אסי לוינגר, מנכ"ל אנרגיקס: "הצמיחה שלנו ממשיכה בדגש על הקמות מאסיביות שצפויות בשנתיים הקרובות"

ההכנסות ברבעון הסתכמו לכ-92 מיליון ש"ח, גידול של כ-60% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי המיוחס לבעלי מניות החברה הסתכם ברבעון לכ-43 מיליון ש"ח, עליה של כ-150% ביחס לרבעון המקביל אשתקד

 

 

 
Image by Esa Niemela from PixabayImage by Esa Niemela from Pixabay
 

עומר רגב
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
19/05/2022

אסא (אסי) לוינגר, מנכ"ל אנרג'יקס מסר: "אנו מסכמים את הרבעון הראשון עם תוצאות חזקות המשקפות שיא בהכנסות ובכל יתר מדדי הפעילות, זאת לצד המשך תנופת עשיה ופיתוח בכל הטריטוריות בהן אנו פועלים.  

בארה"ב - הצמיחה המאסיבית ממשיכה, בדגש על הקמות מאסיביות שצפויות בשנתיים הקרובות. אנו מעריכים כי פעילות זו תביא את היקף הפרויקטים המחוברים בארה"ב  (לרבות סיום הקמה), לסוף שנת 2023, ל- GWp1 . במקביל אנו מעבים את מערך הפרויקטים שלנו בייזום בכדי להבטיח שמגמת הצמיחה תמשיך. התקשרות החברה לרכישת הפאנלים עם- First Solar בהספק כולל של מעל ל-2GWp, במחירים אטרקטיביים - מבטיחה לחברה אספקה סדירה של פאנלים עד לשנת 2025, ומייצרת לה יתרון תחרותי משמעותי בתקופה של עליות מחירי ציוד ושיבושים באספקה. 

בפולין השלמנו תוך הקדמת לוחות הזמנים את עבודות ההקמה של שתי חוות הרוח, באני 3 וספופול בהספק כולל של MW126 ואנו בעיצומן של עבודות ההקמה של חוות הרוח באני 4, בהספק כולל של MW56. אנו צופים כי המשך מגמת עליית המחירים החדה במחירי החשמל בפולין וארה"ב  ביחד עם תוספת ייצור החשמל מפרויקטים שהוקמו ומוקמים בפולין בשנים 2021-2022 ושיוקמו במהלך 2022 בארה"ב  צפויים להוביל לגידול משמעותי בהיקף ההכנסות ממכירת חשמל בפולין וארה"ב במהלך שנת 2022 ואילך.

בישראל, התחלנו את העבודות להקמת פרויקט אר"ן, חוות הרוח של החברה ברמת הגולן בהספק של MW104 ואנו נמצאים בשלבים אחרונים להשלמת התנאים הנדרשים לסגירה פיננסית. 

אנו ממשיכים לקדם את פעילות החברה בהתאם לתכנית האסטרטגית שאימצנו, במטרה להביא את צבר הפרויקטים בהפעלה מסחרית של חברה בשנת 2025 לכ-GW4.3 ולהניב הכנסות של למעלה מ-1.5 מיליארד ש"ח בשנה."

אירועים עיקריים במהלך הרבעון ועד סמוך למועד הפרסום: 

תוצאות שיא לרבעון הראשון בהכנסות ובכלל מדדי הרווחיות של החברה: במהלך הרבעון הראשון לשנת 2022 רשמה החברה תוצאות שיא. הכנסות החברה עמדו על סך של כ-92 מיליון ש"ח, המשקף גידול של כ-60% בהכנסות, בהשוואה להכנסות של כ- מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. בהתאם, הרווח הנקי המיוחס לבעלי מניות החברה הסתכם ברבעון הראשון על סך של כ-43 מיליון ש"ח. 

עליה חדה במחירי החשמל בארה"ב ובפולין: ממשיכה המגמה של עליה חדה במחירי החשמל בארה"ב ובפולין. מגמה זו, יחד עם תוספת ייצור החשמל מפרויקטים שהוקמו ומוקמים בפולין ב- 2021-2022 או שיוקמו על ידי החברה במהלך 2022 בארה"ב  - צפויה להביא לגידול משמעותי בהיקף הכנסותיה של החברה ממכירת חשמל בטריטוריות אלה במהלך שנת 2022 ואילך

התקשרויות מראש לרכישת ציוד, חוסן פיננסי ויציבות אל מול המגמות העולמיות של עליית מחירי הציוד ועליית הריבית: בהתאם לאסטרטגיה של החברה, החברה נוהגת, על פי רוב, להתקשר במערך הסכמים והתקשרויות שמביאים לגידור חשיפות עתידיות לגידול בעליית מחירי הציוד וחשיפה לעליה בריבית. אופן פעילות זה מביא לכך שהמגמות הגלובליות של עלייה במחירי הציוד והשינוע וכן הגידול בעליית הריבית, לא צפויות, בטווח הקצר והבינוני, להיות בעלות השפעה מהותית לרעה על תוצאותיה של החברה.

