אקסלנס >> המשך קיפאון בשוק הנדל"ן והגדלת היצע הדיור במקביל יכבידו על התפתחות סעיף הדיור במדד ומכאן על האינפלציה בשנים הקרובות

 

 
 

קרן מרדכי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
20/08/2017

אביתר בן-דוד, אנליסט מאקרו במחלקת המחקר והאסטרטגיה של אקסלנס, מגיב לפרסום מדד חודש יולי שירד ב-0.1%. "חודש שני ברציפות שמדד המחירים לצרכן מפתיע לשלילה. חודש שני ברציפות שהשפעתו של השקל החזק ניכרת על הנתונים. חודש שני ברציפות של ירידות חדות במחירי ההלבשה וההנעלה, מחירי הריהוט והציוד לבית ומחירי המכוניות, כולם סעיפים המושפעים משערו של המטבע. בבנק ישראל לא סתם סימנו את התחזקותו של השקל כסיכון המרכזי לעליית המחירים בישראל. אנו עוד חששנו שלאור הקיפאון בשוק הנדל"ן, המשקולת המרכזית על מדד חודש יולי עשויה להגיע מכיוון מחירי השכירות. זו דווקא לא באה לידי ביטוי ומחירי השכירות עלו ב-0.9%, בהתאם לציפיות המוקדמות".

בן-דוד אומר כי "אין ספק שבבנק ישראל כבר הבינו מזמן שלאינפלציה בישראל עוד יקח זמן להגיע. עם זאת, מבחינתם המצב היה חמור בהרבה במידה וסעיף הדיור, העוגן החיובי לאינפלציה בישראל בשנים האחרונות, היה מאכזב גם הוא. חודש יולי סומן בשנים האחרונות כ'חודש הדגל' של סעיף הדיור, בו מתקבל שיעור העלייה הגבוה ביותר שלו. לשמחתם של מקבלי ההחלטות בבנק הסעיף עמד בציפיות, ובדומה לשנתיים הקודמות הצליח לרשום בחודש יולי עלייה נאה (0.9%), שמפצה חלקית על שיעורי השינוי המאכזבים שהציג מתחילת השנה".

לדברי בן-דוד, "לאור ביטול חוק מס דירה שלישית ייתכן ובתקופה הקרובה ימשיך הסעיף 'לזחול' כלפי מעלה ולתקן חלק מההכבדה לעליית המחירים שיוצרים השקל החזק והפחתות המחירים הממשלתיות. עם זאת, במבט לשנים הבאות, לא היינו מציעים לבנות על הסעיף ככזה שיביא את רמת האינפלציה אל היעד הנחשף של בין 1.0% ל-3.0%". בן-דוד מעריך עוד כי "לאינפלציה בישראל עוד יקח זמן לעלות בצורה משמעותית. המשך קיפאון בשוק הנדל"ן והגדלת היצע הדיור במקביל יכבידו גם על התפתחות סעיף הדיור ומכאן על האינפלציה כולה בשנים הבאות. הסיכון לירידה בציפיות האינפלציה הארוכות בישראל ממשיך להיראות לנו גדול יותר מהסיכוי לעלייה משמעותית שלהן". בן דוד ממשיך להעריך כי "רמת ריבית בנק ישראל תישאר ללא שינוי למשך תקופה ארוכה מאוד"



הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן–בין באופן כללי ובין תחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x