ועדת הכספים מאשרת >> חברות ציבוריות קטנות ובינוניות יעברו לדיווח חצי שנתי

 

 
מנכל איגוד החברות הציבוריות אילן פלטומנכל איגוד החברות הציבוריות אילן פלטו
 

מיכאל לוי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
19/02/2017

יו"ר ועדת הכספים משה גפני אימץ את בקשת איגוד החברות הציבוריות למעבר לדוחות חצי שנתיים בחברות קטנות ובינוניות. מנכ"ל האיגוד אילן פלטו: "בשורה משמעותית לשוק ההון, נפעל להרחבת התחולה לחברות נוספות" 

בשורה רגולטורית וכספית משמעותית עבור החברות הקטנות והבינוניות שנסחרות בבורסה הישראלית. יו"ר ועדת הכספים משה גפני אישר היום את רפורמת מדרג רגולציה, זאת בהמשך למאבק ארוך שניהל איגוד החברות הציבוריות בנושא משנת 2012. על פי הרפורמה, חברות בשווי שוק של עד 300 מיליון שקל יוכלו לבחור לעבור לדיווח חצי-שנתי, ולא יצטרכו לפרסם דוחות בכל רבעון. המעבר לדיווח חצי שנתי יחל בקרוב, זמן קצר לאחר פרסום התקנות ברשומות, והוא תקף לחברות שלא הנפיקו אג"ח לציבור, ושאינן משתייכות למדדי המניות המובילים. על פי הערכות, מדובר בהקלה רגולטוריות שתקפה לכ-200 חברות ציבוריות שנסחרות בת"א. 

במסגרת ההקלה התקבלה עמדת איגוד החברות הציבוריות ביחס לאי פרסום דו"ח חלופי כלשהו ברבעון הראשון והשלישי, וכן נקבע כי אימוץ ההקלה ייקבע וולונטרית, על פי עמדת התאגיד, מבלי צורך לפעול לקבלת אישור מיוחד. לבקשת האיגוד נקבע כי בעוד שנה תדווח הרשות לני"ע לוועדת הכספים על אופן יישום ההקלה בפועל, כאשר המטרה היא לבחון הרחבה של ההקלה לחברות נוספות.

לדברי מנכ"ל איגוד החברות הציבוריות אילן פלטו: "מדובר בבשורה משמעותית לכל החברות הציבוריות ובעיקר לחברות הקטנות והבינוניות שכורעות תחת עול הרגולציה. ברצוני להודות ליו"ר ועדת הכספים משה גפני וליו"ר רשות ני"ע פרופ' שמואל האוזר על שאימצו את בקשת האיגוד ועל מחויבותם להמשך הפחתת הרגולציה על החברות הציבוריות. אני משוכנע שבאמצעות מהלך משולב של כלל הגופים- הבורסה, רשות ני"ע, ועדת הכספים, משרדי המשפטים והאוצר ובעיקר רשות המסים, נוכל להוביל לעידן חדש בבורסה הישראלית" .

מצורפת הצעת החוק למדרג רגולציה שהוגשה לוועדת הכספים, ודרישת איגוד החברות הציבוריות למדרג רגולציה משנת 2012. 

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן–בין באופן כללי ובין תחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x