שנה נוספת של שיפור משמעותי ברווחיות נייר חדרה

בשנת 2016 ה-EBITDA צמח בכ- 14% והסתכם בכ- 151 מיליוני שקלים – 9% מההכנסות

 

 
 

עומר רגב
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
05/03/2017

בשנת 2016 ה-EBITDA  צמח בכ- 14% והסתכם בכ- 151 מיליוני שקלים – 9% מההכנסות

הרווח התפעולי, לפני הוצאות והכנסות אחרות, גדל ב-69%  והסתכם בכ- 61 מיליוני שקלים לעומת כ- 36 מיליוני שקלים אשתקד

רבעון רביעי ברציפות של רווח נקי. הרווח הנקי השנתי – 12 מיליוני שקל

מנכ"ל נייר חדרה, גדי קוניא, מסר: 

"אנו גאים להציג היום את תוצאות שנת 2016, שמסכמות תהליך מאומץ של השבחה והתייעלות, שהובילו עובדי ומנהלי החברה. הודות למיקוד בשיפור הרווחיות, הצלחנו להפוך את נייר חדרה לחברה איתנה, נזילה ורווחיות.

אנחנו סבורים כי קיים פוטנציאל השבחה ניכר, נוסף ושלפנינו עוד כברת דרך משמעותית. נושא היעילות התפעולית, עליו שמנו דגש רב, ימשיך להעסיק אותנו גם בעתיד, שכן רק יעילות תפעולית מצטיינת, בסטנדרטים בינלאומיים, תסייע לנו להתחרות בהצלחה בשווקים המקומיים והבינלאומיים בהם פועלת נייר חדרה.

חוסנה של החברה ופוטנציאל הצמיחה והרווחיות שלה נובעים מהמבנה האינטגרטיבי בו מוצרי חוליה אחת בשרשת הערך, משמשים חומרי גלם עבור החוליה הבאה אחריה בשרשרת. 

כחברת המיחזור הגדולה בישראל בתחומי הנייר והפלסטיק, אנו מעודדים מהמגמות המתמשכות בעולם ובארץ להגדלת רמות המחזור והשימוש בחומרי גלם ומוצרים ממוחזרים.

ברצוני להודות לעובדי החברה ומנהליה על העשייה הרבה. אני סמוך ובטוח כי המשך שילוב הכוחות יסייע לחברה להמשיך והציג שיפור ברווחיותה גם בשנים בקרובות"

נייר חדרה, בשליטת קרן פימי (59%), מפרסמת את תוצאותיה לרבעון הרביעי ולשנת 2016. החברה מדווחת על רבעון רביעי ברציפות של רווח נקי ועל גידול של כ-14% ב-EBITDA השנתי לכ-151 מיליון שקל.   

ההכנסות בשנת 2016 הסתכמו בכ-1.6 מיליארד שקל בהשוואה להכנסות של כ-1.7 מיליארד שקל ב-2015. הקיטון במכירות נבע בעיקר מירידה בהכנסות מגזר ניירות אריזה  ומגזר ניירות כתיבה והדפסה. הגורם המרכזי לירידת ההכנסות במגזר ניירות האריזה היה ירידת מחירי מכירה עולמיים. מנגד, במגזר מוצרי אריזה וקרטון חל גידול במכירות בשנת 2016 בהשוואה לשנת 2015. 

הרווח התפעולי לפני הוצאות והכנסות אחרות, ברבעון הרביעי גדל, על אף הירידה בהכנסות והסתכם בכ-15 מיליון שקלים, עלייה לעומת רווח תפעולי של כ-13 מיליון שקלים ברבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי לפני הוצאות והכנסות אחרות ב-2016 הסתכם בכ-61 מיליון שקלים, גידול של כ-70% בהשוואה לשנת 2015. השיפור ברווח התפעולי הושג הודות  להתאמת עלות המכר לירידה בהכנסות והפחתת עלויות המכירה, השיווק וההנהלה.

ה-EBITDA ברבעון הרביעי של השנה הסתכם בכ-38 מיליון שקלים, המהווים כ-10% מסך ההכנסות, וזאת בהשוואה לכ-36 מיליון שקלים, שהיוו כ-8% מסך ההכנסות, ברבעון המקביל אשתקד. נייר חדרה הציגה ב-2016 שיפור ב-EBITDA, ביחס לשנה שעברה, בכל אחד מהרבעונים של השנה. ה-EBITDA בשנת 2016 הסתכם בכ-151 מיליון שקלים, גידול של כ-14% בהשוואה ל-132 מיליון שקלים אשתקד. שיעור ה-EBITDA ב-2016 עמד על כ-9% מסך ההכנסות, בהשוואה לשיעור EBITDA של כ-8%, ב-2015. תהליך ההשבחה וההתייעלות התפעולית, שעברה וממשיכה לעבור החברה בשנתיים האחרונות, איפשר את הכפלת ה-  EBITDA  בתוך שנתיים (2014-2016) מכ- 76 מיליון שקלים לכ- 151 מיליון.

הוצאות המימון ברבעון הרביעי של 2016 קטנו והסתכמו בכ-7 מיליון שקלים, וזאת ביחס להוצאות מימון של כ-14 מיליון שקלים, ברבעון המקביל אשתקד. הוצאות המימון בשנת 2016 הסתכמו בכ-46 מיליון שקלים, קיטון של כ-27% בהשוואה ל-63 מיליון שקלים, אשתקד. הירידה בהוצאות המימון, נובעת בעיקר מפירעון אגרות חוב וההלוואות ומקיטון בהוצאות הריבית בגינן.  

הרווח הנקי ברבעון הרביעי של 2016 הסתכם בכ-4 מיליון שקלים לעומת הפסד של כ-56 מיליון שקלים ברבעון המקביל אשתקד, שנבע מרישום הוצאות אחרות בעלות אופי חד פעמי, בעיקר הפרשה לירידת ערך. הרווח הנקי ב-2016 הסתכם בכ-12 מיליון שקלים, בהשוואה לרווח נקי בסך של כ- 197 מיליון שקלים ב-2015, בה נרשם רווח חד פעמי, כתוצאה ממכירת חוגלה. 

אודות נייר חדרה:
נייר חדרה שבשליטת קרן פימי, הינה החברה המובילה בארץ בתחום האריזה, הנייר והמיחזור. "אמניר", שבבעלותה המלאה של נייר חדרה, הינה החברה המובילה בישראל בתחום עיבוד ומחזור פסולת נייר ופלסטיק. נייר חדרה הינה יצרן נייר האריזה היחיד בישראל וחברת הבת "כרמל" מייצרת ומשווקת אריזות קרטון גלי ואריזות למוצרי צריכה. בנוסף, עוסקת נייר חדרה בייצור ושיווק ניירות אריזה וניירות כתיבה והדפסה ובשיווק ציוד משרדי.


הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן–בין באופן כללי ובין תחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x