הותמ"ל אישרה תכנית של כ-900 יחידות דיור בבאר יעקב והפקדת תכנית לתוספת של כ-7,800 יחידות דיור ו כ- 240,000 מ"ר לתעסוקה בעפולה

 

 
 

קרן מרדכי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
21/07/2017

הוועדה לקידום מתחמים מועדפים לדיור (הותמ"ל) שבמנהל התכנון, החליטה היום (ד') בישיבתה על אישור תכנית למגורים בבאר יעקב וכן על הפקדת תכנית בעפולה אשר תכלול שכונת מגורים, אזור תעסוקה ותעשייה ופארק עירוני.

התכנית בבאר יעקב קודמה והוגשה על ידי רשות מקרקע ישראל ותוכננה על ידי ישראל רוזיו

שכונת המגורים כוללת כ-900 יחידות דיור במבני מגורים בני 8-18 קומות, שטחים למסחר שכונתי,  שטחים פתוחים ושטחים ציבוריים לרווחת התושבים בשכונה וכן לתושבי מתחם הרצל שנמצא סמוך לתכנית ומיועד לפינוי בינוי עתידי.

התכנית בעפולה קודמה והוגשה על ידי רשות מקרקעי ישראל ותוכננה על ידי אדריכל רפי לרמן.

שכונת המגורים ממוקמת מדרום לעיר, כוללת כ-7,800 יחידות דיור בבניינים בני 6-12 קומות, מתוכם 1,500 יחידות דיור קטנות ו-400 יחידות דיור מוגן, כ- 9,500 מ"ר מסחר בחזיתות מסחריות בקומה הראשונה של בנייני המגורים וכן כ -14,000 מ"ר במגרשים למסחר, שטחים למבנים ומוסדות ציבור ושטחים ציבוריים פתוחים אשר ישרתו את האוכלוסייה הצפויה להתגורר בשכונה. במסגרת התכנית מתוכנן גם פארק עירוני של 120 ד' לרווחת תושבי השכונה, העיר והאזור.

עוד התכנית מציעה אזור תעסוקה ובו 238,000 מ"ר אשר יהיה ממוקם בסמיכות לאזור התעשייה העירוני ובנגישות גבוהה לכניסה לעיר וצפוי להרחיב את היצע מקורות התעסוקה באזור.

כמו כן התכנית מציעה כביש טבעתי נוסף לעפולה אשר ישמש כרחוב עירוני פעיל ויחבר בין אזור התעסוקה העירוני ולבין לשכונת המגורים שיהווה עוגן לתכנון עתידי של שכונות בדרום עפולה וכן מתוכננת במסגרת התכנית הסטה של דרך מספר 60 וחיבורה במחלף חדש לדרך 71.

דקלה פרסיקו, מתכננת הותמ"ל ציינה כי התכנית הינה משמעותית לפיתוח העיר עפולה כ'בירת העמק' ובה שכונה המתוכננת כך שתעודד חיי רחוב פעילים, נסיעה במגוון כלי תח"צ ונגישות גבוהה למקורות תעסוקה עירוניים. מרכיבים אלו יהוו עוגן לצמיחת מרחב עמק יזרעאל ומשיכת אוכלוסייה לצפון הארץ.

בתחילת הדיון הוועדה ציינה את סיום תפקידו של ערן ניצן אשר כיהן כיו"ר הועדה מזה שנתיים ובימים אלה עובר לתפקיד הציר הכלכלי בארה"ב. בתקופה זו הועדה קיימה כ-70 דיונים והביאה לאישור של כ-72,000 יחידות דיור בכלל הארץ תוך פתרון סוגיות מורכבות של תשתיות ואיזון בין מגוון קונפליקטים תכנוניים. חברי הועדה ביקשו להודות ליו"ר היוצא על תרומתו לקידום הפעילות המשמעותית בוועדה שעיקרה הגדלת היצע הדיור ותרומה משמעותית לעמידה ביעדים שממשלת ישראל קבעה במסגרת הצעדים הדרושים לפתרון משבר הדיור.



הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן–בין באופן כללי ובין תחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x