ניתוח תיק >> החשיפה לשווקים מפותחים בחו"ל עשויה בימים הקרובים דווקא למתן תנודתיות בעקבות השלכות עדכוני המדדים בשוק המקומי

בתיקי אג"ח - ממשיכים בקיצור זוחל של המח"מ

 

 
 

הראל פיננסים
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
25/11/2015

מניות –  חשופים לאפיק , אך לא מגדילים חשיפה

השווקים במהלך השבוע האחרון לקחו צעד אחד קדימה וחזרו לצבור מומנטום חיובי. בסיכום שבועי רשם S&P500 את העלייה החדה ביותר מדצמבר 2014, כשעלה בכ-3.3%. הנאסד"ק עלה ב-3.6%. גם באירופה מגמה חיובית כשהדקס עלה ב-3.8%.
הסקטורים הבולטים במסחר השבוע בארה"ב היו בעיקר הצריכה המחזורית (עם עלייה של 4.5%) והטכנולוגיה (עלייה של 4.3%). שני הסקטורים האלה הם גם הבולטים ביותר ב-S&P500 מתחילת השנה. סקטור הצריכה המחזורית כבר עלה מתחילת 2015 ב-12.45% והטכנולוגיה ב-7.5%.  ביום חמישי השבוע יחול חג ההודיה ואחריו צפויים שני ימי הקניות הפופולאריים "בלאק פריידי" ו"סייבר מאנדי", שעשויים לתרום לקמעונאיות רבות – ולביצועים של סקטור הצריכה המחזורית.

בשוק המניות המקומי הודיעה היום הבורסה כי המשקל המיועד של מניית מיילן במדדים (ת"א 25 ות"א 100) יהיה 4% (ולא 10% כמו שהיתה אמורה להיות מתוקף שווי השוק שלה). כפועל יוצא מכך, יסבלו בעת עדכון המדדים ב-15 בדצמבר יתר מניות ת"א 100 מהיצעים בהיקף של כ-700 מיליון ₪. עם זאת, אלו היצעים נמוכים יותר משהיו אם המשקל של מיילן היה 10% (אז היו צפויים היצעים של כ-2 מיליארד שקל).

סקטורים שצפויים לרכז עניין בימים הקרובים בשוק המקומי הם הבנקים (בעיקר פועלים ולאומי) בעקבות הדו"חות הכספיים שבהם הציגו תשואה משופרת על ההון בסימן תהליכי התייעלות וכן סקטור הגז על רקע התחלת הדיונים בכנסת בנוגע לאישור מתווה הגז. 
בפתחה של 2016 ועל רקע הצפי לעליית ריבית איטית והדרגתית בארה"ב אנו ממליצים על חשיפה מאוזנת למניות בחו"ל ובישראל, כאשר החשיפה לשווקים מפותחים בחו"ל עשויה בימים הקרובים דווקא למתן תנודתיות בעקבות השלכות עדכוני המדדים בשוק המקומי. 

אג"ח קונצרני ואג"ח בחו"ל – חלק חשוב בתיק האג"ח

באג"ח קונצרני בחו"ל נרשמו עליות מחירים בשבוע האחרון בעיקר בדירוגים הגבוהים וירידה קלה במרווח מעל אג"ח ממשלתי. כמו כן, בלטו במיוחד בשבוע החולף האג"חים הממשלתיים באירופה, אשר בניגוד לארה"ב רשמו ירידת תשואות. עם זאת, השבוע ייתכן כי המגמה הזו תשתנה בעקבות שורה של 6 הנפקות אג"ח גדולות של מדינות אירופיות, בהן איטליה, בלגיה, גרמניה, הולנד ופורטוגל. בגזרת אג"ח בסיכון נרשמו בשבוע החולף ירידות, בעיקר על רקע ירידת מחיר הנפט, אחד הסקטורים הגדולים במגזר זה.

בשוק הקונצרני המקומי בלטו השבוע מדדי התל בונד בעליות נאות, כאשר תל בונד 20 עלה בכ-0.5% ותל בונד בנקים בכ-0.3%. בעקבות העליות המרווח מעל אג"ח ממשלתי התכווץ בשבוע האחרון. בלט במיוחד המדד החדש, תל בונד תשואות שקלי שתפקד טוב אפילו טוב יותר מתל בונד תשואות הצמוד ועלה בכ-1% בשבוע הראשון להשקתו. 

האג"ח הקונצרני ממשיך להיות נדבך מרכזי בתיקי ההשקעות שלנו והוא מהווה כ 35% מתיק האג"ח. 

תיק השקעות – ממשיכים בקיצור זוחל של המח"מ

כחלק מההיערכות שלנו לעליית הריבית הצפויה בארה"ב, המשכנו בתהליך איטי והדרגתי (כמו הריבית) של קיצור המח"מ. בחלק הצמוד המח"מ הממוצע שלנו ירד מ-4.5 שנים ל-4 שנים. בחלק השקלי המח"מ הוא 3.3 שנים, ללא שינוי מהשבוע הקודם.
בכללותו, התיק עדין מוטה לאפיק השקלי (55-45). בחודשים הקרובים עדיין צפויים לנו כמה מדדים נמוכים ואף שליליים וזאת בעיקר מסיבות עונתיות. לאחריהם, להערכתנו ציפיות האינפלציה עשויות להתחיל לעלות. 

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן– בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x