גיוסים / פדיונות אפריל – אפריל מסתיים באקורד חיובי, שינוי כיוון?

הכספיות ממשיכות להציל את תמונת הגיוסים - הראל מגייסים כ-2 מיליארד שקלים בסך הכל, מיטב מגייסים 780 מליון שקלים, גיוסים גם למגדל, לפסגות, אנליסט ואי.בי.אי. | פדיון נטו באלטשולר שחם, ילין לפידות וקסם

 

 

 
Image by Nattanan Kanchanaprat from PixabayImage by Nattanan Kanchanaprat from Pixabay
 

משה מימון עורך FUNDER
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
01/05/2023

חודש אפריל מסתיים, בסך הכל חודש חיובי, הן במדדי חו"ל והן במדדים המקומיים. S&P500 עלה כ-1.5%, דאו עלה 2.5%. מדדי אירופה עלו עם הדאקס כמעט 2%, FTSE100 עלה מעל 3%. תא-35 עלה כמעט 2%. המדד המקומי עדיין בטריטוריה שלילית מתחילת השנה, כאשר המדדים האמריקאים בטריטוריה חיובית מתחילת השנה. נסדא"ק בולט עם עלייה של כמעט 17% מתחילת השנה. מדד ה-VIX, המכונה מדד הפחד מתמקם בנינוחות מתחת לרמת ה-20%, רמה שמציינת חששות בשווקים.

קרנות ההשתלמות עם תשואה חיובית צפויה באפריל, כך לפי כלכלני מיטב. כך שלסיכום צפי חיובי באפריל. נקווה שזה ימשיך כך.

מנהלי ההשקעות מביעים אופטימיות זהירה

בהתייחס לתמונת הגיוסים/פדיונות החודש, טמיר שפירא, מנכ"ל אילים קרנות נאמנות, מסר כי "בסיכומו של חודש אפריל ניתן לראות התמתנות של הפדיונות בקרנות הנאמנות המסורתיות, כאשר בסיום החודש אף החלה זרימת כספים חיובית בעיקר אל קרנות מצטיינות בקטגוריות השונות שבדרך כלל גם בעלות דירוגי השקעה גבוהים במערכי הייעוץ בבנקים השונים".

יוטב קוסטיקה, מנכ"ל משותף ומנהל השקעות ראשי במור קרנות נאמנות, מסר כי "לשמחתנו ראינו באפריל התאוששות במדדים המובילים וגם באפיקי האג"ח בשוק המקומי לאחר רבעון ראשון קשה, שמצטרף לסנטימנט די טוב בארה"ב שמראה המשך ירידה באינפלציה מצד אחד ומנגד עונת הדוחות שקרובה לסיום ממחישה שהחשש מנחיתה קשה הופך לנחיתה רכה. הציבור נמצא אחרי יותר משנה לא פשוטה בשווקים, והוא צריך לצבור מחדש את הביטחון שלו, ואני מאמין שאם נראה רצף וחיובי בשווקים ולא תנודתיות גבוהה, יחד עם נתוני מאקרו שמעידים על ירידה באינפלציה, ניתן להעריך כי נראה חזרה של הציבור לשוק. בסביבת הריבית הקיימת, קיימים פתרונות השקעה ברמות סיכון נמוכות בינוניות שיכולות לתת מענה גם לשמירה על ערך הכסף וגם ליצירת תשואה ריאלית חיובית.

לשאלת FUNDER על החשש שמא תשומת הלב של המשקיעים סוטה מכיוון האינפלציה לעבר חשש ממיתון? ענה קוסטיקה הי הוא אינו סבור כך. לדבריו, "הכיוון מראה כרגע על 'מיתון לייט' עם עליית מסוימת באבטלה, אבל אני סבור שהחשש הכי גדול בשווקים עדיין מגיע מכיוון האינפלציה שכן אם אם היא תפתיע ותהיה גבוהה ממה שמצפים היא ככל הנראה תעכב את תכניות הורדת הריבית בארה"ב. אנחנו יודעים ששוק ההון אוהב ריביות נמוכות, ודווקא מיתון לייט יכול להביא לעליות בשווקים, הפוך על הפוך, כי אם יהיה מיתון עדין כמו שהפד מנסה להשיג, הוא יוכל להוריד את הריבית כמו שהשוק מצפה ורוצה".

