האם ישראל תיכנס לרשימה השחורה?

הכלכלן הראשי במשרד האוצר, שמואל אברמזון התריע בפני הוועדה כי יש צורך לאשר את התקנות בהקדם: "אנו נמצאים במצב שבו משקיעים חוששים להשקיע בישראל בגלל המלחמה ולאור המוניטין שנלווה אליה. הדינמיקה המדינית הבינלאומית לא תורמת לזה, מסתכלים עלינו בעין ביקורתית

 

 

 
ח״כ משה גפני, קרדיט: גיא אסייגח״כ משה גפני, קרדיט: גיא אסייג
 

אדם כהן
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
26/03/2024

אם נכנסת לרשימה השחורה אתה שחקן שלא רוצים לשחק איתו. המוניטין של מדינת ישראל הוא דבר שאי אפשר לשחק איתו.

יש השפעות עקיפות על השקעות זרות כמו גם הימנעות מהשקעות, סך כל הדברים מגיע למיליארדי שקלים, קשה לכמת את ההשפעה. אני מפציר בכם את כל הנדרש על מנת להעביר את החקיקה בהקדם האפשרי".

יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני: "אנחנו קובלים על כך ולא בפעם הראשונה, אם הסכנה היא כניסה לרשימה השחורה למה חיכיתם עד עכשיו? היה צריך לדון לפני חודשיים."

שי אהרונוביץ, מנהל רשות המיסים השיב לדבריו של יו"ר הוועדה: "זו טעות. היה אמור להתקדם מספר פעמים ולא התקדם. כיום, כמי שעומד בראש רשות המיסים אני לוקח את זה על עצמי.  אי עמידה בכללי השקיפות יכניסו את מדינת ישראל ל"רשימה שחורה" ולמעשה אנו נמצאים בדקה ה-90. קיבלנו חבל אם זה יועבר עד סוף המושב אז ההמלצה תהייה לא להכניס אותנו לרשימה השחורה".

מטרת הצעת החוק הינה יישום הסטנדרט הבין-לאומי שנקבע על ידי Forum Global - הפורום העולמי לשקיפות וחילופי מידע למטרות מס והגברת השקיפות במערכת המס הישראלית שפועל תחת ה-OECD,  זאת באמצעות הוספת חובות דיווח לרשות המיסים.
x