אקסלנס >> בנק ישראל צריך להתערב באופן מיידי במסחר במט"ח כדי למנוע המשך התחזקות השקל

כדי לא להעמיק את הפגיעה ביצואנים בעקבות היחלשות היורו

 

 
 

ורד יצחקי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
19/12/2016

ורד יצחקי, ראש תחום מט"ח באקסלנס אומרת כי "היחלשותו המשמעותית של היורו מביאה את סל המטבעות לרמות שפל שמצריכות התערבות מיידית מצד בנק ישראל בכדי למנוע את המשך התחזקות השקל וכדי לא להעמיק את הפגיעה ביצואנים".

יצחקי אומרת את הדברים בעקבות הזינוק אתמול של הדולר ב-1% כששערו היציג נקבע על 3.843 שקלים, והנפילה של היורו בשוק המט"ח המקומי ב-1% כששערו היציג נקבע על 4.008 שקל – שפל של 14 שנה.

יצחקי מסבירה כי "בעקבות העלאת הריבית הדולרית ב-0.25% ביום רביעי השבוע ע"י הפדרל ריזרב, התחזק הדולר באופן משמעותי אל מול המטבעות המובילים. אמנם השוק ציפה להעלאת הריבית ומהלך זה לא היה משום הפתעה לסוחרים אך דבריה של ג'נט ילן, יו"ר הפדרל ריזרב, כי הריבית הדולרית עשויה לעלות במהלך 2017 שלוש פעמים, משכו את הדולר להתחזקות הדרגתית במהלך המסחר. משמעות התחזקותו של הדולר היא היחלשות היורו במסחר בעולם וגם בישראל אל מול השקל. היורו נחלש אל מול השקל והגיע לעבר רמת שפל היסטורית של 4 שקלים ליורו. משמעות היחלשותו של היורו והמטבעות המובילים היא כי השקל ממשיך להתחזק אל מול מטבעות אלו".

יצחקי סבורה כי "כאשר בנק ישראל בוחן את שוק המט"ח ואת חוסנו של השקל הוא אינו בוחן זאת אל מול הדולר בלבד אלא אל מול סל המטבעות. ולכן, למרות שהדולר התחזק אל מול השקל (3.843 שקל לדולר), היחלשותו המשמעותית של היורו מביאה את סל המטבעות לרמות שפל אשר מצריכות התערבות מצד בנק ישראל בכדי למנוע את המשך התחזקות השקל".

יצחקי מעריכה כי "ברמות השפל הנוכחיות של היורו ולאור הבעיות של אירופה, לצד חוסנה של הכלכלה האמריקאית, צפוי היורו להמשיך ולהיחלש אל מול הדולר לעבר רמת 1.000 ואף יותר. היחלשותו של היורו תבוא לידי ביטוי גם בשוק המקומי אל מול השקל, כאשר המשך ההיצעים במסחר המקומי אשר ימנעו את פיחות השקל אל מול הדולר יובילו להיחלשות משמעותית של היורו אל מול השקל לעבר רמת 3.90 ואף מתחת. התערבות מצד בנק ישראל תמיד מתבצעת במסחר בדולר/שקל ועל ידי תמיכה בשער הדולר אל מול השקל יצליח בנק ישראל למנוע הידרדרות בשערו של היורו אל מול השקל. אפשרות נוספת היא פיחות של השקל שנובע מביקושים בשוק לדולרים. פיחות השקל ימתן את היחלשותו של היורו אל מול השקל".

יצחקי אומרת כי "היצואן הישראלי נפגע היום גם מהתרחבות בפער הריביות שבין הדולר לשקל, פער אשר מייקר את עלות הגידור של שער החליפין וכן מהיחלשות המטבעות המובילים אל מול השקל. לכן, העובדה כי היורו נחלש משמעותית בתקופה האחרונה והגיע לרמות שפל מצריכה התערבות מיידית מצידו של בנק ישראל על מנת שלא להעמיק את היקף הפגיעה ביצואנים".

יחד עם זאת, מציינת יצחקי כי "חשוב להבהיר כי התערבויות במסחר אינן יכולות להשפיע לאורך זמן ועל כן בטווח הארוך נדרש בנק ישראל לבחון וליישם מדיניות מוניטרית נכונה ומתאימה לתמיכה בפיחות השקל".
 
האמור לעיל למטרת אינפורמציה בלבד. האמור לעיל אינו מהווה בשום צורה שהיא תחליף לייעוץ השקעות המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל התקשרות בין חברות מקבוצת אקסלנס נשואה לבין הלקוח תעשה באמצעות הסכם ו/או כל פרוצדורה אחרת בהתאם לדרישת החברה הרלוונטית, ותנאי ההתקשרות עם אותה חברה הם אלו אשר יחייבו בהתקשרות עם אותה חברה.

לחברות מקבוצת אקסלנס נשואה זיקה למוצרים פיננסיים בשל היותה חלק מקבוצת אקסלנס אשר הינה חלק מקבוצת דלק, עוסקת, בין היתר, בניהול תיקי השקעות, מסחר בניירות ערך, שיווק השקעות, ביצוע פעולות בבורסה, בבנקאות להשקעות, חיתום והפצה להנפקות. 

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן–בין באופן כללי ובין תחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x