסופו של דבר, קשה לגזור מגמה ברורה לרבעון השלישי מתוך הדוחות שפורסמו. GILDAN הקנדית הודיעה ממש היום על הצעתה לרכישת המותג American Apparel. מדובר בחדשות שאין להן להערכתנו השפעה ישירה על פעילות דלתא אבל יש לשים לב כי יביאו לשונות בהתנהגות המניות בתקופה הקרובה.   

  • יש פוטנציאל בטווח הארוך אך אי הוודאות והאתגרים בהצלחת רכישת CBC עדיין מאיימים, ממליצים להמתין לקבלת וודאות גבוהה יותר  

דלתא טומנת בחובה פוטנציאל בט"א בשל פונדמנטלס חיוביים וניהול טוב, אך סיכוני השוק, בדגש על ארה"ב וכן התלות במזג האוויר ובהצלחת הרכישה, שכוללת אתגרים לא קטנים, בין היתר: חיזוק מותג היוקרה בג'ינסים, צמיחה בענף עצמו וכן התייעלות פנימית, עדיין מאיימים. המודל שלנו כולל את תחזיות החברה לעמידה בטווח התחתון ל-2016 וכן שקלול של הרכישה האחרונה (CBC), עם צפי לשיפור בנרכשת בשל התייעלות. בשקלול אלו, אנו מותירים את ההמלצה על תשואת שוק, עם מ"י של 117 ₪, אפסייד של כ-11%. כל עוד לא נראה התייצבות בסביבת הפעילות, שנרגיש עימה בטוחים ו/או תחילת תוצאות בשטח לחיוב עקב הרכישה אנו מעדיפים להמתין למועד כניסה אטרקטיבי יותר ברמת התמחור.


מיכל אלשיך, אנליסטית בכירה באקסלנס ברוקראז'

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן–בין באופן כללי ובין תחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x