מלי לבייב, סמנכ"ל פסגות קרנות נאמנות, גם מביעה אופטימיות, ומסרה כי "נראה שהשווקים בחו"ל ממשיכים להפגין עוצמה כפי שהיה מתחילת השנה, ובימים האחרונים רואים גם התאוששות בשוק המניות והאגח בארץ."

לדבריה, "לטעמנו יש הזדמנויות רבות בשוק הקונצרני המקומי ואנו מנצלים זאת. בנוסף, לצד העדפה העקבית שלנו להשקעה במניות בארה"ב, אין ספק שיש הזדמנות טקטית בשוק המקומי."

עוד אמרה לבייב כי "החשש ממיתון אינו הפתעה ומכיוון שהוא כבר ידוע אז השוק כבר מגלם את התרחיש המרכזי, רואים זאת בשוק האג"ח בארה"ב".

לשאלת FUNDER האם מגמת ההיחלשות בשקל תימשך, ענתה לבייב כי "שער החליפין הושפע מאי הוודאות בארץ, ככל שהזמן יעבור ללא אסקלציה, גם אם הסטטוס הנוכחי יישאר, ייתכן ונראה מגמה הפוכה. אבל שקל-דולר זה הימור שאנחנו לא מנסים לתזמן".

עוד נשאלה לבייב על הצמיחה של קטגוריית הקרנות הכספיות, שעומדת להפוך לקטגוריה שמנהלת את ההיקף הכספי הגבוה ביותר ע"ח קטגוריית קרנות האג"ח, ענתה לבייב כי היות ו"ההזדמנות לא נמצאת בקרנות הכספיות, אנחנו מניחים שלמרות הפופולאריות שלהן, ככל שיעבור הזמן המשקיעים יבינו שהפוטנציאל בקרנות אג"ח ומניות גבוה בהרבה. סביר להניח שחלק מהכספים בכספיות הם של משקיעים שמראש שוק ההון אינו מתאים להם והם פשוט חיפשו מוצר אטרקטיבי שעדיף על פיקדונות".


שינוי בהיקף הנכסים באפריל

לפי נתוני הרשות לניירות ערך, היקף נכסי קרנות הסל עלה החודש בכ-2.5 מיליארד שקלים. שווי הקרנות הכספיות עלה ב-5.4 מיליארד שקלים. היקף הנכסים של קרנות המשקיעות בחו"ל עלה ב-2.4 מיליארד שקלים. בסך הכל היקף הנכסים בקרנות המנוהלות (כולל כספיות) עלה החודש ב-4.6 מיליארד שקלים. עלייה של כ-8 מיליארד שקלים בהיקף הנכסים של תעשיית הקרנות בכלל. סך העלייה מתחילת השנה עומדת על מעל 12 מיליארד שקלים, כ-9 מיליארד שקלים בקרנות מנוהלות, ועוד כ-3 מיליארד שקלים בתעשיית המדדים.


נתוני גיוסים / פדיונות באפריל בבתי השקעות

מנהלי קרנות

אילים פדו החודש 27 מיליון שקלים. מתחילת השנה פדו החודש 102 מיליוני שקלים.

אי.בי.אי. מגייסים החודש 294 מיליון שקלים (פדיון של 21 מיליון שקלים במסורתיות), מתחילת השנה מגייסים 873 מיליון שקלים (323 מיליון שקל פדיון במסורתיות).
 
אלטשולר שחם פדו החודש 126 מיליון שקלים (187 מיליון בקרנות מסורתיות), מתחילת השנה פדו 1.2 מיליארד שקלים.

אנליסט גייסו החודש 350 מיליון שקלים (פדיון 13 מיליון במסורתיות), מתחילת השנה פדו כמיליארד שקלים.

ברק גייסו החודש כ-2 מיליון שקלים, מתחילת השנה גייסו כ-3 מיליון שקלים.