הפעילות בארה"ב: 

השלמת רכישת פרויקט בהספק של כ-104MWp בפנסילבניה: רכישת הפרויקט הושלמה לאחר שנחתם תיקון להסכם למכירת החשמל שייוצר בפרויקט מול עיריית פילדלפיה באופן שצפוי להביא לגידול משמעותי בהכנסות מהפרויקט. החברה צפויה להתחיל להקים את הפרויקט עוד ב-2022. 

התקשרות עם First Solar לרכישת פאנלים הספק כולל של מעל ל-2GWp: העסקה משקפת מחירי פנלים אטרקטיביים ביחס למחירי השוק כיום. פאנלים אלה צפויים לשמש את החברה לפרויקטים שתקים עד לשנת 2025.  

יובהר כי למיטב ידיעת החברה, החברה לא חשופה לתשלומי מכס רטרואקטיבי מאחר ופאנלים המיוצרים על ידי First Solar אינם נמצאים תחת חקירת הרשויות בארה"ב בנוגע לחשש של הפרת תקנות המכס בנוגע לייצור מחוץ לארה"ב. 

נכון למועד אישור הדוח, עומד סך היקף הפרויקטים של החברה בייזום בארה"ב על 5.4GWp בתחום הפוטו-וולטאי ומעל כ- 6.4GWh פרויקטים בתחום האגירה. 

לכל הפרויקטים בתחום הפוטו-וולטאי שהינם חלק מצבר הפרויקטים בייזום מתקדם ולקראת הקמה הסכמי חיבור  לרשת החשמל PJM. להערכת החברה, עד לסוף שנת 2023, לחברה יהיו כ- 1GWp מחוברים לרשת או בשלבי הקמה סופיים. 

פעילות החברה בפולין 

השלמת ההקמה ותחילת הזרמת חשמל מחוות הרוח Banie 3 (82MW) וחוות הרוח Sepopol (44MW) בהספק כולל של 126MW – נכון למועד אישור הדוח הושלמה ההקמה של כלל טורבינות הרוח בפרויקטים אלה. בהתאם, כל 57 טורבינות  הרוח החלו להזרים חשמל לרשת החשמל הפולנית במסגרת תקופת הרצה של חוות הרוח, במהלכה, כל החשמל שמיוצר בהן נמכר במחירי שוק. 

שלבים סופיים בהקמת חוות רוח Banie 4 בהספק של MW56. לתאריך אישור הדוח השלימה החברה הקמה של 8 טורבינות רוח מתוך 16 הטורבינות הנכללות בפרויקט בהספק של 28MW.

הפעילות בישראל:  

תחילת הקמה של חוות רוח ברמת הגולן בהספק של MW104 - פרויקט אר"ן. העבודות להקמת הפרויקט החלו לאחר שבסמוך לתאריך אישור הדוח ניתן לפרויקט צו לתחילת עבודות על ידי הוועדה לתשתיות לאומיות, מכוח היתר בניה שניתן לפרויקט בחודש פברואר 2022. כמו כן, החברה מצויה בשלבים האחרונים להשלמת התנאים הנדרשים לסגירה פיננסית של חוות הרוח. 

החברה השלימה את עבודות ההקמה של פרויקטים בהספק של כ-137MWp (מכוח ההליכים התחרותיים 3 ו-4) מתוכם 77MWp בהפעלה מסחרית והיתר מממתינים חיבור לרשת.

אישור התכנית של פרויקט ג'וליס, פרויקט פוטו-וולטאי במתח עליון בהספק של 90MWp בוועדה לתשתיות לאומיות: לאחר דיון בהתנגדויות, התכנית הועברה לאישור סופי של הממשלה. החברה פועלת לקבלת מלוא האישורים הנדרשים למתן היתר בניה לפרויקט ותחילת עבודות ההקמה במהלך רבעון 3 2022.  

תחזית שנת 2022: החברה מאשררת את תחזיותיה לשנת 2022 לפיהן ההכנסות יסתכמו בטווח של 400-430 מיליון ש"ח, הרווח הגולמי מהפרויקטים יסתכם בטווח של בין 315-345 מיליון ש"ח וה-FFO מהפרויקטים יסתכם בטווח של בין 255-285 מיליון ש"ח. 

