רשות ניירות ערך >> פרסומים חדשים בנושא תעודות סל

 

 
 

רשות ניירות ערך
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
09/02/2016

במענה לפנייתכם אשר הוגשה על ידכם, הריני להביא בפניכם את עמדת סגל רשות ניירות ערך (להלן: "סגל הרשות") בנושא שבנדון. עמדה זו מבוססת על מסכת העובדות כפי שנפרשה על ידכם בפנייתכם שבסימוכין ועליה בלבד, ובהנחה כי מסכת זו משקפת את כל המידע והנתונים הרלבנטיים לנדון.

רקע

במסגרת ההיערכות לתיקון 21 לחוק השקעות משותפות, התשנ"ד - 1994, גובש מתווה פעולה,המקובל על הנאמנים למחזיקי תעודות הסל ועל מנפיקי תעודות הסל, המעגן את האופן בו תיערך עבודת הפיקוח והבקרה של הנאמן על תעודות הסל טרם כניסתו לתוקף של התיקון האמור (להלן: "מתווה נאמנים" או "המתווה").

בפנייתכם נתבקש סגל הרשות לאשר כי מנהלי תעודות הסל רשאים לבצע את הפעולות הבאות

(או לחלופין, שהפעולות הבאות שיבוצעו על ידי מנהלי תעודות הסל מתיישבות עם הוראות הדין):

1. תיקונים לשטר הנאמנות

1.1 יבוצע תיקון לשטרי הנאמנות של תעודות הסל, באופן אשר יעגן ויסדיר את סמכויות הנאמן והתחייבויות המנהל, כמפורט בסעיף 2 לפנייתכם;

1.2 במסגרת התיקון לשטר הנאמנות שכרו של הנאמן יקבע כשיעור באחוזים מגודל הנכס המנוהל, חלף סכום קבוע (כפי שהוא כיום), וכי שכר הנאמן ימשיך להיות משולם על-ידי המנהל, כפי שהיה טרם התיקון.

2. אופן הצגת פרטים בדיווחי המנהלים

2.1 הצגת שכר מנהל בנפרד משכר הנאמן בדיווחי המנהל ובפרסומיו, כך שבכל מקום שבו יצוין בדיווח ובפרסום דמי ניהול בשיעור באחוזים יצוין שכר מנהל באחוזים ולצידו יצוין בנפרד שכר הנאמן

2.2  במועד שבו ייכנס לראשונה לתוקף התיקון לשטר הנאמנות, יוציא כל מנהל דיווח לכל תעודה שבניהולו, במתכונת שתורה הרשות, כאשר אופן הצגת הפרטים בדיווח יהיה בהתאם למפורט בפנייתכם.

עמדת סגל הרשות

הרינו להודיעכם כי סגל הרשות אינו מוצא לנכון להתערב בביצוע הפעולות המפורטות במכתבכם. כמו כן איננו מביעים עמדה ביחס ללוחות הזמנים המפורטים בסעיף 2 למכתבכם.

יודגש, כי אין לראות בעמדת סגל הרשות כפי שמובאת במכתב תשובה זה משום הבעת עמדה או התייחסות להוראות דין אחר שאינו מצוי תחת פיקוח הרשות.

עוד יודגש, כי עמדת סגל הרשות כפי שהוצגה במכתב תשובה זה מבוססת על העובדות המתוארות בפנייה, ולפיכך כל שינוי בנסיבות או בתנאים המתוארים בה עלול להוביל למסקנה אחרת מזו המובאת בתשובה. סגל הרשות אינו מביע עמדה לגבי כל שאלה אחרת העשויה לעלות מן האמור במכתבכם שבסמך.

עמדת סגל הרשות לעיל מבוססת על מצב הדין כיום בחוק ניירות ערך, התשכ"ח-1968. עמדתנו כאמור לעיל תהיה בתוקף עד מועד כניסתו לתוקף של תיקון 21. לאחר כניסת התיקון האמור לתוקף, הסוגיה שבנדון תחייב בחינה מחדש.

הריני להודיעכם, כי בהתאם לנוהל פנייה מקדמית לרשות לניירות ערך, בקשת החברה כמו גם מכתב תשובה זה יפורסמו במלואם באתר הרשות

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן– בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x