מה שלא ידעתם על פוליסת החיסכון

והשוואה בין פוליסת החסכון, ניהול תיק השקעות וקרן נאמנות

 

 
 

אלי רווח
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
28/05/2015

השפל בריבית בנק ישראל יצר מצב מאתגר מאד לציבור החוסכים בישראל. אם בעבר הפיקדונות הבנקאים יכלו לתת מענה לחוסכים, כיום גובה הריבית האפסית אינה משאירה לחוסכים כל אלטרנטיבה, והציבור מעדיף להשאיר את כספו בעו"ש  נזיל (ללא ריבית וללא קנסות יציאה). ע"פ נתוני בנק ישראל יתרת המזומנים של הציבור הכוללת גם את יתרות העו"ש גדלו ב40% המהלך שנה האחרונה לשיא של 240 מיליארד ₪.

המצוקה של התחום הסולידי.

לאחר תקופה ארוכה בה רשמו המשקיעים תשואות חיוביות באגרות החוב, כתוצאה מירידת ריבית מתמשכת , רמת הריבית הנוכחית מעידה כי עידן ריווחי ההון קרוב לסיומו. על מנת להשיג תשואות חיוביות מנהלי ההשקעות צריכים לגלות יצירתיות בהשקעה ולהגדיל את מרכיב הסיכון בתיק ההשקעות, שכן עלויות הניהול הבנקאיות הכוללות עמלות קניה ומכירה, דמי משמרת ועוד.

הפתרונות של חברות הביטוח

 אל הואקום שנוצר נכנסו חברות הביטוח עם מוצרי חיסכון חוץ בנקאים בשם פוליסות חיסכון. בתכניות אלו המשקיע יכול לחסוך בהוראת קבע חודשית וגם להפקיד סכום חד פעמי המיועד להשקעה. לרשות המשקיעים קיימים מגוון רחב של מסלולי השקעה בארץ ובחו"ל הניתנים להתאמה בהתאם לפרופיל ההשקעה ולטווח השקעה של המשקיע. אחד מהיתרונות הבולטים של פוליסות החיסכון הוא שניתן להתנייד בין המסלולים מבלי שהדבר יחשב אירוע מס וכמובן מבלי לשלם עמלות בנקאיות כגון עמלת קניה, מכירה ודמי משמרת. יתרון נוסף הוא הגודל של  חברות הביטוח, המאפשר למשקיעים  ליהנות מפיקדונות ג'מבו וניהול נכסים בלתי סחירים דוגמת נכסים מניבים הייחודים לגופים מוסדיים.

הטבות מס ייחודיות

מלבד העלויות הנמוכות והנכסים העדיפים המשקיעים יכולים ליהנות מהטבות מס ומגוון מסלולי השקעה המנוהלים ע"י מחלקות המחקר המובילות של חברות הביטוח.

פוליסות חיסכון מול תיקי השקעות וקרנות נאמנות.


פוליסת חיסכון
ניהול תיק השקעות
השקעה בקרן נאמנות
עלויות השקעה בארץ
ללא עמלות בנקאיות  .ד.נ קבועים בכל המסלולים.
עמלת קניה ,מכירה דמי משמרת ודמי ניהול +מע"מ .בתיק סולידי העלות גבוהה בד"כ מהתשואה
דמי ניהול נמוכים בד"כ באפיק הסולידי .באפיק המניתי ד.נ יכולים להגיע ל3%
עלויות השקעה בחו"ל
ללא עמלות בנקאיות ד.נ קבועים בכל המסלולים .
עמלת קניה ומכירה ,דמי משמרת, עמלת המרת מט"ח .דמי ניהול +מע"מ
דמי ניהול בשיעור של בין 1%ל3%
הטבות מס
דחיית מס עד לפדיון. מעבר בין מסלולים לא נחשב לאירוע מס
תשלום מס בשיעור 25% על הרווח הריאלי ו15% על הרווח הנומינלי
תשלום מס בשיעור 25% על הרווח הריאלי 15% על הרווח הנומינלי.
  יתרון הגודל וניהול ההשקעות


השקעה בנכסים מניבים ובלתי סחירים, פיקדונות ג'מבו עוד הטבות הייחודיות לחברות ביטוח
אין שום העדפה ויתרון למשקיע פרטי קטן .
הלקוח מנוהל במכשיר נזיל התלוי במגמות השוק .
פטור מוחלט ממס ריווחי הון
פטור מתשלום מס עד לגובה של 16200בשנה לפנסיונרים בכפוף לסעיף 125ד וה' לפקודת מהה
אין
אין
נזילות ושקיפות

נזילות מידית האחזקות מתפרסמות באתרי החברה
נזילות מידית בהוראה למנהל התיקים
נזילות מידית
ביטחונות ורגולציה
פוליסת ביטוח וגב כלכלי של חברות הביטוח המובילות בישראל בפיקוח משרד האוצר והמפקח על הביטוח
הכסף מנוהל בסניף הבנק או בחשבון של חבר בורסה .בפיקוח של הראשות לניירות ערך
הכסף בנאמנות
בפיקוח הראשות לניירות ערך.



הכותב הינו מנהל פנסיוני M.B.A


הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן– בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x