בואינג צופה כי השוק הסיני יזדקק ליותר מ-7,200 מטוסים חדשים ב-20 השנים הבאות

היקף הביקוש הכולל צפוי להסתכם ב-1.1 טריליון דולר

 

 
אילוסטרציה בלבד אילוסטרציה בלבד
 

איתי שלוסברג
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
12/09/2017

  • היקף הביקוש הכולל צפוי להסתכם ב-1.1 טריליון דולר

  • גידול של 6.3% לעומת התחזית אשתקד הודות להתחזקות הכלכלה הסינית

  • כ-75% מכלל ההזמנות הצפויות יהיו של מטוסים צרי גוף
חברת בואינג, יצרנית המטוסים המובילה בעולם וספקית המטוסים המסחריים הגדולה ביותר בסין, צופה דרישה ל-7,240 מטוסים חדשים במהלך 20 שנים הבאות, בשווי של כ-1.1 טריליון דולר. 

דו"ח התחזית השנתי של בואינג, בנושא שוק התעופה הסיני, לשנת 2017, מציג גידול של 6.3% בביקוש למטוסים מסחריים, לעומת התחזית המקבילה אשתקד.
 
רנדי טינסת', סגן נשיא בואינג לשיווק ומכירות: "התחזית הנוכחית נתמכת בצמיחה המתמדת של הכלכלה הסינית, ההשקעה המרובה של סין בתשתיות, מעמד הביניים המתפתח וההתחזקות המתמשכת של שוק התעופה המסחרית". טינסת' הוסיף: "קצב הגידול של צי המטוסים הסיני צפוי לעבור את הממוצע העולמי. אנו חוזים כי כ-20% מהביקוש למטוסים חדשים ברחבי העולם יגיע מחברות התעופה הסיניות". 

מטוסים צרי הגוף עדיין נמצאים בבסיסם של ציים, המשמשים לטיסות פנימיות ואזוריות בסין. בואינג צופה ביקוש ל-5,420 מטוסים צרי גוף חדשים עד שנת 2036, שיהוו 75% מסך כל מסירות המטוסים ב-20 השנים הבאות. כיום, אנו עדים ליותר חברות תעופה גדולות וכן חברות שכר, בכל רחבי אסיה, שבוחרות לרכוש מטוסים צרי גוף חדשים, במטרה להרחיב את טווח השירותים שהן מציעות לתיירים וללקוחות העסקיים.  

טינסת' מוסיף כי נתוני צבר ההזמנות מלקוחות בסין, מצביעים על כך שמטוסי ה-737 MAX 8 החדשים עדיין מהווים את לב ליבו של שוק המטוסים צרי הגוף בסין. 

בנוסף, בואינג צופה ביקוש ל-1,670 מטוסים רחבי גוף במהלך 20 השנים הקרובות. חברות התעופה עוברות בהדרגה לציים המורכבים ממטוסים קטנים ובינוניים, במטרה להרחיב, להגמיש ולייעל את רשתות היעדים שהן מפעילות. על פי התחזית של בואינג, מירב הביקוש למטוסים רחבי גוף בעתיד יגיע משוק התובלה והמטען. 

"שוק התיירות היוצאת בסין ממשיך להתרחב וצפוי להגיע לשיא חדש של 200 מיליון נוסעים בשנה". טינסת' ציין. "הודות לטכנולוגיות חדשות, יכולות מתקדמות ויעילות חסרת תקדים, משפחות מטוסי ה-787 וה-777 ישחקו תפקיד מפתח בהיצע טיסות ארוכות הטווח לשוק התיירות הסיני" 

סיכום צפי מסירת מטוסים חדשים לסין עד 2036 

סוג מטוס

מס' מושבים

סה"כ מסירות

שווי בדולרים

מטוס קטן

 90 ומטה

150

10 מיליארד

מטוס צר גוף

90-230

5,420

570 מיליארד

מטוס רחב גוף קטן

200-300

940

260 מיליארד

מטוס רחב גוף בינוני

300 ומעלה

550

190 מיליארד

מטוס רחב גוף גדול

 

180

60 מיליארד

סה"כ

-----------

7,240
 %)
18 מסה"כ עולמי)

91.0 טריליון

)18% מסה"כ עולמי)


בואינג צופה כי שוק התעופה המסחרית בעולם יזדקק ל-41,030 מטוסים חדשים במהלך 20 השנים הבאות, בשווי כולל של כ-6.1 טריליון דולר. 

נכון להיום, בואינג נחשבת לעמוד הטווח של תעשיית התיירות והתובלה בסין. כמחצית מהמטוסים המסחריים הפועלים בסין כיום הינם מטוסי בואינג


הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן–בין באופן כללי ובין תחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x