לאומי שוקי הון >> דברי טראמפ לא מצליחים להרגיע בינתיים את השווקים; העצבנות בשווקים צפויה להימשך ואולי אף להתגבר

דודי רזניק: אך ירידות השערים בסופו של דבר ייצרו הזדמנויות השקעה, על רקע העובדה שלא צפוי מיתון בעולם

 

 
 

דודי רזניק, אסטרטג ריביות, לאומי שוקי הון
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
01/03/2020

דודי רזניק, אסטרטג ריביות בלאומי שוקי הון, אומר הבוקר כי "דברי הנשיא טראמפ אמש לא מצליחים בשלב זה להרגיע את השווקים, שרושמים ירידות חדות יחסית גם הבוקר. במקביל, הדולר נחלש בעולם על רקע התגברות הערכות כי הפד יגיב בהורדות ריבית (השוק צופה 3 הורדות ריבית בשנה הקרובה), ייתכן ואף כבר בהודעה הקרובה באמצע חודש מרץ. להערכתנו, בימים הקרובים המסחר התנודתי והעצבני יימשך ואולי אף יתגבר. זאת, לאור העובדה שחברות מתחילות לפרסם אזהרות רווח והכנסות כפי שהזהירה אתמול בלילה חברת מיקרוסופט. עם זאת, נראה כי אם גם בעולם המערבי המגיפה תיעצר בשלב מסוים, כפי שנראה שהמצב בסין, ייתכן שנראה התייצבות בשווקים. יש לזכור כי רמת הנזילות בעולם גבוהה מאוד והורדות ריבית בארה"ב, לצד ירידת התשואות החדה, תחזיר בשלב כלשהו את האטרקטיביות היחסית של שוקי המניות.
 
רזניק מציין כי "ירידות השערים שנרשמו בשבוע האחרון בשוקי המניות בארה"ב מחקו את כל העליות שנרשמו מראשית השנה עד אמצע פברואר. במקביל, יורדות תשואות האג"ח הממשלתיות הארוכות בארה"ב לרמות שפל של כל הזמנים, כביטוי לחשש מהאטה עולמית משמעותית. המגמה השלילית בשווקים החלה בעיקר לאחר התפשטות נגיף הקורונה לעולם המערבי ובעיקר ההתפרצות באיטליה המדגישה את הסיכון להתפשטות הנגיף בכל יבשת אירופה בשל הגבולות הפתוחים וחופש התנועה בין הארצות. בפן החיובי, ניתן להסתכל על המצב בסין, שם מספר הנדבקים והמתים מצוי בירידה לעומת עלייה משמעותית במספר המבריאים. ההערכה היא כי להתפשטות נגיף הקורונה בעולם המערבי צפויה להמשיך את התנודתיות והעצבנות בשווקים. עם זאת נראה כי ירידות השערים בשוקי המניות בסופו של דבר ייצרו הזדמנויות השקעה על רקע העובדה כי לא צפוי מיתון בעולם".
 
רזניק התייחס גם להמלצת משרד הבריאות על הימנעות מנסיעות לחו"ל במידה שהן לא נחוצות. "להמלצת משרד הבריאות צפויה השפעה שלילית על ענף התעופה והתיירות שגם ככה קרטע בשבועות האחרונים, מאז התפרצות נגיף הקורונה. עם זאת, המגמה בשוקי ההון בישראל צפויה להיות מושפעת בעיקר מההתפתחויות בעולם".
 
ביחס למסחר במט"ח מציין רזניק כי "הדולר נחלש בעולם על רקע התגברות הערכות כי הפד יגיב בהורדות ריבית (השוק צופה 3 הורדות ריבית בשנה הקרובה), ייתכן ואף כבר בהודעה הקרובה באמצע חודש מרץ. השקל דווקא ממשיך להחזיק מעמד בצורה מרשימה תוך שהוא נסחר ביציבות מרשימה מול הדולר. יתר על כן מול מרבית המטבעות המרכזיים האחרים כגון האירו, השטרלינג, הין והפרנק השוויצרי רשם השקל התחזקות משמעותית מראשית השנה". ביחס לריבית בישראל מעריך רזניק כי "הורדות הריבית הצפויות בארה"ב צפויות להגביר את הלחץ על בנק ישראל להורדת ריבית גם אם מינורית על רקע רמת הריבית הנמוכה בישראל".
x