הבורסה לני"ע >> המסחר בבורסה בתל-אביב בשבוע השני של שנת 2017 התאפיין בירידות שערים במרבית מדדי המניות המובילים

הנפקות גדולות בשוק איגרות החוב בשווי כולל של כ-3.3 מיליארד שקל

 

 
 

הבורסה לניירות ערך
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
16/01/2017

המסחר בבורסה בתל-אביב בשבוע השני של שנת 2017 התאפיין בירידות שערים במרבית מדדי המניות המובילים; הנפקות גדולות בשוק איגרות החוב בשווי כולל של כ-3.3 מיליארד שקל.

מדדים: מדד ת"א–25
ירד השבוע ב-1.2%, לאחר ירידה של 0.2% בשבוע הראשון של 2017.

מדד ת"א–100

ירד השבוע ב-1.7%, לאחר עלייה של 0.6% בשבוע הראשון של 2017.

מדד ת"א–ביטוח

ירד השבוע ב-2.1%, לאחר ירידה של 1.5% בשבוע הראשון של 2017.

הנפקות:

הנפקת מניות 

השבוע בוצעה הנפקה אחת לציבור בשוק המניות בסך כ-84 מיליון שקל ע"י חברת הקלינטק אנרג'יקס.

הנפקת איגרות חוב חברות 

השבוע בוצעו שש הנפקות של איגרות החוב לציבור ע"י חברות בסך כ-3.3 מיליארד שקל: 

  • שלוש חברות נדל"ן גייסו כ-1.2 מיליארד שקל. מתוכם כ-0.9 מיליארד שקל גויסו בהנפקה של שלוש סדרות אג"ח ע"י מליסרון. 

  • החברה לישראל ובנק דיסקונט גיסו כ-0.8 מיליארד שקל כ"א. החברה לישראל הנפיקה אג"ח צמוד דולר, ואילו בנק דיסקונט הנפיק לציבור אג"ח שקלי בריבית קבועה מסוג COCO הכולל מנגנון למחיקת קרן בקרות אירוע הפסד קרן או אי קיימות.

  • חברת הביטוח הפניקס גיוסי הון גייסה כ-0.5 מיליארד שקל באמצעות אג"ח שקלי בריבית קבועה.
הנפקת איגרות חוב מדינה

משרד האוצר ביצע השבוע הנפקה ראשונה השנה של איגרות חוב בבורסה בתל אביב בסך כ-1.1 מיליארד שקל. 

משרד האוצר ביצע הנפקת ענק של אג"ח באירופה וגייס כ-2.25 מיליארד אירו באמצעות שתי סדרות אג"ח ובריביות הנמוכות ביותר במטבע אירו: 1.5 מיליארד אירו גויסו באמצעות אג"ח ל-10 שנים בריבית קופון 1.5%, ו-0.75 מיליארד אירו גויסו באמצעות אג"ח ל-20 שנה בריבית קופון 2.375%.

ידיעות שונות:

משקיעי חוץ

בנק ישראל פרסם השבוע נתונים מהם עולה כי משקיעי חוץ מכרו בנובמבר מניות בתל-אביב בסך כ-330 מיליון דולר נטו, זאת לאחר מכירות נטו בסך כ-280 מיליון דולר נטו באוקטובר.

כמו כן, בנובמבר מכרו משקיעי חוץ אג"ח ממשלתי בסך כ-370 מיליון דולר נטו, לאחר רכישות בסך כ-130 מיליון דולר נטו בחודש הקודם. משקיעי חוץ לא ביצעו פעילות מהותית במק"מ בנובמבר, וזאת לאחר מכירות בסך כ-90 מיליון דולר נטו באוקטובר.


נתוני מדדי מניות ענפיים ומטבע חוץ:
מדדים ענפיים


 

השבוע

מתחילת השנה

 

ת"א טק-עילית

-0.2%

-1.2%

ת"א-בנקים

0.7%

2.0%

ת"א נדל"ן-15

0.5%

3.7%


מטבע חוץ

 

השבוע

מתחילת השנה

 

דולר/שקל

-0.5%

-0.5%

אירו/ שקל

0.0%

0.7%


הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן–בין באופן כללי ובין תחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x