בעקבות ההצלחה - בית ההשקעות מגדל שוקי הון יחלק דיבידנד ענק

חברת קרנות הנאמנות של בית ההשקעות חתמה את המחצית הראשונה של 2021 עם גיוס ענק.

 

 
צוות מגדל שוקי הון צילום סיון פרגצוות מגדל שוקי הון צילום סיון פרג
 

שנהב גולדברג
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
01/10/2021

לאחר הדוחות הטובים: בית ההשקעות מגדל שוקי הון יחלק דיבידנד בסך 47 מיליון שקל

מגדל שוקי הון
, בית ההשקעות של קבוצת מגדל אחזקות ביטוח ופיננסים, הודיע על חלוקת דיבידנד בסך 47 מיליון שקל. הדירקטוריון אישר את חלוקת הדיבידנד כשברקע תוצאות השיא של מגדל שוקי הון, שחתמה את המחצית הראשונה של 2021 עם זינוק של כ-86% ברווח לפני מס ועלייה של 50% בהיקף הנכסים המנוהלים (שהסתכמו בכ-30 מיליון שקל וכ-53 מיליארד שקל בהתאמה).


שגיא שטיין צ, יח"צ

בית ההשקעות מגדל שוקי הון, בניהולו של שגיא שטיין, נמצא בעיצומה של תנופה עסקית מתמשכת, הכוללת צמיחה עקבית בפעילויותיו ושיא בהיקף הנכסים המנוהלים. הדבר בא לידי ביטוי, בין היתר, ברווחי בית ההשקעות במחצית הראשונה של 2021, שהיו גבוהים מאלו שרשם בשנת 2020 כולה. למעשה, בבית ההשקעות צופים כי הרווח לפני מס בשנת 2021 כולה יסתכם בכ-60 מיליון שקל – פי 2 מזה של שנת 2020 (28 מיליון שקל) ופי 3 מהרווח בשנת 2019 (20 מיליון שקל).

בהמשך לתוצאות הכספיות המצוינות שרשם אשתקד, גם ב-2021 נמשך הגידול משמעותי בפעילויות של מגדל שוקי הון. חברת קרנות הנאמנות של בית ההשקעות חתמה את המחצית הראשונה של 2021 עם גיוס ענק - ובפער ניכר מהחברות המתחרות - של כ-6.3 מיליארד שקל והיא המגייסת הגדולה בתעשייה כבר 17 חודשים ברציפות; חברת ניהול התיקים הכפילה את היקף גיוס תיקי ההשקעות; חברת עשיית השוק ממשיכה ליהנות מהעלייה המשמעותית בנפח פעילותה, בין היתר בשל התרחבות בסיס הלקוחות וגידול במחזורי המסחר; וקרן הסייבר של MCM  צמחה לשיא בהיקף הנכסים המנוהלים בה. במקביל, בית ההשקעות הרחיב את תחומי פעילותו, בין היתר באמצעות רכישת סוכנות ביטוח והשקת מספר מוצרי השקעה אלטרנטיביים חדשים.

משיחות עם בכירים בתעשיית הקרנות עולה שהגידול בהיקף הנכסים בחברת הקרנות נובע משני גורמים עיקריים: עלייה בפופולאריות של הקרנות המחקות מאז אפריל 2020 וכן מדירוגים גבוהים בקרנות המנוהלות. מגדל שוקי הון היא מובילה בתחום הקרנות המחקות והמציאה למעשה את קטגוריית ה MTF שלאחריו צעדו כל החברות. בנוסף יועצי ההשקעות מעדיפים היום לרכוש קרנות מחקות על פני תעודות סל שקשה לאמוד בהן את השווי ההוגן בעת רכישה ובעיקר במכירה. מאז אפריל 2021 צצו הרבה מאוד טרנדים שגייסו הרבה מאוד כסף בקרנות מחקות. כיום מנהלת מגדל כ 120 קרנות מחקות בכל אפיק אפשרי. 

 בתמונה מעלה מימין: הירש, אורלי אהרוני, ישראל אליהו, שגיא שטיין ונעם יהושוע. צלם, סיון פרג



x