יעדי החברה לשנת 2025: בהתאם ליעדי התכנית האסטרטגית המעודכנת, ההספק הכולל של מערכות החברה בהפעלה מסחרית (לרבות פרויקטים בסיום הקמה) לשנת 2025 צפוי לעמוד על כ-GW4.3. עמידה ביעד צפויה להניב הכנסות בהיקף כולל של מעל 1.5 מיליארד ש"ח לשנה בשיעור EBITDA של כ-80%. לצורך כך, החברה צפויה להידרש להשקעות בהיקף מוערך של כ- 12 מיליארד ש"ח מתוכם, החברה מעריכה, כ-10 מיליארד ש"ח יועמדו במסגרת מימון פרויקטאלי מסוגים שונים.

תוצאות עיקריות לרבעון הראשון לשנת 2022:

הכנסות החברה הסתכמו ברבעון לכ-92 מיליון ש"ח לעומת סך הכנסות של כ-58 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד. גידול של כ-60% אשר נובע מחיבור מתקנים חדשים בכלל הטריטוריות, גידול בהכנסות בפולין, עקב תנאי רוח חזקים יותר מהשנה המקבילה ועליית מחירי החשמל מנגד, שחיקת שע"ח של הזלוטי ביחס לשקל.

ה-EBITDA ברבעון הסתכם לכ-64 מיליון ש"ח לעומת כ-41 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-55%, בהתאמה לעליה בהכנסות ברבעון.

רווח הון ממכירת שותפות מוחזקת – במהלך הרבעון הראשון השלימה החברה את מכירת שותפות גרנות. בהתאם, הכירה החברה ברווח (לפני מס) בסך של כ-18 מיליון ש"ח.

הוצאות מימון, נטו - הוצאות המימון, נטו, הסתכמו ברבעון לכ- 21 מיליון ש"ח, לעומת סך של כ- 8 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. עיקר הגידול, נובע מהשפעת עליית המדד בישראל בשיעור של כ-1.2% (כ-10 מיליון ש"ח) , אל מול עליה במדד בשיעור של כ-0.1% ברבעון מקביל, וכן בגין הרחבת סדרות אג"ח א' וב' ברבעון הרביעי אשתקד (כ-2 מיליון ש"ח).

הכנסות מיסים משותף המס - ההכנסות משותף המס ברבעון הראשון הסתכמו לסך של כ- 13 מיליון ש"ח ביחס לסך של כ-7 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה. הגידול נובע מהפעלה מסחרית של פרויקטים בארה"ב במחצית השנייה של השנה הקודמת.

רווח נקי המיוחס לבעלים – ברבעון הראשון הכירה החברה ברווח נקי המיוחס לבעלים בסך של כ- 43 מיליון ש"ח, ביחס לרווח של כ- 17 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של כ-150%. 

ההון העצמי המיוחס לבעלי המניות של החברה ל-31.03.2022 הסתכם לכ-1,861 מיליון ש"ח לעומת הון עצמי בהיקף של 1,511 מיליון ש"ח ביום 31 בדצמבר 2021. עיקר השינוי בהון העצמי מיוחס להנפקת ההון שבוצעה ברבעון, לרווח הנקי לתקופה, אשר קוזזו בחלקם על ידי ירידה בקרן הון מגידור תזרים מזומנים (לרבות ערך הזמן) בסך של כ-21 מיליון ש"ח ותשלום דיבידנד בסך של 26 מיליון ש"ח.

גיוסי הון מהציבור: במהלך הרבעון, החברה השלימה גיוסי הון בדרך של פרסום דוח הצעת מדף בהיקף מצטבר של כ- 337 מיליון ש"ח ברוטו. 

מדיניות דיבידנד לשנת 2022: בהתאם למדיניות הדיבידנד של החברה, החברה הודיעה כי בכוונתה לחלק בשנת 2022 דיבידנד בסך של 20 אג' למניה בתשלומים רבעוניים (5 אג' בכל רבעון), כתלות בהחלטה פרטנית של דירקטוריון החברה בהתחשב בצרכי החברה ועמידתה במבחנים לחלוקה על פי דין. בהתאם, הודיעה החברה על חלוקת דיבידנד לרבעון השני בסך של 5 אגורות (כ- 26 מיליון ש"ח) שישולם בחודש יוני 2022.

לגרף אנרג׳יקס לחצו כאן

196 קרנות נאמנות שמחזיקות סה"כ 158.05 מיליון באנרג׳יקס
קרנות נאמנות שמחזיקות את אנרג׳יקס. לרשימה המלאה
x