קרן נאמנות במוקד || תמיר פישמן מניות || קרן מתמחה במניות באופן צנוע אך בולט בהישגים

הגיוסים של ארבעת החודשים האחרונים מצביעים על הכרה והוקרה מצד המשקיעים

 

 

 
Dreamstime ImagesDreamstime Images
 

משה שלום
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
21/05/2024

כאשר אני כותב שורות אלו, מדד המחירים לצרכן עלה יותר מדי, וגורם לירידות די חדות בשוק המניות שלנו עקב הורדת הסיכוי לירידת ריבית קרובה. אבל, למרות האירוע הרגעי הזה, אין להתכחש ששוק המניות שלנו עשה מעשה פלא של ממש: בסביבה גיאו-פוליטית חמורה במיוחד, ולמרות היותנו אי כלכלי בים של אויבים ומיצרים, שוק המניות שלנו מתקרב לו לשיא כל הזמנים.

שיא שהגיעו אליו לפני הרפורמה המשפטית, ולפני השביעי לאוקטובר. יש האומרים שאין זה פלא לאור הניסיון ההיסטורי שלנו. אחרי ההפתעה הראשונית, שוקי ההון שלנו תמיד החכימו וסחרו על בסיס המצב של "היום שאחרי". ואני אומר: במצב הנוכחי, ה"יום שאחרי" קצת לוט בערפל סמיך. גם בדרום, ובמיוחד בצפון... לכן, התעלמות וחזרה לשגרה של קורלציה מול ארה"ב נראתה קצת זריזה מדיי...

בכל אופן, אין זה המקום לניתוח סיבות אלא לתצוגה של קרן שידעה לנצל את כוחו הרב של השוק שלנו. הקרן מגיעה מקטגוריה כללית: "מניות All Cap", ושמה כללי באופן קיצוני: "תמיר פישמן מניות". אגב, נראה בהמשך שיש כאן גם חלק בחו"ל, ולא רק עניין של מניות מקומיות. בסה"כ, אוסף התכונות שהיא מצליחה להציג מצדיקות בהחלט את הכנסתה לתיק מעקב, לזמנים שאנו מעוניינים בניהול מנייתי אסרטיבי במיוחד. אגב, הגיוסים בה מוכיחים שהמשקיעים הבינו את הרמז.

פרטי הקרן


כאמור, הקרן מגיעה אלינו מבית תמיר פישמן. בית השקעות עם שם וותיק מאוד, ומכובד מאוד, אבל שיש לו רק 10 (!) קרנות בשוק קרנות ענק באמת. שמה מאוד "ספרטני" בכך שהוא מכוון להתמחות כללית מאוד: "אנו מבינים במניות, בכל מקום". והיא מצליחה להביא את התשואה השנתית הטובה ביותר, עם 35.06% (עד 09-05) כאשר הקטגוריה באמת רחבה...

היא וותיקה למדי (קצת פחות מעשר שנים) כאשר היא שינתה מדיניות בסוף 2016, דהיינו לפני די הרבה זמן. בגדול, אין בעיה של הוכחת יכולת היסטורית. גודלה עומד על 288.6 מיליוני שקלים, הממקמים אותה במקום ה-10 מבין 59 הקרנות שיש בקטגוריה, ודמי הניהול שלה עומדים על 1.79%, הממקמים אותה במקום ה-9 מהיקרה לזולה.

למרות המיקום הלא כל כך מחמיא בדמי הניהול, יש לציין שמתחת ל-2% רוב המשקיעים לא רואים בזה מכשול משמעותי. סטיית התקן נמוכה יחסית לסוג זה של קרן (1.79%) כי שוקי המניות די תנודתיים ויכולים להגיע להרבה יותר (אגב, אין כאן טעות, אותו מספר לסטייה ולעלות...). מן החשיפות אנו למדים על מהות הקרן (לא מפתיע) אבל על 16.73% חשיפה למט"ח שמכוונת לחו"ל בעיקר. ומי שמסתכל על ההרכב של המניות בחו"ל (5 במספר) ימצא שם די הרבה שמות מ-7 המופלאות...

ביצועי הקרן



הגרף השנתי של הקרן מראה עד כמה היא התרחקה מהשיא שלפני הנפילה של המלחמה. כמו כן, אנו רואים היטב שהיא לא תנודתית כל כך בתוך הסגמנטים המרכיבים את המגמה. בכל מקרה, אין זה מספיק, ולפניכם השוואה של הקרן מול שלושת המדדים המנייתים שלנו: הגדול (ת"א 35) הבינוני (ת"א 90) והקטן (sme60), וזאת על פי שלושה טווחים:שלוש שנים, שנה, ומתחילת השנה.





כמעט בכל הטווחים, אין ספק שהקרן מצליחה להיות רחוק.... מעל המדדים. מה שנקרא "להכות את המדדים!". רק מתחילת השנה ראינו פריצה של ממש במניות הקטנות, וזה גרם להן להצליח להיות טובות מהקרן. ההשוואה השנייה נעשית מול חברות שלה מהקטגוריה כאשר הבאתי את הטובות ביותר, ברמה השנתית כיום, עם מגבלה של קרן אחת לכל ספק (מיטב, הראל, אלטשולר-שחם, אביב). הטווחים זהים.





ומה אנו רואים? בטווח הרחוק (שלוש שנים) ושל שנה, הקרן של תמיר פישמן מובילה בהרבה, רק מתחילת השנה יש לה בעיה קטנה מול החברות שלה. איך ניתן להסביר התופעה הזהה מול המדדים והתחרות? לדעתי, הסיבה די פשוטה: אותן מניות טכנולוגיה מופלאות שהביאו אותה להובלה בטווחים הארוכים והיוו את ה"יתרון היחסי" מול החברות והמדדים, עכשיו פגעו בה מתחילת השנה בגלל שהן ירד די הרבה בחודש אפריל.

גיוסים ופדיונות


אם יש תחום משמח במיוחד בניתוח של הקרן הוא תחום הגיוסים שלפניכם. עד סוף 2023, לא ניתן לומר שהקרן הייתה בראדאר של המשקיעים. והנה, קרה שינוי משמעותי מאוד והגיעו כספים גדולים בארבעת החודשים האחרונים המדווחים. אם רוצים לראות את ההשפעה על שווי נכסי הקרן לא צריך ללכת רחוק מגרף היקפי הנכסים בה. ואיך זה נראה מול התחרות? הנה הגרף המדהים:


 
למי שמעוניין להגיע לדף הקרן באתר פאנדר, הנה הלינק:
https://www.funder.co.il/fund/5120522
וכדי לבחון את התחרות הישירה בה ניתן להגיע לדף הענף:
https://www.funder.co.il/fundlist/c/301

יחד נצח והמון הצלחה לכולם!

 
x