היצוא מיפן ירד בחודש נובמבר ב-7.9% בהשוואה שנתית. כמו כן, היבוא ליפן נפל ב-15.7% והגדיל את הגירעון המסחרי

סיכום עולמי 15-21 דצמבר 19

 

 
 

ברק בית השקעות
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
23/12/2019

ישראל
  • משרד האוצר מתכנן רפורמה בשוק האג"ח המיועדות (הנפקות של אגרות חוב עם תשואה מובטחת וצמודת מדד של 4.86%). מטרת המהלך היא לחייב את קרנות הפנסיה ללכת לשוק הסחיר ולהגדיל את הנזילות בשוק זה.
  • מספר התחלות הבנייה הממוצע בשלושת הרבעונים הראשונים של 2019 עמד על 12,390 לעומת שלושת הרבעונים המקבילים ב-2018 אז נרשמו 12,830 התחלות בנייה. מדובר בירידה של 4.2% במספר התחלות הבנייה בשנת 2019. עוד עולה מהנתונים כי תל אביב מובילה את התחלות הבנייה בזכות המגדלים החדשים ופרויקטים של פינוי-בינוי.
  • בית המשפט ביטל את צו ההקפאה שהוציא נגד המשך הרצת אסדת הגז לויתן ונתן אור ירוק להמשך הפעלתה. האסדה, הממוקמת עשרה קילומטרים מחופי הארץ, מול חוף דור באזור עתלית, קיבלה אישור לפלוט חומרים מזהמים בתקופת ההרצה וזאת כדי להכניסה לפעולה באופן סדיר. 

ארה"ב

  • בית הנבחרים האמריקאי (שנמצא בשליטת הדמוקרטים) הצביע בעד הדחת נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ. בשלב זה, המשמעות המעשית היחידה של החלטת בית-הנבחרים היא ביושו בפומבי של הנשיא, וביטוי לשאיפת רוב המחוקקים להמיט עליו קלון זאת מכיוון שבסנאט יש רוב רפובליקני שצפוי לחסום את המהלך.
  • דקס, חברת השילוח, פרסמה דוחות חלשים שנפלו מהתחזיות וסיפקה צפי מאכזב לשנה הבאה, שנובע מ"חולשה משמעותית בפעילות הכלכלית בעולם, לצד עלייה בהוצאות השירות". עוד פורסם כי אמזון הענישה את פדקס על שירות איטי מדי בחגים והודיעה כי לא תאפשר למוכרי צד שלישי להשתמש בשירות השילוח היבשתי של פדקס בארה"ב. בעקבות הדיווחים צללה מניית החברה ב-10%.  
  • בית הנבחרים האמריקאי אישר הסכם סחר חדש בין ארה"ב, קנדה ומקסיקו. ההסכם החדש מהדק את כללי מקום הייצור של חלקי רכבים (75% מהחלקים ייוצרו בצפון אמריקה), ומגדיל את הגישה של חקלאים אמריקאים לשוק החלב הקנדי. בגזרת סחר אחרת, הנשיא טראמפ אמר כי הייתה לו שיחה טובה מאוד עם נשיא סין, שי ג'ינפינג. הנשיא ציין כי סין כבר החלה ברכישות חקלאיות מארה"ב. 
 
שאר העולם
  • היצוא מיפן ירד בחודש נובמבר ב-7.9% בהשוואה שנתית. כמו כן, היבוא ליפן נפל ב-15.7% והגדיל את הגירעון המסחרי. במקביל, הבנק המרכזי ביפן הותיר את הריבית ללא שינוי אולם סיפק תחזית עגומה יותר מבעבר לגבי הייצור התעשייתי במדינה. 
  • בורסות אירופה נסגרו בשיא, לאחר שהפרלמנט בבריטניה אישר בקריאה שנייה את הסכם הברקזיט של ראש הממשלה בוריס ג'ונסון.  בכך נסללה הדרך לעזיבתה של בריטניה את האיחוד האירופי ב-31 בינואר 2020.
  • הבנק המרכזי בשוודיה העלה את הריבית לרמה של 0% ממינוס 0.25%, לאחר חמש שנים של ריבית שלילית. מהבנק נמסר כי "לאחר מספר שנים של צמיחה גבוהה והתקדמויות משמעותיות בשוק העבודה, הכלכלה השוודית נכנסה לשלב של צמיחה נמוכה יותר".
 

 

x