סוכן אוביקטיבי || ישראכרט קיבלה רישיון סוכנות ביטוח - תפעל במודל הסוכן האובייקטיבי

בהמשך לדיווח הבלעדי של פאנדר - אדוויזרלנד בסוף יולי על פתיחת הסוכנות של ישראכרט מודיעה היום רשות שוק ההון על הענקת רישיון לחברה

 

 
אילוסטרציהאילוסטרציה
 

קרן מרדכי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
31/08/2020

הממונה על שוק ההון העניק רישיון סוכנות ביטוח לחברת כרטיסי האשראי ישראכרט

בהמשך לדיווח הבלעדי של פאנדר - אדוויזרלנד בסוף יולי על פתיחת הסוכנות של ישראכרט מודיעה היום רשות שוק ההון על הענקת רישיון לחברה:

ברישיון נקבע כי ישראכרט תחל את פעילותה בתחום הביטוח במודל אובייקטיבי, קרי, בהתקשרות עם לפחות ארבע חברות ביטוח שונות ובעמלה אחידה, בקו הממשיך את רפורמת הסוכן האובייקטיבי שמובילה רשות שוק ההון ומטרתה הינה הגברת התחרות בשוק תיווך הביטוח, הוזלת הביטוח לציבור והתאמת הפוליסה כך שתטיב ותתאים לצורכי המבוטח

הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון, ד"ר משה ברקת חתם היום (ב') על היתר שליטה ורישיון לחברת כרטיסי האשראי ישראכרט לתחום הפצת מוצרי ביטוח. הסוכנות מורשית לפעול בענפים מסוימים בלבד ותתמקד בתחומי הביטוח הכללי והנסיעות לחו"ל. הסוכנות מתכוונת להציע ללקוחות מגוון של מוצרי ביטוח שיותאמו עבורם, תוך הורדת עלויות למבוטח וחווית שירות גבוהה וטכנולוגית.

ההליך בוצע לאחר בדיקה מעמיקה של צוות הרשות בהובלת אוהד מעודי, סגן בכיר לממונה ובחינת התכניות העסקיות של החברה במהלך החודשים האחרונים, לרבות בחינה בתחום הגנת הסייבר ואבטחת המידע מתוך הכרה בחשיבות ההגנה על פרטיות לקוחות החברה ומערכות המידע. במהלך התהליך הרשות וידאה כי החברה לא תעשה שימוש במידע המצוי אצלה על מנת להפלות לקוחות וכל שימוש במידע יעשה בהתאם להוראות הדין ולטובת התאמה אישית של המוצרים לצורכי המבוטחים.

כניסתה של ישראכרט תגביר את התחרות בענף התיווך בביטוח בו כ-85% מסוכני וסוכנויות הביטוח עובדים עם עד שתי חברות ביטוח בלבד מתוך כ-15 חברות פעילות וכן 50 הסוכנויות הגדולות מקבלות מעל 50% מסך העמלות שמקבלות כ-1,200 הסוכנויות הפעילות. בנוסף, כניסתה של הסוכנות תעודד שימוש באמצעים טכנולוגיים חדשניים כגון תקבולי ביטוח באמצעות ארנק דיגיטלי, העברת תשלומי ביטוח באמצעות אפליקציה ועוד. 

הממונה על שוק ההון, ד"ר משה ברקת: "הצטרפותה של ישראכרט לתחום הביטוח נועדה להגדיל תחרות בשוק הביטוח לטובת הצרכנים, על מנת לשפר את התאמת המוצרים ולהפחית עלויות בקרב ציבור המבוטחים. הצעד הנוכחי הינו המשך ישיר לרצונה של הרשות לקדם את מודל הסוכן האובייקטיבי שמטרתו, בין היתר, לבטל את ההטייה ליצרנים המשלמים עמלות גבוהות יותר לסוכן, ולאפשר בחירה רבה וטובה יותר לציבור המבוטחים. אני רוצה להודות לשר האוצר ולסגן שר האוצר שתומכים בנו בקידום התחרות בתחום לטובת אזרחי ישראל".
בנאום שנשא ד"ר ברקת לטובת צופי כנס עדיף בשני לספטמבר, אמר שישרכארט תפעל לפי המודל של סוכן אוביקטיבי הפועל בעמלה זהה מול לפחות ארבע חברות שונות.

נראה כי לשכת סוכני הביטוח קיבלו את הבשורה (המרה מבחינתם) בהפתעה ומסרו ש"הממונה על שוק ההון ממשיך לאפשר לחברות האשראי להציע ביטוח זאת למרות שחברות האשראי מודות בשימוש הבעייתי שהן עושות במידע שיש ברשותן וההזהרות החוזרות ונשנות מצידנו. אנו נמצה את כל הכלים העומדים לרשותנו על מנת להבטיח תחרות הוגנת המשרתת את הציבור".


x