בשורה טכנולוגית ליותר מ-2 מיליון שוכרים

OBLI חברת הפינטק, מציעה ערבות דיגיטלית למשכירי דירות מבלי לכלוא כסף בבנק

 

 

 
הצוות של אובלי, צילום: יח״צהצוות של אובלי, צילום: יח״צ
 

עומר רגב
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
12/07/2022

חברת אובלי (OBLI) השיקה לאחרונה שירות חדש, המאפשר לשוכרי נכסים להעניק ערבות לבעלי נכסים בצורה דיגיטלית ומאובטחת, ללא צורך בנעילת כספי השוכרים בפיקדון בנקאי. הטכנולוגיה של החברה פותחה בעזרת בית התוכנה הישראלי פרודקטיב שבראשה עומד עידן מלול אשר מכהן גם כ-CTO בפועל של החברה ומעניק לה שירותי פיתוח שוטפים ותמיכה טכנולוגית.  

הפלטפורמה הדיגיטלית של OBLI מאפשרת לשוכרי דירות, לשוכרי נכס מסחרי או עבור אשראי ספקים, באמצעות לחיצת כפתור, להימנע מכליאת הכספים בבנק ומכל התהליכים הבירוקרטים הכרוכים בהליך, לרבות מילוי פיזי של מסמכים והגעה לסניף הבנק, עם כל בזבוז הזמן והטרטור הנלווים לכך.

הפלטפורמה שפיתחה אובלי, היא הראשונה בישראל שמאפשרת בתהליך פשוט ומהיר להנפיק ערבות בנקאית ללא פקדון עם עמלת אשראי אחת קבועה בגובה 6.5% בלבד, שניתנת לפריסה על פני 12 תשלומים.

פרודקטיב, בית התוכנה שאחראי על תהליך הפיתוח הפלטפורה הדיגיטלית של אובלי, כולל שורה של מומחי תוכנה, עיצוב ומוצר מישראל והעולם, בעלי ניסיון רב. היתרון שפרודקטיב העניקה לאובלי וחברות נוספות הוא בגמישות מירבית בתהליך הפיתוח והיכולת להציע מומחים שונים כדי לייעל ולהאיץ סביבות פיתוח של חברות מסורתיות וחברות טכנולוגיה.

הצורך בערבות לשכירות דיגיטלית עולה

בחודשים האחרונים, יוקר השכירות בישראל עולה יותר ויותר לכותרות, כשאנחנו עדים לעליות מחירי השכירות בערים רבות בישראל. כחלק מהליך השכירות, לא פעם דורשים בעלי הדירות לקבל לידם ערבות בנקאית, שיכולה להגיע לעד 3 חודשי שכירות. עד לאחרונה האפשרות היחידה להפקיד את הערבות היא באמצעות מסמך משפטי-בנקאי שהונפק ע"י הבנק, שהיה ערב לפרעונו. אותה ערבות הכריחה את השוכר להפקיד את מלוא כספי הערבות ולא היה ניתן לעשות בהם שום שימוש. כיום הבנקים גובים עמלות שנתית ממוצעת של 5% מסכום הערבות בנוסף לאגרה. כשחלק מהשוכרים, שאין בידם את סכום הערבות, נאלצים לקחת הלוואה בגובה סכום הפיקדון, שמייקרת עוד יותר את ההליך, בגלל הריביות שנגבות מהם מאותו בנק שערב להם.

אובלי מציגה: תהליך של דקות במקום ימים דרך הבנק

הליך הגשת הבקשה, העלאת המסמכים הנדרשים והאישור מתרחשים בזירה הדיגיטלית, בתוך דקות – באתר המאובטח של אובלי, מבלי להטריח את הלקוח להגיע פיזית למשרדי החברה. כשמבקשי הערבות עוברים בדיקת אשראי מקיפה, ומתחייבים להחזרת סכום הערבות רק במידה ותמומש, כאשר תקופת הערבות הינה עד 18 חודשים. בתום התהליך, מקבלים הלקוחות למייל קובץ ערבות דיגיטלית מאובטח, עם מערכת התראות אוטומטית שמזכירה להם לחדש את הערבות לקראת פקיעתה. 

הערבות האוטונומית של אובלי מונפקת ע"י חברת גולדנרוד פיננסיים, בעלת רישיון מתן אשראי מורחב של רשות שוק ההון ביטוח וחיסכון. לצד חברת גולדנרוד ל-Obli שותפים נוספים: הכשרה חברה לביטוח, קרן ההשתלמות מינהל, ואליו קפיטל והסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה התומכת במיזם. בטוחה נוספת שמעניקה החברה היא פיקדון כספי בשיעור של 10% מסך הערבויות המונפקות, שיופקד בחשבון נאמנות כבטוחה. 

ניתן לשחרר כספי פיקדון הנעולים בבנק דרך מעבר לאובלי

באפשרותם של השוכרים שהפקידו בעבר ערבות בנקאית, לעבור בכל עת לערבות הדיגיטלית של אובלי, ולשחרר את הכספים ש"ננעלו" לצורך כך.

על פיתוח השירות החדש אחראית חברת פרודקטיב, שמספקת לסטארט-אפים, ארגונים ועסקים רבים בישראל, לצורך פרויקטים שוטפים או הוצאת מוצר חדש, שירות הוליסטי מא' עד ת'. החל מניהול מוצר, תכנון, עיצוב, פיתוח תוכנה, בדיקת היתכנות עד ליציאת המוצר או השירות לשוק.

דני בן נר, מנכ"ל  ומיייסד אובלי: "אנחנו שמחים להשיק לראשונה בישראל את שירות ערבות לחוזה שכירות, שהוא לא פחות משירות מהפכני, שיאפשר לאנשים פרטיים, חברות ובעלי עסקים לשכור נכסים בקלות, במהירות וביעילות, ללא צורך בהקפאת כספים, התמודדות עם בירוקרטיה או בזבוז זמן ומשאבים מיותרים. הגיע הזמן שגם תחום הערבות הבנקאית המיושן, יטמיע בתוכו תהליכי דיגיטציה ויתאים את עצמו לעידן הטכנולוגי החדש. שוכרים רבים היום נאלצים להגיע באופן פיזי לבנק, לשלם אגרות ועמלות גבוהות ולפעמים אף לקחת הלוואה, כי אין בידם את סכום הערבות. בזכות השירות החדש שאנו משיקים באפליקציה שלנו, העידן הזה נגמר ורבים יוכלו לקבל ערבות בצורה מאובטחת, אמינה ושקופה בתוך דקות ספורות בלבד".

עידן מלול, מנכ"ל ומייסד פרודקטיב: "הצגנו היום בשורה לציבור השוכרים בישראל עם השקת המוצר של אובלי שאנחנו היינו אמונים על הפיתוח. אובלי היא ממשק טכנולוגי יאפשר לשוכרים לקבל ערבות דיגיטלית חתומה. הבשורה היא בכך שהצלחנו לייצר מוצר חדש שלא קיים בשוק השכירות בישראל ושהביקוש אליו הוא גדל: ערבות לשכירות דיגיטלית ללא צורך בפיקדון או נעילת הון".

x