הראל גייסו החודש קצת פחות מ-2 מיליארד שקלים (פדיון של 85 מיליון שקלים במסורתיות), מתחילת השנה גייסו הראל כ-7.5 מיליארד שקלים (פדיון של 704 מיליון שקלים).

ילין לפידות פודים החודש 271 מיליון שקלים, מתחילת השנה פודים כ-2.1 מיליארד שקלים.
 
מגדל גייסו החודש 659 מיליון שקלים (פדיון של 198 מיליון שקלים במסורתיות), מתחילת השנה גייסו 757 מיליון שקלים (פדיון של מיליארד שקלים במסורתיות).

מור פדו החודש כ-38 מיליון שקלים (174 מיליון שקלים פדיון במסורתיות), מתחילת השנה פדו 604 מיליון שקלים (1.4 מיליארד פדיון במסורתיות).

מיטב גייסו החודש 780 מיליון שקלים, אולם פדו החודש 210 מיליון שקלים במסורתיות. מתחילת השנה גייסו מיטב , מתחילת השנה גייסו מיטב 4.1 מיליארד שקלים (פדיון של 1.5 מיליארד שקלים במסורתיות).

סיגמא פדו החודש 44 מיליון שקלים, מתחילת השנה פדו 232 מיליון שקלים.

פורסט פדו החודש 28 מיליון שקלים, מתחילת השנה פדו 77 מיליון שקלים.

פסגות גייסו החודש 282 מיליון שקלים (פדיון של 119 מיליון במסורתיות), מתחילת השנה פדו 916 מיליון שקלים (פדיון של מיליארד במסורתיות).

קסם פדו החודש 177 מיליון שקלים (פדיון של 348 מיליון שקלים במסורתיות), מתחילת השנה פדו קסם 2.3 מיליארד שקלים (פדיון של 1.7 מיליארד במסורתיות).

תמיר פישמן פדו החודש 4 מיליון שקלים, מתחילת השנה פדו 26 מיליון שקלים.

גופים בהוסטינג

אזימוט פדו החודש 38 מיליוני שקלים, מתחילת השנה פדו 80 מיליון שקלים.

אלפי בנדק גייסו החודש כ-6 מיליון שקלים, מתחילת השנה גייסו כ-11 מיליון שקלים.

אקסיומה פדו החודש 19 מיליון שקלים, מתחילת השנה פדו 72 מיליון שקלים.

ב.אלטרנטיב פדו החודש 4 מיליון שקלים, מתחילת השנה פדו 8 מיליון שקלים.

ברומטר גייסו החודש 10 מיליון שקלים, מתחילת השנה פדו 75 מיליון שקלים.

דרך גייסו החודש 64 א' שקלים, מתחילת השנה גייסו 331 א' שקלים.

גביש פדו החודש כ-600 א' שקלים, מתחילת השנה גייסו 2 מיליון שקלים.

פורצ'ן לא גייסו ולא פדו החודש, מתחילת השנה גייסו 200 מיליון שקלים.

פלקון פדו החודש 275 א' שקלים, מתחילת השנה פדו 822 א' שקלים.

פסטרנק שוהם פדו החודש 30 מיליון שקלים, מתחילת השנה פדו 170 מיליון שקלים.

פרופאונד פדו החודש כ-10 מיליון שקלים, מתחילת השנה פדו 68 מיליון שקלים.

שופן פדו החודש 410 א' שקלים, מתחילת השנה פדו כ-2 מיליון שקלים.

ההוסטינג של קסם פדו 48 מיליון שקלים, מתחילת השנה פדו 387 מיליון שקלים.

(*) הנתונים מוצגים לפי שמות בית ההשקעות בסדר ה-א'-ב', ומתווספים לכתבה במועד הגעתם למערכת.

(**) נתוני הגיוסים / פדיונות בגופים השונים, מופיעים כפי שנמסרו ל-FUNDER על ידי גופי ההשקעות השונים, אין ל-FUNDER אחריות על נכונות הנתונים. ט.ל.ח.


x