תגובת פסגות לדו"חות רמי לוי >> דו"חות מפתיעים, לטובה

המכירות צמחו ברבעון השלישי ב- 21.2% על רקע פתיחת עשרה סניפים חדשים וצמיחה ב- SSS שהסתכמה ב- 1.08%

 

 
 

אילנית שרף
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
28/11/2016

לאחר מספר רבעונים חלשים הרשת מציגה תוצאות מעודדות עם פתיחה מואצת של סניפים מתחילת השנה שהסתכמה ב 11 סניפים חדשים וצפי לפתיחת סניף נוסף עד סוף השנה או חמישה סניפים נוספים עד סוף 2017. המכירות צמחו ב- 21.2% ביחס לרבעון המקביל והסתכמו ב- 1.24 מיליארד ₪. צמיחה של 1.08% ב- SSS, עלייה בשיעור הרווח הגולמי והתפעולי לרמות מעודדות לאחר תקופה ארוכה של שחיקה מתמשכת. 

מכירות

המכירות צמחו ברבעון השלישי ב- 21.2% על רקע פתיחת עשרה סניפים חדשים וצמיחה ב- SSS שהסתכמה ב- 1.08%

הרשת רשמה גידול של 26% בשטחי מכירה נטו (לא כולל מחסנים) ביחס לרבעון המקביל כתוצאה מפתיחת סניפים חדשים . המכירות למ"ר ממשיכות לרדת בדומה למגמה שנרשמה ברבעונים האחרונים. הרבעון נרשמה ירידה נוספת של 4.1% ל- 16.64 אלפי ₪ (גם ביחס לרבעון הקודם נרשמה ירידה מרמה של 16.81, כ- 1%) . הירידה נרשמה על רקע פתיחת סניפים חדשים וקניבליזציה הנגרמת מפתיחה לסניפים יחסית סמוכים, היקפם של הסניפים שנרכשו מרשת יו וזמן ארוך יותר להבשלתם של סניפים חדשים.

רווחיות

הרווח הגולמי של החברה צמחה ב- 22.7%% ושיעור הרווח הגולמי עמד על 21.83% לעומת 21.56% ברבעון המקביל. העלייה בשיעור הרווחיות הגולמית נבעה מפעולות בתחום יבוא בשר טרי וגבינות, מפעילות המותג הפרטי ומהפעלה עצמאית של מרלוג פירות וירקות.

העלייה בשיעור הרווח הגולמי, לצד ירידה בשיעור הוצאות שיווק ומכירה, הנהלה וכלליות הובילו לעלייה חדה בשיעור הרווח התפעולי ל- 3.12% בהשוואה ל- 2.07% ברבעון המקביל ו- 3.01% ברבעון הקודם. חשוב לציין כי הרבעון נרשם שיפור ברווחיות לאחר מספר רבעונים בהם נרשמה שחיקה שנבעה מעלויות תפעול נוכח עלייה בשכר, החשמל והארנונה לצד הכרה בהוצאות מלאות של מרלו"ג פירות וירקות (בעוד ברבעון המקביל רק כמחצית הוכרו תחת ביקורי השקמה).

לסיכום: בעקבות שינויים שחלו בחברה והפוטנציאל הקיים במבנה השוק החדש להעלאת מחירים מצד הרשתות הקמעונאיות, העלנו את מחיר היעד בסוף 2015 וגם את ההמלצה. מודל הערכת השווי לוקח בחשבון שיעור רווחיו תפעולית של 2.9% כאשר במחצית הראשונה של השנה שיעור הרווחיות התפעולית היה גבוה יותר והסתכם ב- 2.95%, מאידך, נוכח הירידה ב- SSS יתכן וקצב צמיחת המכירות יהיה איטי יותר ביחס לתחזיות המוקדמות. כרגע אנו לא משנים המלצה ומחיר היעד, בעיקר נוכח החולשה בנייר שהובילה לפתיחת הדיסקאונט מול השווי הכלכלי. להלן פרמטרים עיקריים שהבאנו בחשבון במודל הערכת השווי :

  1. תוספת של 9 סניפים עד סוף 2016 – פתיחה של חמישה סניפים נוספים במהלך 2016 ותוספת של הסניפים שנרכשו. בהמשך המודל לוקח בחשבון פתיחה איטית יותר של סניפים מידי שנה ובשנה המייצגת 48 סניפים בסה"כ. נציין כי מתחילת השנה פתחה הרשת כבר 11 סניפים.

  2. מכירות  למ"ר בגובה של 70 אלף ₪ בשנה, בהשוואה ל- 80 אלף ₪ בעבר, כתוצאה מתרומה נמוכה יותר הן של סניפים שנרכשו והן של סניפים באזורים "חלשים" יותר.

  3. שיעור רווחיות תפעולית 3.6% בשנה המייצגת.

  4. שיעור היוון 8.3% (לוקח בחשבון פרמיית סיכון של הענף בגובה 2.5%) ושיעור צמיחה לטווח ארוך 1.7%.
נוכח ההתפתחות מתחילת השנה אנו מעריכים כי החברה תצליח לעמוד בתחזית הפרמטרים התפעוליים שהערכנו בתחילת השנה.
 
 אילנית שרף, מנהלת מחלקת מחקר ברוקראז' בפסגות

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן–בין באופן כללי ובין תחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x