סטודנט לפיזיקה הנמצא על הרצף האוטיסטי יציג שיטה לאיפיון הכאוס הקוונטי בכנס פיזיקאים

שיטה חדשה לאפיון הכאוס הקוונטי: המכניקה הקוונטית קשורה לפיתוח מחשבים, תרופות, מכשור אלקטרוני, אמצעי ראייה ועוד. העבודה מציגה שיטה חדשה המאפיינת התנהגות כאוטית במכניקה הקוואנטית הפועלת במערכות אלו.

 

 
אופיר פלום בקבלת התואראופיר פלום בקבלת התואר
 

FUNDER
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
19/12/2014

"אופיר פלום בן 25, מהמדענים הצעירים ביותר והצעיר ביותר שבחר להתמחות בכאוס במכניקה קוונטית, מהנושאים המורכבים ביותר בעולם הפיזיקה", מספר פרופ' יעקב לויטן, פיזיקאי ישראלי ממייסדי המח' לפיזיקה באוני' אריאל ואחד המנחים של אופיר, "פלום משתמש בשפת הטכניקה המתאימה, הוא משקיע מיכולותיו ומגלה התלהבות רבה בהצגת הרעיונות והתוצאות של מחקריו."

בכנס השנתי של ארגון הפיזיקאים בישראל, בו יציג את עבודתו, מוצגות התוצאות החשובות והמשמעותיות ביותר בתחום הפיזיקה של השנה האחרונה, ביניהן כאלו שפורסמו בכנסים בינלאומיים ובכתבי העת המובילים בעולם. רבים מהפיזיקאים הישראלים המפורסמים יציגו את פריצות הדרך האחרונות שלהם. משתתפים בכנס מאות פיזיקאים ביניהם מפורסמים ונחשבים, כמו גם מדענים צעירים בתחילת דרכם.

"הפיזיקה הקלאסית", מסביר פרופ' אשר יהלום ראש המח' להנדסת אלקטרוניקה, פרופ' לפיזיקה באוני' אריאל וממנחיו של אופיר , "נוצרה ע"י ניוטון ומבוססת על כך שיש חלקיקים נקודתיים שניתן לחזות את תנועתם, על יסוד זה מבוססת כל הטכנולוגיה שלנו ואנו מסוגלים לתכנן מערכות שניתן לחזות את התנהגותם מראש כגון מכוניות ומטוסים. במחצית השנייה של המאה ה-20 התפתחה תיאוריית הכאוס, שעסקה ב'אפקט הפרפר' (כשפרפר מנופף בכנפיו הוא יוצר שינוי קטן בתנאי המערכת שמתפתח במערכות כאוטיות לשינוי גדול בהמשך). תורה זו מתייחסת לכך שאין אנו יודעים את מצבה ההתחלתי של המערכת במדויק וחוסר ידיעה מזערי זה עלול לגרום לחוסר ידיעה משמעותי יותר בהתנהגות המערכת הכאוטית בעתיד.

במחצית הראשונה של המאה ה- 20 התפתחה המכניקה הקוואנטית במסגרתה נחקרו החלקיקים קטנים יותר – באטום למשל, בסדרי גודל אלה המכניקה של ניוטון אינה תקפה ואין טעם לדבר פה על מסלול של חלקיק לצרכי חיזוי. השאלה שבה עסק אופיר היא האם קיים כאוס קוואנטי ואיך ניתן לאפיין אותו. המכניקה הקוונטית קשורה לפיתוח מחשבים, תרופות, מכשירים אלקטרונים, אמצעים לראיית לילה ועוד. עבודתו של אופיר פלום מראה איך ניתן לאפיין התנהגותית כאוטית במכניקה הקוואנטית הפועלת במערכות מסוג זה."

אופיר פלום, הוא לא רק מדען צעיר ומוכשר, שבלט ביכולותיו ובהישגיו מהתחלה, הוא גם סטודנט על הרצף האוטיסטי בתפקוד גבוה, שמקבל ליווי במסגרת התוכנית לתמיכה בסטודנטים על הרצף האוטיסטי. המחקר נעשה בשיתוף פעולה של פרופ' יהלום, פרופ' לויטן וחגי זילברברג, פיזיקאי ומתמטיקאי כשרוני בעצמו, שמלווה את אופיר פלום במסגרת תוכנית התמיכה. עמיתיו של אופיר למחקר ממליצים שימשיך ללימודי התואר שלישי, מתוך שאיפה לאפשר לו לממש את הפוטנציאל האקדמאי והמקצועי שלו.


הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן– בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

x