IBI >> איך זה שהנפט יורד ל- 43$ ואנחנו עדיין לא שומעים את כל סיפורי הבדיעבד על מיתון בסין?

 

 
 

ליאור יוחפז
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
26/06/2017

טכנית, עבר עלינו שבוע דיי משעמם מבחינת נתונים, שום דבר מיוחד. אבל במסחר, שבוע סוער.

השבוע התחיל עם מימוש במניות הטכנולוגיה שכבר הספקנו לשכוח. סוף השבוע היה בסימן ראלי במניות הפארמה. ומעל הכל מרחף הנפט שממשיך לזחול מטה.

הריצה במניות בפארמה בסוף השבוע הגיעה על רקע דיבורים בארה"ב שהצעדים של ממשל טראמפ בשוק הפארמה יהיו מתונים יותר ושאין להם כוונה להמציא משהו חדש. בנוסף, גם צבר תרופות חדש וגדול של חברות הפארמה מוסיף עוד רוח גבית לסקטור.
 
הנפט, איך זה שהנפט יורד ל- 43$ ואנחנו עדיין לא שומעים את כל סיפורי הבדיעבד על מיתון בסין?

אז זה כי נראה בינתיים שהזחילה ל- 43$ מגיעה מצד ההיצע, ארה"ב ממשיכה להגדיל את התפוקות ורואים את זה גם המדינות אפריקה הקטנות. ארה"ב צפויה בעתיד הקרוב לעקוף את סעודיה בהפקת הנפט, תנועת מלקחיים של הורדת תפוקות בסעודיה למול טכנולוגיה מתקדמת בארה"ב שהופכת את פצלי השמן לרווחיים גם ב- 40$.

ובמשחק הזה חשוב להבין שהסעודים מורידים תפוקות כדי לעצור את היצור בארה"ב, ההנחה של הסעודים היא שארה"ב לא יכולה לייצר ברמות מחיר נפט של 40$, לא רווחי להם. אבל ככל שארה"ב תמשיך לעלות תפוקות ברמות מחירים כאלו, הסעודים יבינו שאין טעם להוריד תפוקות היות ואמריקאים ממשיכים לייצר. וכשזה יקרה נראה את הסעודים מייצרים בתפוקה מלאה ומורידים עוד את מחיר הנפט. גם צריך לזכור שהכלכלה הסעודית נכנסה לתהליך של פיתוח כלכלה שלא תלויה בנפט, נגמלים מהנפט, כמו מה שרוסיה עשתה (דיי בהצלחה לפי הנתונים משם), ככל שהכלכלה שלהם תהיה פחות תלויה בנפט כך ירשו לעצמם להעלות חזרה את התפוקות.
 
ומצד שני, אם השוק יתחיל לחשוד שהירידות במחיר הנפט מגיעות מצד הביקוש...זה יכול להיות כואב, כי הסיפור הזה ישתלב יפה עם ההשתטחות של העקום בארה"ב ויפול על שווקי מניות לא זולים.

ליאור יוחפז מנהל השקעות ראשי IBI גמל והשתלמות

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן–בין באופן כללי ובין תחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x